WeDo Daniela Mareše vyráží na Slovensko. Český logistický operátor si pro otevření bratislavského depa vybral symbolické datum

22. 2. 2022
Zdroj: WeDo
  • Na Slovensku se do konce roku 2023 dočkají plnohodnotných doručovacích služeb české společnosti WeDo. Ta dnes v Bratislavě otevírá své první zahraniční depo

  • Generální ředitel logistického operátora Daniel Mareš předpokládá, že tamním zákazníkům měsíčně doručí desítky tisíc zásilek. Zaměřit se chce především na zlepšování zákaznické zkušenosti

  • Do inovací - ať už v této oblasti, nebo v distribučních kanálech a depech - plánuje WeDo investovat zhruba jednu miliardu korun



Logistický operátor WeDo je už jen pár hodin od vstupu na první zahraniční trh. Česká společnost, která se brzy má stát součástí polského gigantu Allegro, zahájí v úterý večer provoz svého nového bratislavského depa. Stane se tak v symbolický okamžik, neboť hodiny tou dobou budou ukazovat přesně čas 22:22 a v kalendáři bude svítit datum 22. 2. 2022.

U našich východních sousedů chce firma podnikatele Daniela Mareše postupně rozšiřovat vlastní služby tak, aby fungovaly ve stejném rozsahu jako v tuzemsku. „Slovensko je pro nás logicky klíčový trh. Už nyní jsme tamním klientům doručovali řadu zásilek pomocí smluvního partnera. Teď budeme moci doručovat z České republiky vlastními silami a využít k tomu naše depo. Počítáme, že měsíčně na Slovensko doručíme několik desítek tisíc zásilek,“ uvedl Mareš, jenž v rámci firmy zastává funkci generálního ředitele.

Pátý největší prodej české firmy za poslední dekádu. Polské Allegro kupuje za 25 miliard e-shop Mall Group a dopravce WE|DO
Přečtěte si také:

Pátý největší prodej české firmy za poslední dekádu. Polské Allegro kupuje za 25 miliard e-shop Mall Group a dopravce WE|DO

Ze začátku tam WeDo plánuje dovážet jen takové zboží, které si klienti objednali přes české e-shopy, a to navíc pouze do oblastí v okolí Bratislavy. Do budoucna tomu ale má být jinak: „Do konce roku 2023 chceme mít na Slovensku plnohodnotný provoz stejně jako v České republice. To znamená, že nebudeme mít jen depo, ale budeme mít i vlastní kurýry a budeme doručovat všemi třemi způsoby jako na domácím trhu – doručení na adresu, na výdejní místo i do sítě vlastních výdejních boxů.“

Zároveň s tím se ale Marešova firma chystá zaměřit na zlepšování služeb rovněž na domácím trhu, kde WeDo již během loňska výrazně navýšilo počet výdejních míst i kurýrů a spustilo službu doručování zásilek do vlastních boxů. Hlavní fokus teď směřuje na zrychlení a zjednodušení celého procesu s cílem zlepšit zákazníkovu zkušenost se službou jako takovou.

Voicebot z dílny českého startupu Vocalls je téměř k nerozeznání od živých operátorů. Jako první na světě v projevu používá emoce
Přečtěte si také:

Voicebot z dílny českého startupu Vocalls je téměř k nerozeznání od živých operátorů. Jako první na světě v projevu používá emoce

„V průběhu celého roku budeme přinášet větší či menší inovace. Mezi první patří spuštění chatbota nebo semaforu vytížení našich dep. Co se týče těch větších, zaměříme se na klientskou aplikaci, klíčovou změnou pro nás ale bude otevření superhubu v Ostředku u D1,“ doplňuje šéf WeDo.

Společnost v současnosti pracuje se třemi stovkami kurýrů a ve své síti má 1200 výdejních míst. K tomu na území Česka a Slovenska provozuje sto vlastních výdejních boxů. Klíčový tak pro ni bude rozvoj distribučních kanálů, budování nových a modernizování stávajících logistických dep. Investice v objemu zhruba jedné miliardy korun ale poputuje především do oblasti zkvalitňování zákaznických služeb.

  • Našli jste v článku chybu?