Problémový software trápí Škodu dál. Komplikuje výrobu Octavie i Enyaqu, tvrdí zaměstnanci

přidejte názor
Autor: Škoda Auto
  • Výrobu nové Octavie i elektrického Enyaqu brzdí vadný software, píše odborářský list

  • Mazání chybových pamětí údajně trvá mnohokrát déle, než by mělo

  • Problémy Škody jsou odrazem nezvládnuté reorganizace sw vývoje v celém koncernu VW

Stejně jako technicky příbuzný nový Volkswagen Golf se i nová Škoda Octavia potýká s nevyladěným softwarem. Nedávné přerušení výroby snad odstranilo jeden konkrétní problém, další však přetrvávají. A komplikují samotnou výrobu aut do té míry, že se téma dostalo na přetřes v podnikovém týdeníku Škodovácký odborář. „Připravenost vozu do výroby je ve velmi žalostném stavu. Nová octavia i nový elektromobil Enyaq se dovyvíjí až v sériové výrobě, na tom to stojí i padá zároveň,“ cituje z něj agentura ČTK.

Výrobu údajně komplikuje třeba zdlouhavé mazání chybové paměti, které místo několika málo minut trvá desítky minut a v extrémních případech až hodiny. S obdobnými problémy se podle odborářského listu potýká rovněž zatím neodhalené elektrické SUV Škoda Enyaq: „Nový elektromobil Enyaq například ani teď, v nulté sérii, není schopen pokračovat z montážní linky v přímém toku, ale musí se odstavit a až průměrně po třech hodinách věnování se problematice softwaru může pokračovat v toku na další funkční zkoušky.“

Škoda Octavia RS bude znovu k mání i jako silný „turbobenzin“. Paradoxně proto, že víc lidí si kupuje diesel
Přečtěte si také:

Škoda Octavia RS bude znovu k mání i jako silný „turbobenzin“. Paradoxně proto, že víc lidí si kupuje diesel

Potíže s novou Octavií hlásí také zákazníci, respektive servisy. Softwarové aktualizace trvají mnohem déle, než by měly, a v některých případech způsobily dokonce poškození dalších systémů vozu a jeho neplánovanou odstávku až na několik dnů. Automobilka přitom v takových situacích nechce hradit zapůjčení náhradního vozu.

Popisované problémy jsou odrazem celkové situace v koncernu Volkswagen. Ten se kvůli obrovské fragmentaci softwarových řešení rozhodl přejít na zcela novou softwarovou architekturu. Vývoj nových modelů ale provázejí značné potíže, které kromě nového Golfu zasáhly také spuštění dodávek klíčového elektromobilu Volkswagen ID.3. Před několika týdny proto ve funkci skončil Christian Senger, který byl za software odpovědný.

Škoda Auto se k informacím publikovaným v odborářském časopise nechtěla konkrétně vyjádřit: „Publikovaný článek nebudeme komentovat. Nová Octavia je vůz, který našim zákazníkům nabízí nejmodernější technologie. Naše modely vylepšujeme po celou dobu jejich životního cyklu s cílem poskytnout zákazníkům spolehlivou a bezpečnou mobilitu,“ sdělil Autobibli PR manažer Škoda Auto Česká republika Pavel Jína.

Aktualizováno 20, srpna 2020 17.00: Doplnili jsme vyjádření automobilky.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?