A8 L extended ukazuje, že v Audi jsou připraveni splnit každé přání

12. dubna 2016, 14:40  -  Jiří Červenka
12. dubna 2016, 14:40

Přestavba vznikla na speciální objednávku nejmenovaného zákazníka. Základem se stal model Audi A8 L, provedení „extended“ je ovšem o další metr delší.

Prodloužené verze luxusních sedanů bývají doménou specializovaných firem. Tuto šestidveřovou limuzínu A8 nicméně vyrobilo přímo Audi, ačkoliv se nejedná o sériový model. Přestavba vznikla v počtu jediného kusu na speciální objednávku nejmenovaného evropského zákazníka.

Základem se stal model Audi A8 L, který je sám o sobě prodlouženou verzí standardní limuzíny A8. Provedení extended je ovšem o další metr delší. Rozvor náprav 4,22 m a délka 6,36 m napovídají, že při manévrování v centrech evropských měst nebude mít služební řidič majitele lehkou práci…

Ačkoliv v prodloužených limuzínách bývá obvyklé, že čtveřice VIP cestujících vzadu sedí proti sobě jako v „salonku“, zde jsou druhá i třetí řada sedadel orientované ve směru jízdy. Sedadla ve třetí řadě odděluje průběžná středová konzola, doplněná displejem zábavního systému pro cestující vzadu a chladicím boxem.

Audi tvrdí, že i přes výrazné prodloužení hliníkové karoserie se jim podařilo dosáhnout téměř stejné tuhosti jako u standardní A8 L. A to je ještě ve střeše panoramatické okno s úctyhodnou délkou 2,4 m.

Hmotnost auta zhruba odpovídá velkým luxusním SUV, činí 2,4 tuny. Přesto limuzína s motorem 3.0 TFSI (228 kW, 440 Nm) dokáže zrychlit z klidu na stokilometrovou rychlost za 7,1 s. Nejvyšší rychlost je podle německé zvyklosti elektronicky omezena na 250 km/h. Aby rozjetý kolos z vysoké rychlosti také bezpečně zastavil, dostal posílené brzdy ze sportovního modelu S8.

Cenu přestavby automobilka nezveřejnila. Pochlubila se nicméně tím, že se již ozvali další zájemci, kteří by si chtěli model A8 L extended objednat.

Audi není jedinou prémiovou německou značkou, která dokáže nabídnout limuzínu formátu XXXL přímo z továrny. Koncern Daimler nabízí pod názvem Mercedes-Maybach S600 Pullman extra opulentní verzi svého nejluxusnějšího modelu s karoserií prodlouženou na 6,5 m a dvanáctiválcovým motorem.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít