Menu Zavřít

Větší žízeň, vyšší zisky. Heinekenu pomohlo k růstu teplé počasí

31. 7. 2017
Autor: čtk

Nizozemská pivovarnická skupina Heineken zvýšila v pololetí provozní zisk bez započtení jednorázových položek o 11,8 procenta na 1,81 miliardy eur (47,2 miliardy korun). To je lepší výsledek, než čekali analytici. Firma dnes uvedla, že k růstu přispěl vyšší prodej piva v Evropě díky dřívějšímu nástupu teplého letního počasí a také pozdější termín velikonočních svátků. Heineken je druhým největším pivovarem na světě.

Analytici oslovení agenturou Reuters v průměru očekávali, že provozní zisk dosáhne 1,76 miliardy eur. Prodej piva, příjmy i zisky na srovnatelném základě vzrostly na všech odbytištích firmy, přičemž v Africe a na celém americkém kontinentě pivovar zlepšil slabé výsledky prvního čtvrtletí.

V Evropě, kde firma dosáhla nejvyšších zisků, Heineken zvýšil objem prodeje nejvíce ve Francii, v Itálii, Španělsku a v Portugalsku. Heinekenu se dařilo i ve Vietnamu, který patří k jeho úspěšným trhům.

bitcoin školení listopad 24

Heineken vlastní po celém světě více než 250 značek, vedle značek stejného jména třeba také Amstel, Desperados, Tiger a Sol. V České republice vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Na českém trhu si drží třetí pozici.

Čtěte také:

Největší světový pivovar zvýšil zisk na 130 miliard. I díky novému trhu v JAR

Minirevoluce. Malé pivovary se v tichosti slučují do skupin


  • Našli jste v článku chybu?