Kurýři Menšíkova DoDo se v Maďarsku jen tak nezastaví. Firma hlásí 150procentní meziroční nárůst objednávek

6. 12. 2022
Doba čtení: 3 minuty
Zdroj: DoDo Group
  • Maďarský byznys české logistické společnost DoDo Group podnikatele Michala Menšíka vzkvétá

  • Objem jejích objednávek se tam meziročně zvýšil o úctyhodných 150 procent

  • Společnost na místním trhu rozváží zboží a jídlo například pro síť drogerií Rossmann, sportovní prodejny Hervis či KFC

Ještě před pěti lety to s technologicko-logistickou společností DoDo vypadalo všelijak. Po finanční stránce se nedařilo a nad její budoucností visel obří otazník. Avšak poté, co ji od investiční skupiny KKCG miliardáře Karla Komárka koupila společnost Inveo, se vše, zdá se, v dobré obrátilo. Český specialista na takzvanou logistiku poslední mílese stal jednou z nejrychleji rostoucích firem v rámci celé střední Evropy a jeho tržby začaly strmě narůstat. Konkrétně vloni se obrat společnosti, za níž stojí podnikatel Michal Menšík, vyšplhal na úctyhodných 930 milionů korun.

Že se nejednalo pouze o dočasnou náhodu, jako spíše o nastupující trend, pak dokládají i nejnovější výsledky z Maďarska, kam DoDo mimo jiné země úspěšně expandovalo před dvěma lety. Jen za posledních 12 měsíců totiž firmě narostl objem tamních objednávek o impozantních 150 procent.

DoDo vloni rozvezlo téměř čtyři miliony zásilek a přiblížilo se miliardovému obratu. Letos chce upevnit svoji pozici v Německu
Přečtěte si také:

DoDo vloni rozvezlo téměř čtyři miliony zásilek a přiblížilo se miliardovému obratu. Letos chce upevnit svoji pozici v Německu

„Maďarští zákazníci jsou si s těmi českými v mnohém podobní, i proto se nám podařilo se v Maďarsku etablovat poměrně rychle,“ podotkl komerční ředitel DoDo Group Peter Menky. „Velmi nám pomohlo také to, že mnoho našich klientů jsou značky, které působí mezinárodně, a po našem příchodu na maďarský trh jsme se pro ně stali jasnou volbou, protože naše spolupráce již výborně funguje v jiné zemi,“ dodal v narážce na fakt, že jeho firma na maďarském trhu doručuje objednávky například pro KFC.

Oblíbený americký řetězec s rychlým občerstvením představuje jednoho z jejích největších klientů v oblasti rozvoru teplého jídla, kromě něj tam ale DoDo v uplynulých dvou letech navázalo i další významná partnerství. Jde konkrétně třeba o místní síť prodejen sportovního vybavení Hervis, drogerii Rossmann či lékárny BENU.

Autem i na vodním skútru

DoDo na maďarském trhu, v rámci něhož obsluhuje hned pětatřicet měst, eviduje aktuálně na dvě stě vozidel. Díky takto rozsáhlému vozovému parku stíhají tamní řidiči najet až 20 tisíc kilometrů denně. Zvládat a včas obsloužit narůstající počet zákazníků ale Menšíkově společnosti pomáhá rovněž úspěšné zavedení programu DoDo Partner.

„Náš franšízový program dává malým dopravcům i jednotlivým kurýrům možnost začít podnikat se zázemím našeho technologicko-logistického know-how, technologické platformy i již nasmlouvaných klientů. My na oplátku získáváme kvalitní lidi se znalostí lokálního prostředí, kteří jsou podnikatelsky motivovaní řídit kvalitní poskytování služby s maximální efektivitou,“ přiblížil Menky.

WeDo Daniela Mareše vyráží na Slovensko. Český logistický operátor si pro otevření bratislavského depa vybral symbolické datum
Přečtěte si také:

WeDo Daniela Mareše vyráží na Slovensko. Český logistický operátor si pro otevření bratislavského depa vybral symbolické datum

Ještě odvážnější projekt pak DoDo spustilo loni v létě, když se jeho vedení rozhodlo, že začne zákazníkům rozvážet jídlo na Balatonu. Nešlo přitom o doručování pokrmů do tamních kempů, jak by si mohl člověk myslet, nýbrž přímo lidem na lodích brázdících hladinu této rozlehlé vodní plochy. Společnost k tomu použila elektrické skútry Cyberjet od firmy Narke, jež neprodukují žádné místní emise a jsou samy o sobě velmi tiché.

Na ujetých kilometrech záleží víc než kdy jindy

Snižování vlastní uhlíkové stopy je jedním z témat, na která se Menšíkova firma zaměřuje dlouhodobě. Za tímto účelem aktuálně pracuje na konceptu takzvané zónové logistiky, jenž spočívá v co největším nahuštění jednotlivých zakázek napříč všemi segmenty do městských mikrozón. Ty zvládne obsloužit menší počet řidičů a aut, což ve výsledku vyústí i v menší celkový nájezd.

Taková snaha firmě v dnešní době zajistí nejen dobré PR, ale zároveň je i velmi praktická. A to z toho důvodu, že kvůli vládnímu cenovému stropu na pohonné hmoty je v Maďarsku benzín a nafta de facto na příděl, přičemž na některých čerpacích stanicích v zemi mají motoristé smůlu úplně a musejí vzít zavděk o poznání dražší benzínky v zahraničí. Ostatně, i kvůli těmto výzvám si Menky současných výsledků DoDo tak moc cenní.

Další do party. Balíkový přepravce GLS představuje vlastní samoobslužné boxy, na jejich vývoji spolupracoval s českou Alfa3
Přečtěte si také:

Další do party. Balíkový přepravce GLS představuje vlastní samoobslužné boxy, na jejich vývoji spolupracoval s českou Alfa3

„Museli jsme bojovat nejen s poklesem e-commerce a ekonomickou nejistotou mezi spotřebiteli, ale také s dramatickými nárůsty cen paliv, jejich omezenou dostupností, nárůstem cen aut a v neposlední řadě také legislativními změnami upravující zdanění práce kurýrů. Ověřili jsme si ale, že naše podnikání stojí na pevných základech,“ uzavřel komerční šéf společnosti, která vedle zmíněného Maďarska, Slovenska, Polska a Bulharska, kde již všude působí, hodlá v brzké budoucnosti zamířit i do sousedního Německa a Rakouska.

  • Našli jste v článku chybu?