Menu Zavřít

Driveto roste překážkám navzdory. Český startup si vloni dojel pro rekordní tržby, tento rok míří ještě dál

8. 2. 2022
Autor: Driveto
  • I přes nepříjemnosti, kterým byznys s auty kvůli koronavirové pandemii čelí už dva roky, se Drivetu nebývale daří. Vloni utržilo rekordních 200 milionů korun

  • Třetí nejrychleji rostoucí firmě ve střední Evropě se během jednoho roku podařilo zvýšit počet zákazníků o 50 procent, její šéf Adam Szabó má však  ještě větší ambice

  • Vyšší ziskovost má podpořit otevření nového zákaznického centra i rozšíření vlastní automobilové flotily. V ní se má postupně objevovat čím dále více aut s elektropohonem


Automobilový průmysl zažil v minulém roce jedno z nejtěžších období za posledních několik desítek let - ať už kvůli nedostatku čipů, výlukám ve výrobě nebo problémům dodavatelského řetězce. Koronavirová pandemie silně ovlivnila také ceny. To se projevilo na počtu nově registrovaných vozů a celkovém zájmu o jejich koupi, který se nesl v podobném duchu jako hubený rok 2020. Nic z toho však Driveto nezastavilo, ba naopak. Česká společnost, jež se specializuje na poskytování pronájmů a operativních leasingů, si vloni dojela pro dosud rekordní čísla.

Co za překvapivým úspěchem stálo? Zřejmě připravenost na horší časy a včasné objednávky nových vozů, které přišly ještě předtím, než začala kolabovat výroba a dodávky. Driveto bylo schopno zákazníkům poskytnout automobil do devíti dnů od podepsání smlouvy. A toho si všimli i další zájemci, kteří dříve službu nevyužívali. Kromě rychlosti vyřízení ocenili také možnost vrátit či vyměnit vůz bej jakýchkoliv sankcí.

Sdílení automobilů se těší stále větší popularitě. Platforma HoppyGo nabízí před Vánocemi za carsharing dvojnásobnou odměnu
Přečtěte si také:

Sdílení automobilů se těší stále větší popularitě. Platforma HoppyGo nabízí před Vánocemi za carsharing dvojnásobnou odměnu

„Rok 2021 jsme uzavřeli s obratem 200 milionů korun, tedy o 80 milionů více než v roce 2020. S našimi auty jezdí v tuto chvíli 1800 zákazníků, což je ve srovnání se začátkem loňského roku 50procentní nárůst,“ říká šéf Driveta Adam Szabó. Jak výjimečný to byl skok, dokládá statistika Deloitte fast 50, jež zaznamenává nejrychleji rostoucí firmy ve střední Evropě. Tuzemský startup se v silné konkurenci umístil na třetím místě, a tak není divu, že si jeho vedení pro letošní rok vytyčilo další ambiciózní cíl. Tím je dosažení 300milionového obratu.

Na cestě k loňskému úspěchu mají významný podíl investice skupiny Miton Driveto a úvěrové financování firmy od České spořitelny. To Szabóově společnosti umožnilo nákup vlastní flotily aut v počtu 150 kusů, kterou by v průběhu několika málo měsíců měla doplnit další stovka. „Tyto nákupy umožňují Drivetu svobodu při rozhodování, jestli auto nabídnout dalšímu zákazníkovi, nebo analyticky vyhodnotit, zda je nejvýhodnější ho prodat,“ vysvětluje šéf české firmy.

Růstu počtu zákazníků, a tím pádem i tržeb, pomohla také včasná reakce na globální trendy a zvýšenou poptávku po jednom konkrétním typu vozů – elektromobilech. Driveto jich na základě zájmu zákazníků zařadilo do své nabídky hned několik, přičemž jejich počet se má dále navyšovat i letos. Krize dodavatelského řetězce ovšem stále trvá a podle analytiků se jen tak zlepšovat nebude. To samé platí pro ceny, které za poslední rok velmi rychle vystřelily nahoru, ať už se člověk podívá kamkoliv.

Efektivním využíváním firemní flotily se dají ušetřit statisíce. Musíte ji mít ale skutečně pod kontrolou, říká zakladatel Xmartonu
Přečtěte si také:

Efektivním využíváním firemní flotily se dají ušetřit statisíce. Musíte ji mít ale skutečně pod kontrolou, říká zakladatel Xmartonu

„Rok 2022 bude neméně složitý. Momentálně nevidíme žádné zlepšení v termínech dodání aut nebo stabilizace jejich cen. Zvýšení úrokových sazeb tak téměř s jistotou pocítí i koncoví zákazníci. Driveto chce přes všechny problematické tržní ukazatele nadále růst. Letos se budeme soustředit primárně na ziskovost, zlepšení zákaznické zkušenosti a posílení vlastní značky na trhu,“ prozrazuje plány Szabó.

BRAND24

K ambiciózním cílům by mělo pomoci i otevření nového zákaznického centra, kde bude probíhat jak předávání vozů, tak jejich vracení. „Klíčovým krokem k udržitelné profitabilitě bude pokračování nákupu vlastních aut a jejich provoz. Zároveň si letos poprvé vyzkoušíme i schopnost prodávat auta, která již nebudeme chtít udržovat ve flotile flexibilního pronájmu,“ uzavírá.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).