Menu Zavřít

Téměř dvojnásobek cestujících a jen dvacet stížností. Pražské letiště si taxislužbu od Uberu pochvaluje

20. 2. 2024
Doba čtení: 3 minuty
Autor: Letiště Praha
  • Společnost Uber funguje od loňského září jako oficiální taxislužba pro pražské letiště Václava Havla
  • Z prvních dat o provozu vyplývá, že počet přepravených zákazníků vzrostl oproti předchozí taxislužbě o 98 procent
  • Pražské letiště si také pochvaluje, že ze strany cestujících neeviduje žádné stížnosti na předraženou jízdu

Společnost Uber loni vyhrála výběrové řízení na provoz oficiální taxislužby pro pražské letiště Václava Havla a od konce září tuto funkci také oficiálně převzala. Letiště nyní zveřejnilo první výsledky, které podle něj dokazují, že zákazníci jsou s jejími službami spokojeni.

„Společnost Uber za listopad a prosinec 2023 odbavila o 98 procent jízd více než předchozí provozovatel ve stejném období. O 48 procent narostla také celková konverze jízd, z tisícovky cestujících procházejících letištěm tedy využije oficiální taxislužbu téměř o polovinu lidí více,“ vysvětlila tisková mluvčí Letiště Praha Klára Divíšková.

Výrazně podle ní stoupla také efektivita provozu taxislužby. Ve sledovaném období totiž 65 procent jízd tvořilo vyzvednutí cestujících na letišti, dovoz na jeden z terminálů pak obstaral zbývajících 35 procent. V minulosti byl přitom tento poměr devadesát ku deseti. „Taxislužba na letišti se díky tomu stává šetrnější k životnímu prostředí, jelikož pro její provoz je potřeba méně vozů,“ doplnila Divíšková. Ekologičnosti celého provozu přispívá i to, že každá desátá jízda Uberu je poskytována vozidlem s elektrickým nebo hybridním pohonem.

Žádný případ předražené jízdy

První měsíce provozu podle letiště rovněž ukázaly, že i přes nárůst poptávky mají cestující k dispozici dostatečný počet vozů. To potvrzují také data Uberu, podle nichž v Praze aplikaci aktivně využívá okolo čtyř tisíců řidičů měsíčně, což je oproti minulým letům výrazně více. Nabídka řidičů a aut na pražském letišti je díky tomu přibližně o pětinu větší v porovnání s předchozím provozovatelem.

Váš Uber už letí! Americká taxi aplikace nově v turecké Kapadocii nabízí objednání horkovzdušného balonu
Přečtěte si také:

Váš Uber už letí! Americká taxi aplikace nově v turecké Kapadocii nabízí objednání horkovzdušného balonu

Letiště zatím na nového poskytovatele taxislužby eviduje pouze 20 stížností. „Většina z nich se týkala problémů s přepravními kapacitami na začátku fungování, neochotou si pro čerpání jízdy stahovat aplikaci nebo se registrovat. Cestujícím proto vysvětlujeme, že tyto kroky nejsou nutné,“ uvedla Divíšková.

Lidé si totiž jízdu Uberem nemusí objednat jen s pomocí zmíněné aplikace, lze to učinit i přes webové stránky letiště nebo prostřednictvím kiosků v příletových halách na obou terminálech. V areálu letiště má navíc Uber také své informační přepážky s personálem, který může cestujícím objednání taxi zařídit.

Využili jste již pro svoji cestu na pražské letiště taxislužbu Uberu?

Jedním z důležitých faktorů při shánění nového provozovatele taxislužby bylo pro pražské letiště pevné stanovení výsledné ceny jízdy předem. Cestující tak nikdy nezaplatí více, než bylo dohodnuto, a to ani při změně trasy nebo při čekání v koloně. „Neevidujeme žádný případ předražené jízdy. Naopak všechny dosavadní kontroly potvrzují, že je nařízení o maximálních cenách dodržováno,“ zmínila Divíšková.

Roste zájem o prémiové vozy

S fungováním taxislužby je spokojen i její provozovatel, tedy samotný Uber. „Velmi nás těší, že se hned po prvních měsících od spuštění služby Uber Airport můžeme pochlubit takto pozitivními čísly. Od prvního dne jsem s letištěm v prakticky každodenním kontaktu a řešíme, jak službu dále posouvat, aby byla pro pasažéry z letiště a na letiště maximálně uživatelsky přívětivá. Osobně mám velkou radost, jak moc letišti na úrovni služby záleží,“ okomentoval situaci manažer Uberu pro Českou republiku Štěpán Šindelář.

WT100

Cestování je opět v kurzu. Platforma Omio po pandemickém útlumu rychle roste, o britské zákazníky se nově podělí s Uberem
Přečtěte si také:

Cestování je opět v kurzu. Platforma Omio po pandemickém útlumu rychle roste, o britské zákazníky se nově podělí s Uberem

Kromě hlavního města Uber v Česku působí také v Brně, Ostravě a v Plzni. Ačkoliv firma přesná data o počtu cestujících na tuzemském trhu nezveřejňuje, podle Šindeláře zájem o její služby narůstá. „Uber byl vždy velmi populární mezi turisty, máme ale velkou radost, že se nám daří znatelně růst na popularitě i mezi tuzemskými zákazníky,“ nechal se slyšet s tím, že lokální zákaznická báze po covidu vyrostla o zhruba 30 procent.

Stále větší zájem je dle jeho názoru také o nadstandardní vozy, které čeští cestující využívají více než lidé z okolních zemí. „Takřka 17 procent uživatelů aplikace Uber pro svoji jízdu volí prémiové produkty jako Uber Comfort či Uber Black nebo specializovanou službu Uber XL, jež díky sedmimístným vozům nabízí svezení větší skupině. To je v rámci regionu střední a východní Evropy velmi vysoké číslo,“ uzavřel Šindelář.

  • Našli jste v článku chybu?