Menu Zavřít

Ronaldo na sociálních sítích drtí Messiho. Nike loni vydělal 12,7 miliardy

8. 3. 2017
Autor: Profimedia.cz

Portugalský fotbalista Cristiano Ronaldo je na sociálních sítích fenoménem. Jen loni vydělal pro Nike, svého největšího sponzora, díky příspěvkům na Facebooku či Instagramu 500 milionů dolarů (12,7 miliardy korun). Ronaldův největší rival, Argentinec Lionel Messi, takto získal pro Adidas „jen“ 53,5 milionu dolarů.

Ronalda, který loni podepsal s Nike doživotní smlouvu, na velkých sociálních sítích sleduje celkem 260 milionů lidí, přičemž jen za loňský rok mu jich přibylo 65 milionů. Na Facebooku má se svými 120 miliony fanoušků jasně nejpopulárnější stránku.

Dvaatřicetiletý fotbalista umí ze své velké aktivity a interakce s příznivci marketingově těžit. Jen za loňský rok přidal na své účty 347 příspěvků, ve kterých zmiňuje Nike nebo ukazuje její logo. Tyto fotografie či videa se dočkaly 477 milionů interakcí („like“, sdílení nebo komentář). Společnost Hookit, která se specializuje na vyhodnocování značek na sociálních sítích, spočítala, že Ronaldo tímto způsobem vydělal největšímu výrobci sportovního oblečení světa 500 milionů dolarů.

Úplně nejúspěšnějším Ronaldovým příspěvkem loňského roku je kresba prolínající Ronalda s Eiffelovou věží, zveřejněná těsně po finále mistrovství Evropy v Paříži, kterou si oblíbilo 1,7 milionu lidí a dočkala se téměř 13 tisíc komentářů. Nechybí samozřejmě logo Nike a známý slogan Just Do It. Hodnota tohoto příspěvku je podle Hookit 5,8 milionu dolarů.

When a team and nation believe, anything is possible. #SparkBrilliance #justdoit

Příspěvek sdílený Cristiano Ronaldo (@cristiano),

Ronaldovým dlouholetým rivalem je Lionel Messi, který jej doplňuje i na čele žebříčku nejvíce vydělávajících sportovců světa. Společně navíc v posledních letech ovládají hlasování o nejlepšího hráče světa a již několik let spolu bojují v dresech Barcelony a Realu Madrid o tituly ve španělské lize i v Lize mistrů.

Z hlediska sociálních sítí ale Messi jasně zaostává. Jen na Instagramu a Facebooku má sice dohromady 152 milionů fanoušků, neumí je však oslovit takovou měrou jako právě Ronaldo. Nejvíce je to znatelné právě na hodnotě, kterou generuje pro svého hlavního sponzora, v tomto případě Adidas. Messi mu loni vydělal „jen“ 53,5 milionu dolarů. Značku německého výrobce sportovního oblečení loni zmínil 213krát a dočkal se 65 milionů interakcí.


Mezi sportovci vydělává na reklamě nejvíc tenista Federer. Čtěte více:

 Roger Federer na Hopman Cupu


Co se týče klubů, záběr Messiho a Ronalda se kříží. Zatímco totiž Barcelonu sponzoruje Nike, Real Madrid dává už dlouhé roky přednost Adidasu. Navzájem tak přihrávají peníze i druhé firmě. Pikantní je fakt, že Ronaldo tímto způsobem loni vydělal Adidasu svými 36 příspěvky kolem 50 milionů dolarů, tedy téměř stejnou sumu jako devětadvacetiletý Argentinec. Messi se Nike vyplatil mnohem méně: loni ji zmínil jen dvakrát a vykázal pro ni přidanou hodnotu ve výši 830 tisíc dolarů.

WT100

Reklama pomocí celebrit na sociálních sítích je mezi značkami stále populárnější. Podle společnosti Captiv8, která zprostředkovává spojení mezi celebritami a značkami, si může například osobnost, kterou sleduje mezi třemi až sedmi miliony lidí, říct za sponzorovaný příspěvek na YouTube o téměř 200 tisíc dolarů.

Dále čtěte:

Cyklistický fenomén Wiggins bude propagovat Škodu. Chystá se masivní kampaň

Fotbalové přestupy: od sta liber ke třem miliardám


  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).