Menu Zavřít

Na spadnutí. Železničnímu mostu pod Vyšehradem hrozí kvůli korozi demolice

24. 5. 2018
Autor: Profimedia.cz

Železničnímu mostu pod Vyšehradem hrozí demolice. Navrhuje to studie projektantské firmy Sudop, kterou si objednala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Most měl být původně jen opraven a jeho životnost prodloužena o 30 let, průzkum ale ukázal , že most je ve výrazně horším stavu, než se předpokládalo.

Hlavním problémem památkově chráněného mostu mezi Výtoní a Smíchovem je podle mluvčí SŽDC Kateřiny Šubové rozsáhlá koroze ocelové konstrukce. Oprava je podle ní téměř nemožná.

„Použitá ocel je z dnešního pohledu pro dynamicky namáhané mostní konstrukce zcela nevhodná a v rámci rekonstrukce je nutné vyměnit minimálně 60 procent prvků stávající ocelové konstrukce s efektem prodloužení životnosti nosné konstrukce o pouhých 30 let,“ řekla Šubová. Most podle ní již nejméně deset let přesluhuje. Informaci přinesl web iDnes.cz a Strana zelených.

SŽDC nyní chce sejmout památkovou ochranu, kterou most v současnosti má, a místo současné ocelové konstrukce vybudovat novou s ponecháním nynější spodní stavby. Ta by však musela projít rozsáhlou rekonstrukcí. Státní organizace pro tento postup zadala novou studii. Kdy bude hotová, zatím mluvčí nedokázala odhadnout.


Přečtěte si také: Praha počítá se šesti novými mosty, na obzoru je jediný

Pražské mosty, ilustrační foto

WT100


SŽDC v minulých měsících zkontrolovala všechny železniční mosty, které má ve správě. Kontroly ukázaly, že více než 4000 mostů vyžadují opravy. Rozsáhlé revize všech mostů v České republice vyvolaly obavy o jejich stav po pádu lávky v pražské Troji v závěru loňského roku.

Dále čtěte:

Selhání modrých zón: ani držitelé karet nenajdou místo k parkování

Komentář: Prostě to neuděláme

Volební témata pro Prahu? Korupce a zlí developeři letos stačit nebudou


  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).