Menu Zavřít

Prodej aut loni klesl o téměř čtyři procenta. Nejvíce na odbyt šla Škoda Octavia

8. 1. 2019
Autor: TPCA

Prodej nových osobních aut na českém trhu loni poklesl o 3,7 procenta na 261 437 vozů, a nepřekonal tak rekordní rok 2017. V samotném loňském prosinci trh klesl o 27 procent.

Nejprodávanější značkou byla loni Škoda Auto s 84 172 vozy, což je o 34 více než v předchozím roce. Následuje Volkswagen s poklesem o 9,6 procenta na 24 358 aut a třetímu Hyundai klesl odbyt o 4,4 procenta na 20 476 vozů. Vozy s benzinovým motorem tvořily 67 procent prodejů, diesely 30 procent. Nejoblíbenější obchodní třídou byla SUV s podílem 29,5 procenta. Vyplývá to z dat svazu dovozců automobilů (SDA).

Nejoblíbenějším modelem byla Škoda Octavia s 25 834 prodanými vozy, následuje Fabia s prodejem 21 080 aut a Rapid, který si pořídilo 14 353 zákazníků. Následují Hyundai i30 a Škoda Superb.

Škoda podle ředitele českého zastoupení Luboše Vlčka zaznamenala zvýšení tržního podílu z 30,7 na rekordních 32,2 procenta. „Výsledek ovlivnila konzistentní obchodní politika značky i úspěšné zaměření na retailové zákazníky. Ti tvoří necelou čtvrtinu našich prodejů,“ řekl Vlček.

Dovoz ojetých aut se zvýšil o 3,8 procenta na 177 117 vozů. Jejich průměrné stáří bylo 10,3 roku. „Zájem o importy byl v porovnání s růstem domácího trhu ojetin nízký již druhý rok po sobě, což ukazuje na jejich klesající popularitu,“ podotkla ředitelka sítě autobazarů AAA Auto Karolína Topolová.


Kupředu, elektrická! Automobilový průmysl v Evropě se dramaticky mění

 Autodrom - ilustrační foto


Prodej lehkých užitkových aut se zvýšil o 4,3 procenta na 20 225 automobilů. První je Peugeot (2780), následuje Volkswagen (2704) a Fiat (2549). Nejoblíbenějším modelem byl Peugeot Boxer. Registrace nákladních aut klesly o 1,1 procenta na 9894 vozidel. Nejvíce prodaly značky Mercedes Benz, DAF a MAN.

Prodej autobusů se zvýšil o 49,6 procenta na 1203 vozidel. První je domácí značka SOR s prodejem 368 vozidel, následuje Iveco s 315 autobusy a třetí skončil Mercedes (102).

CIF24

Počet zaregistrovaných nových motorek se loni meziročně zvýšil o 7,7 procenta na 17 281 strojů. První skončila Honda s 3232 prodanými motocykly, následuje Yamaha (1301) a CF Moto (1166).

Přečtěte si také:

Dopady elektromobility: Volkswagen ruší v Německu tisíce pracovních míst

Nejprodávanější na světě je Toyota Corolla, první místo drží už patnáct let

Nejprodávanější značkou aut je Toyota. Rostou Mitsubishi a Lada

Volkswagen buduje alianci s automobilkou Ford, k montáži aut v USA může využít její závody

Pomalý rozjezd. Elektromobilita v Česku je pořád v plenkách

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).