Menu Zavřít

Raiffeisenbank pomáhá s podnikáním rodinným firmám

8. 8. 2022
Autor: Raiffeisenbank

Na konci roku 2021 se Raiffeisenbank stala strategickým partnerem Asociace rodinných firem. Banka se chce ještě více zaměřit na segment rodinných firem, které mají tradici a jsou dlouhodobě prověřeny trhem, a chce jim pomáhat v rozvoji jejich podnikání.


Partnerství bude probíhat nejen v oblasti marketingu a prezentace banky a asociace v rámci tohoto segmentu trhu, ale součástí spolupráce je rovněž snaha o podporu a propagaci segmentu rodinných firem veřejnosti. Rodinné firmy jsou pro banku atraktivním segmentem trhu. Podle dostupných statistických dat generují české rodinné firmy odhadem 40 procent HDP, zatímco ve světě je to až 80 procent. Záměrem Raiffeisenbank je být těmto firmám partnerem na cestě k realizaci jejich cílů.

„V posledních letech dochází ke změnám, které výrazně ovlivňují podnikání rodinných firem. V krátkodobém horizontu se podnikatelé museli velmi rychle přizpůsobit situaci způsobené koronavirovou pandemií, v dlouhodobém pak řeší například otázky spojené s generační obměnou. Podnikatelé, kteří s podnikáním začali po roce 1989, hledají své nástupce, a to buď v rodině, nebo se firmu snaží prodat. A právě v těchto situacích přichází na řadu odborné poradenství, které jim umíme nabídnout,” říká Václav Štětina, ředitel firemního obchodu Raiffeisenbank.

Tým firemních a investičních bankéřů české Raiffeisenbank se zaměřuje jak na segment malých a středních společností s kapitalizací v rozsahu od 50 milionů do 1,5 miliardy korun, tak i na transakce v segmentu velkých společností s kapitalizací nad 1,5 miliardy. Díky úzké spolupráci s mateřskou bankou Raiffeisen Bank International je poradenství poskytováno klientům v rámci celého CEE regionu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).