A8 L extended ukazuje, že v Audi jsou připraveni splnit každé přání

12. dubna 2016, 14:40  -  Jiří Červenka
12. dubna 2016, 14:40

Přestavba vznikla na speciální objednávku nejmenovaného zákazníka. Základem se stal model Audi A8 L, provedení „extended“ je ovšem o další metr delší.

Prodloužené verze luxusních sedanů bývají doménou specializovaných firem. Tuto šestidveřovou limuzínu A8 nicméně vyrobilo přímo Audi, ačkoliv se nejedná o sériový model. Přestavba vznikla v počtu jediného kusu na speciální objednávku nejmenovaného evropského zákazníka.

Základem se stal model Audi A8 L, který je sám o sobě prodlouženou verzí standardní limuzíny A8. Provedení extended je ovšem o další metr delší. Rozvor náprav 4,22 m a délka 6,36 m napovídají, že při manévrování v centrech evropských měst nebude mít služební řidič majitele lehkou práci…

Ačkoliv v prodloužených limuzínách bývá obvyklé, že čtveřice VIP cestujících vzadu sedí proti sobě jako v „salonku“, zde jsou druhá i třetí řada sedadel orientované ve směru jízdy. Sedadla ve třetí řadě odděluje průběžná středová konzola, doplněná displejem zábavního systému pro cestující vzadu a chladicím boxem.

Audi tvrdí, že i přes výrazné prodloužení hliníkové karoserie se jim podařilo dosáhnout téměř stejné tuhosti jako u standardní A8 L. A to je ještě ve střeše panoramatické okno s úctyhodnou délkou 2,4 m.

Hmotnost auta zhruba odpovídá velkým luxusním SUV, činí 2,4 tuny. Přesto limuzína s motorem 3.0 TFSI (228 kW, 440 Nm) dokáže zrychlit z klidu na stokilometrovou rychlost za 7,1 s. Nejvyšší rychlost je podle německé zvyklosti elektronicky omezena na 250 km/h. Aby rozjetý kolos z vysoké rychlosti také bezpečně zastavil, dostal posílené brzdy ze sportovního modelu S8.

Cenu přestavby automobilka nezveřejnila. Pochlubila se nicméně tím, že se již ozvali další zájemci, kteří by si chtěli model A8 L extended objednat.

Audi není jedinou prémiovou německou značkou, která dokáže nabídnout limuzínu formátu XXXL přímo z továrny. Koncern Daimler nabízí pod názvem Mercedes-Maybach S600 Pullman extra opulentní verzi svého nejluxusnějšího modelu s karoserií prodlouženou na 6,5 m a dvanáctiválcovým motorem.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde o Vánocích čekají na váš dobrý skutek?
Pozor na změnu záloh na zdravotním a sociálním u OSVČ v roce 2018
Vypočítejte si vaši čistou mzdu v roce 2018: liší se od té z roku 2017?
Jak zadat příkaz v bance, aby platba došla do konce roku 2017
Máte už novou dálniční známku?
Auta
BMW postaví u Sokolova nový polygon. Testovat na něm bude…
Škoda láká anglické záchranné složky na upravený Kodiaq a policii na rychlý Superb
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky výfuku?
Značka Alpine je definitivně zpět. Renault v Dieppe odstartoval výrobu A110
Co udělá víc oktanů s výkonem tříválce 1.0 TSI? Naše dlouhodobá Škoda Fabia vám to ukáže
Technologie
Cnews FM #173: O mobilech ve školách, Amazonu a digitalizaci [podcast]
Seznámení s routerem Asus RT-AC86U (uživatelská recenze)
Intel začíná brát vážně ovladače GPU. Lepší výkon a „launch driver“ pro Ōkami HD
Nejlepší mobil od LG je v Česku. V30 má příliš sebevědomovou cenu
Problémy? Nová konzole Ataribox byla na poslední chvíli odložena
Hry pro příležitostné hráče