Facebook zvýšil zisk na 87 miliard. Pomohly příjmy z reklamy

1. 2. 2018
Zdroj: čtk

Provozovatel sociální sítě Facebook ve čtvrtém čtvrtletí zvýšil čistý zisk na 4,27 miliardy dolarů (86,6 miliardy korun) z 3,56 miliardy ve stejném období roku 2016. Firma uvedla, že k růstu zisku přispěly zejména vyšší příjmy z reklamy, a to především té mobilní. Celkové příjmy podniku stouply o 47 procent na 12,97 miliardy dolarů. Stejným tempem vzrostly příjmy za celý rok, a to na 40,65 miliardy dolarů.

Příjmy z reklamy Facebooku činily ve čtvrtletí 12,78 miliardy dolarů, zatímco analytici oslovení agenturou Reuters předpovídali 12,30 miliardy. Příjmy z mobilní reklamy, která se na celku podílí 89 procenty, vzrostly o celých 84 procenta.

Facebook měl v posledním loňském čtvrtletí zhruba 2,13 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. To je o 14 procent více než ve stejném období 2016.

Vývoj hodnoty akcií Facebooku:

Facebook Chart

Zdroj: IEconomics.com

Společnost uvedla, že díky změnám, které zavedla na novinkovém kanálu News Feed, se čas strávený uživateli na její síti sníží každý den zhruba o 50 milionů hodin.

Facebook na svém webu po kritice, že jeho algoritmy upřednostňují zavádějící zprávy a dezinformace, provedl řadu změn. Kanál News Feed, který uživatelům poskytuje přísun novinek od „přátel“ nebo ze zvolených webových stránek nově upřednostňuje zprávy sdílené přáteli a rodinou. Nižší je také podíl reklamy.

Světlé zítřky s lajky. Facebook se zaměří na malé podnikatele

 Šéf Facebooku pro střední Evropu Robert Bednarski

Přečtěte si také:

Co nahradí Facebook jako zdroj zpráv a informací?

Facebook chystá návrat ke kořenům. Zuckerberg ohlásil "významné" změny


  • Našli jste v článku chybu?