Menu Zavřít

Odboráři Škody dál odmítají přesun výroby Superbu. Je to naše DNA, vzkazují

11. 10. 2018
Autor: čtk

Odbory automobilky Škoda Auto znovu důrazně odmítly možnost přesunu výroby nástupce modelu Superb z České republiky do jiného výrobního závodu koncernu Volkswagen. Odboráři také odmítli případné pokusy o zavedení pracovní soboty v Mladé Boleslavi. Firma nyní funguje na hranici výrobní kapacity, podle odborářů je tak jasné, že se bude chtít pokusit v rámci dalšího kolektivního vyjednávání pracovní soboty v Mladé Boleslavi zavést.

„Výroby modelu Superb se v žádném případě nevzdáme! Je to vlajková loď naší značky, naše DNA, od samého počátku námi vypiplaný produkt, který tvoří podstatnou část zisku automobilky a tedy i podstatnou část bonusu pro naše zaměstnance,“ uvedli odboráři v týdeníku Škodovácký odborář.

Škoda Auto bude na začátku příštího desetiletí potřebovat jen v Evropě další výrobní kapacitu pro zhruba 400 tisíc vozů. Bude to řešit hledáním možností v rámci svých závodů i dalších továren mateřského koncernu VW. Krajní variantou je výstavba nového závodu. Rozhodnutí by mělo padnout do začátku příštího roku, řekl na pařížském autosalonu předseda představenstva Bernhard Maier.


Škoda do dvou let uvede dvacet nových modelů. První elektromobil nabídne příští rok

 Škoda Vision E


Zavedení 18směnného systému, tedy pracovní soboty v Mladé Boleslavi, odboráři dlouhodobě odmítají. Podle odborů na to ale výrobní závod není z hlediska logistiky, kapacity a dopravní obslužnosti připravený. „18směnný systém je tady za těchto podmínek neproveditelný,“ řekl předseda podnikové rady Škoda Auto Jaroslav Povšík.

WT100

Průměrná dělnická mzda ve Škoda Auto činila v loňském roce 40 557 korun, tedy o zhruba o deset procent více než v roce 2016. Zaměstnanci mají nad rámec mzdy řadu příplatků, například za práci v noci, za práci v taktu, za ztížené pracovní podmínky nebo za práci v atypických směnných systémech, který oproti 15směnnému systému přidává další směny až do počtu 18 směn, kdy zaměstnanci pracují také v sobotu. V případě vícesměnných systémů se však týdenní pracovní doba zaměstnance nemění, jen se rozděluje do více dnů.

Škoda Auto
Společnost loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává víc než 35 tisíc lidí a je aktivní na více než 100 trzích.

Přečtěte si také:

Škoda letos vyrobila milion aut v rekordní čase, chlubí se šéf firmy Maier

Škoda chce za dva roky prodat 2000 elektromobilů a hybridů

Škoda chystá SUV-kabriolet. Ale jen koncept, prodávat se nebude

Nový rekord. Automobilky v Česku loni utržily přes bilion korun

Škodě Auto klesl zisk na 21 miliard, na vině jsou směnné kurzy i vyšší náklady

  • Našli jste v článku chybu?