Menu Zavřít

Ekospol: Při koupi bytu rozhoduje cena a počet pokojů

12. 5. 2011
Autor: profit

Nejdůležitějšími kritérii při rozhodování o koupi bytu jsou pro Čechy cena a počet pokojů, velkou váhu kladou i na dopravní dostupnost, dostatek zeleně v okolí a dobrou pověst developera. Informovala o tom ve středu developerská společnost Ekospol.

Ekospol: Při koupi bytu rozhoduje cena a počet pokojů

Foto: Profimedia.cz

Každý pátý klient kupuje byt na základě doporučení, každý desátý byt je koupen za účelem investice. Vyplývá to z průzkumu, který dlouhodobě provádí developerská společnost Ekospol. Velkého průzkumu mezi klienty společnosti Ekospol se zatím zúčastnilo celkem 465 respondentů, kteří u ní zakoupili nový byt v období od 1. ledna 2010 do 31. března letošního roku.

Každý klient, který u nás zakoupí nový byt, vyplní současně s podpisem smlouvy také jednoduchý dotazník. Díky tomu dosáhneme naprosto přesného zacílení a návratnost vyplněných dotazníků je v podstatě stoprocentní,“ uvedl Evžen Korec, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Ekospol.

Z výsledků průzkumu vyplývá, že nejdůležitější při rozhodování o koupi bytu je pro klienty konečná cena a počet pokojů. Na stupnici od 0 do 5, kde 5 značí nejvyšší důležitost a 0 nejnižší, získalo kritérium „cena“ průměrnou hodnotu 4,39 a kritérium „počet pokojů“ 4,14.

KL24

Vysokého hodnocení dosáhla také kritéria „dopravní dostupnost“ (3,97), „zeleň v okolí“ (3,89) a „pověst developera“ (3,87). Naopak nejmenší váhu přikládají klienti úrovni standardního vybavení (3,09) a trochu překvapivě občanské vybavenosti bezprostředního okolí (3,13). “Nízká důležitost úrovně standardního vybavení dokazuje, že dnešní klienti jsou vzdělanější než v době realitního boomu. Nejsou ochotni akceptovat, aby developer ospravedlňoval o stovky tisíc vyšší cenu rádoby luxusním vybavením interiéru,“ vysvětlil Korec.

Zhruba 60 procent lidí kupuje byt v lokalitě, kterou podle svých slov „dobře znají“ – tedy v ní buď bydlí, dříve bydleli nebo se v ní často nacházejí. Z dalších výsledků například vyplývá, že 76 procent klientů kupuje byt pro vlastní bydlení, 14 % pro své děti a 10 procent na investici za účelem pronájmu.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).