Menu Zavřít

Peníze za propagaci Číny. Wanda investuje do filmů od Sony

27. 9. 2016
Autor: ČTK

Čínská skupina Dalian Wanda miliardáře Wanga Ťien-lina udělala další krok k nabytí pozice jedničky na poli světové kinematografie. Dohodla se na spolupráci se společností Sony. Výměnou za investice do jejích filmů bude moci ve snímcích propagovat Čínu.

Wanda uzavřela s japonskou společností časově neohraničenou dohodu, která zahrnuje příslib financování filmové produkce výměnou za to, že dostane možnost v jednotlivých snímcích „zdůraznit čínské elementy.“

„Dříve bylo partnerství mezi čínskými společnostmi a hollywoodskými studii často omezeno na malou investici v jednotlivých filmech, čínské subjekty tak byly pasivním investorem. Naše spolupráce posílí možnosti Wandy ovlivňovat světový filmový průmysl a zasadí se o pozitivní precedens pro čínské filmové producenty v jejich zahraničních investicích,“ napsala Wanda v prohlášení.

Pro Sony má dohoda další výhody i mimo rámec samotných investic do filmů. Otevírá jí totiž čínský filmový trh, který je známý přísnými restrikcemi. Čínská státní správa ročně povoluje uvedení pouze 35 zahraničních filmových titulů. I přesto by Čína příští rok mohla předstihnout USA a stát se světovou jedničkou v návštěvnosti kin. Nejrozšířenější řetězec kinosálů v zemi provozuje právě Wanda.

Wanda si dohodou s dalším partnerem ještě více upevnila už tak silnou pozici ve světě filmu. Již nyní má po celém světě nejvíc vlastních pláten, k čemuž jí pomohla i dohoda s Carmike Cinemas. Kromě toho na začátku letošního roku koupila za 3,5 miliardy dolarů (84 miliard korun) studio Legendary Entertainment. Začátkem srpna pak s čínským gigantem uzavřela spolupráci i americká společnost IMAX, která v příštích šesti letech postaví v Číně 150 nových kinosálů. Podle vlastního vyjádření navíc bude Wanda aktivně vyhledávat další příležitosti.

Tvůrci neúspěšných hollywoodských filmů se upínají k Číně. Čtěte více:

Nový filmový trend. Hollywoodské propadáky zachrání Čína

 Fronta v Číně - ilustrační foto

Souběžně s expanzí na poli kinematografie začala Wanda konkurovat svými zábavními parky jasné světové jedničce Disney, kterou chce za pár let předehnat. Potvrdil to sám Wang Ťien-lin, který na adresu konkurenta prohlásil, že „jeden tygr nepřemůže smečku vlků.“ Narážel tím na velké plány své společnosti, která hodlá mít v brzké době otevřených až patnáct zábavních parků.

Kromě zábavního průmyslu investuje Wanda také do sportu. S mezinárodní fotbalovou federací FIFA podepsala lukrativní sponzorskou smlouvu až do roku 2030, navíc koupila podíl v předním španělském týmu Atlético Madrid. Koncem června zase uzavřela partnerskou dohodu s výrobcem sportovního oblečení Adidas.


O obchodech a kontroverzích společnosti Wanda dále čtěte:

Čína jako světová filmová jednička? Už tomu věří i IMAX

WT100

Dravá Wanda rozšiřuje portfolio. Plní tím velký čínský fotbalový plán

Za falešnou Sněhurku žaloba. Disney rozjíždí válku zábavních parků


  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).