Maďarský lídr v oblasti e-logistiky Webshippy míří na česko-slovenský trh. Zákazníkům slibuje efektivnější a rychlejší služby

7. 4. 2022
Zdroj: Webshippy
  • V Praze a Bratislavě vyroste nové fulfillment centrum technologické společnosti Webshippy

  • Podle jejího vedení je to pro české a slovenské e-shopy příležitost, jak si v otázce e-commerce udržet konkurenceschopnost 

  • Do tří let plánuje maďarská e-logistická jednička vybudovat síť služeb ve všech ,hlavních‘ evropských zemích


Maďarský poskytovatel technologických řešení v oblasti e-commerce Webshippy otevře letos v dubnu nedaleko Bratislavy fulfillment centrum o rozloze tři tisíce metrů čtverečních. V létě pak robotizované zázemí vyroste také v blízkosti Prahy. „Naše fulfillment centra umožňují e-shopům poskytovat nejmodernější služby, díky nimž jsou schopny obsloužit své zákazníky různými způsoby a v krátkém čase,“ komentuje generální ředitel András Perényi s tím, že si koncový zákazník své objednávky bude schopen zpracovat rychle a jednoduše.

Podle Webshippy je to pro české a slovenské internetové obchody příležitost, jak s raketovým růstem e-commerce udržet krok. Za poslední roky totiž zájem o online nakupování výrazně vzrostl, k čemuž napomohla i koronavirová pandemie a s ní spojená opatření. Stále více e-shopů obchoduje s virtuálními skladovými zásobami, produkty odebírá od online velkoobchodníků a doručování domů svěřuje právě e-logistickým centrům.

Autonomní robotická vozítka tu nejezdí, přesto ostravský Skladon hravě zvládá distribuovat e-shopové zboží do 180 zemí světa
Přečtěte si také:

Autonomní robotická vozítka tu nejezdí, přesto ostravský Skladon hravě zvládá distribuovat e-shopové zboží do 180 zemí světa

„Aby mohly e-shopy poskytovat seriózní a prémiové doručovací služby, nestačí využívat balíkomaty, nýbrž efektivnější logistická řešení. Jen tak zajistí snadnou a rychlou obsluhu zákazníků,“ vysvětluje Perényi. Jednou z možností jsou podle něj takzvané dark stores, tedy menší sklady v centru města, odkud lze zásilku následně doručit ve stejný den, a to v rámci služby Webshippy Prio.

„Zákazníci, kteří si zvolí doručení ve stejný den, mohou nakoupit do 16 hodin a my jim zásilku doručíme mezi 18. a 22. hodinou,“ přibližuje generální ředitel a dodává, že díky tomuto způsobu existuje větší možnost, že spotřebitel na e-shopu nakoupí opakovaně. Snižuje se navíc pravděpodobnost toho, že dojde k vrácení zboží. Ve spolupráci se společnostmi Wolt a Delivery Hero pak Webshippy nabízí také možnost doručení do 60 minut.

Hi-tech roboti jako v Amazonu

Ke svým službám využívá Webshippy moderní technologie. Objednávky zákazníků pomáhají vyřídit stejní hi-tech  roboti jako společnosti Amazon či Alibaba. A i díky tomu patří k nejinovativnějším poskytovatelům ve své oblasti.  V současně době spravuje společnost objednávky pro více než dva tisíce e-shopů, přičemž každý měsíc doručí 150 až 200 tisíc balíků. Vloni dosáhla obratu 6,5 milionu eur, každý rok přitom roste dvojnásobným tempem.

Založit e-shop nebylo nikdy snazší. Z deseti nováčků na trhu e-commerce ale zpravidla vydrží pouze jeden
Přečtěte si také:

Založit e-shop nebylo nikdy snazší. Z deseti nováčků na trhu e-commerce ale zpravidla vydrží pouze jeden

Webshippy plánuje do tří let vybudovat síť center ve všech ,hlavních‘ evropských zemích. Ta umožní internetovým obchodům nabízet zákazníkům stejnou úroveň logistických služeb, jaké by se jim dostalo i v ostatních státech, kde společnost působí.

  • Našli jste v článku chybu?