Menu Zavřít

Chceme být Škodovkou hudebního průmyslu, říká šéf značky Soundeus. Její výrobky mají nabízet kvalitní muziku za rozumné peníze

8. 11. 2021
Autor: Soundeus
  • Soundeus je původní česká značka podnikatele Jindřicha Střelky, která se zabývá výrobou kvalitní audio technologie za rozumnou cenu

  • V říjnu firma uvedla na trh zbrusu nové brýle Soundeus Soundglasses 5S. Ty mají umožnit nerušený poslech i během sportování, aniž by se dotyčný vystavoval zbytečnému riziku

  • Na jejich vývoji spolupracovala se zkušenými sportovci. V současnosti je testuje i český reprezentant v rychlostní kanoistice Martin Fuksa, jenž se účastnil olympiády v Riu de Janeiru


Když je práce zároveň vaším koníčkem, jde všechno tak nějak lépe. Pro Jindřicha Střelku, většinového majitele společnosti Praha Music Center (PMC), a jeho kolegy platí toto rčení stoprocentně. Firmu, která se specializuje na distribuci hudebních nástrojů, audiotechniky a celé řady dalších věcí, jež s muzikou nějakým způsobem souvisejí, založil začátkem devadesátých let jeho otec Josef. Společnou silou se jim pak podařilo PMC vypracovat mezi největší hráče v oboru, a to jak u nás, tak na Slovensku.

Podobného úspěchu by chtěl Jindřich, sám aktivní muzikant, nyní dosáhnout i se svou vlastní značkou Soundeus. Ta vznikla relativně nedávno a na trh uvádí nejrůznější audio technologie, jež mají lidem zprostředkovávat kvalitní poslech hudby za rozumnou cenu. Přesně tak, jak by si to podle jedenačtyřicetiletého podnikatele většina interpretů přála.

Bezpečnost na prvním místě

Zakladatelé značky Soundeus věří, že na zvuku záleží, a to za jakýchkoliv okolností. Tedy například i při sportu. Za tímto účelem vyvinula původní česká firma třeba bezdrátová sluchátka Fortis 55, které díky jejich vodotěsnosti ocení i plavci. Protože se však najde také spousta dalších venkovních aktivit, během nichž lidé rádi poslouchají svoji oblíbenou hudbu, ale kdy zároveň není zcela bezpečné být kompletně odstřižen od toho, co se děje kolem, rozhodla se firma zaměřit pozornost lehce odlišným směrem. A tak se pustla do vývoje vlastních audiobrýlí, které v průběhu uplynulého měsíce poprvé představila veřejnosti.

„Naše brýle Soudglasses 5S vznikly napůl plánovaně, napůl zásluhou různých příhod,“ vysvětlil redakci Euro.cz zakladatel značky Soundeus Jindřich Střelka. „Už delší dobu jsme hledali možnost, jak lidem zprostředkovat zážitek z hudby při sportu a zároveň zachovat jejich bezpečnost.“

Ucho zůstává zcela otevřené, takže cyklista bezpečně ví, co se děje kolem něj. Zdroj: Soundeus

„Jedná se o poměrně nelehký úkol. Hodně lidí nám říkalo, že jezdí na kole například jen s jedním sluchátkem, aby druhým uchem slyšeli okolí. A tak jsme stáli před poměrně obtížnou volbou, jak dosáhnout maximálního možného zážitku z poslechu a zároveň zaručit, aby ucho zůstalo otevřené,“ doplnil.

Jednou z možností bylo „napojit“ brýle na spánkovou kost, jejímž rozechvěním se zvuk pomocí vibrací dostane do vnitřního ucha. To ale, jak ukázala následná zpětná vazba od vývojářů, bylo některým lidem nepříjemné. Právě kvůli oněm vibracím, které rostou se zvyšující se hlasitostí. A proto se rozhodli jít cestou reproduktoru chytře umístěného v blízkosti ucha a natočeného tak, aby zvuk směřoval přímo dovnitř.

„Druhá metoda je rozhodně méně invazivní,“ objasnil Střelka s tím, že co se samotné kvality poslechu týče, k žádnému zásadnímu zhoršení nedochází.

O polovinu levnější než konkurence

Pravda, s podobnými výrobky přišli v minulosti na trh i jiní prodejci. Vlastní audiobrýle má například značka Bose či Bezosoův Amazon, přičemž prvně jmenovaná dokonce disponuje produktem, který je určen přímo pro sportovní účely. Proč by tedy zákazníci měli dávat české značce přednost?

„Výhodou je, že naše brýle jsou ve srovnání s těmi od Bose asi o polovinu levnější, avšak zároveň na kvalitativně velmi podobné úrovni,“ podotkl Střelka. Zatímco Soundeus svůj nejnovější produkt nabízí za necelých tři a půl tisíce korun, brýle od americké společnosti vyjdou více než na „sedmičku“. „Snažíme se být takovou Škodovkou českého hudebního průmyslu. Chceme, aby si lidé sáhli na kvalitu, kterou jim nabízí Volkswagen – v našem případě Bose -, ale za rozumnou cenu. Zkrátka podobně, jako to dělají ve Škodovce,“ přirovnal většinový majitel PMC.

Testování družic je jen začátek, říká šéf české firmy Neuron soundware. Její technologii chce dostat i na Mars
Přečtěte si také:

Testování družic je jen začátek, říká šéf české firmy Neuron soundware. Její technologii chce dostat i na Mars

Vyjma ceny se oboje audiobrýle liší ještě v jednom aspektu, který je patrný na první pohled, totiž poslech. A sice v hlasitosti: „Tu jsme ladili poměrně dlouho. Nechtěli jsme sportovce nijak ohrozit. Protože ve chvíli, kdy je zvuk, který vychází z brýlí, extrémně hlasitý, přebije z hlediska psychoakusticky okolí, přičemž právě tomu jsme chtěli zabránit. S žádnou extrémní hlasitostí se tedy zákazník u našich brýlí nesetká. Řečeno jinak, chtěli jsme mít jistotu, že když kolem pojede auto, sportovec ho spolehlivě uslyší.“

Na vodní kanál i Tour de France

Na návrhu nových audiobrýlí se do velké míry podílel Jan Novák, který je vedle svého úvazku v Soundeusu i licencovaným mládežnickým trenérem sjezdového lyžování. Při vývoji ovšem pražská společnost vsadila též na spoustu dalších tuzemských sportovců. V současné době je testuje například olympijský reprezentant v rychlostní kanoistice Martin Fuksa – i vodákům se totiž brýle mohou náramně hodit.

„Zkoušíme možnost, kdy si závodník s sebou do nějakého neprodyšného obalu vezme mobil, spáruje jej s brýlemi a prostřednictvím aplikace a tlačítka „push to talk“ bude ve spojení s trenérem, který mu tak bude moci dávat pokyny. Dosavadní praxe je taková, že jezdí vedle něj na lodi a mluví na něho přes megafon,“ dodal Střelka.

Audiobrýle jsou vodotěsné, takže je mohou používat například i kajakáři, kanoisté a další "vodáci". Zdroj: Soundeus

Zdaleka největší využití nicméně podle něj brýle naleznou na silnici, konkrétně na kole (byť je faktem, že jimi neopovrhnou ani řidiči, jelikož se pomocí nich dá volat či poslouchat navigaci a zároveň se tak plně věnovat řízení). Koneckonců i proto už nyní v PMC, pod které Soundeus spadá a ve kterém většina zaměstnanců hraje alespoň na jeden hudební nástroj, pracují na vývoji zcela nového modelu, jenž by byl určen právě pro potřeby cyklistů a bikerů. Od současného typu by se měl lišit například lehce pozměněným tvarem, aby závodníkům lépe „seděl“ na obličeji.

Střelka je přesvědčen, že v budoucnu by se takovéto audiobrýle mohly stát standardem třeba i na slavných cyklistických podnicích typu Giro d'Italia či Tour de France. „Skutečně si to umím představit. Z pohledu použití jsou daleko praktičtější než kdejaká vysílačka. Mají dva vestavěné mikrofony: jeden snímá hlas, druhý okolí. Pomocí chytrého algoritmu navíc dokážou do jisté míry vyrušit okolní hluk, například od větru. V neposlední řadě jsou o poznání praktičtější, neboť zároveň chrání i cyklistův zrak,“ doplnil.

Chytré hodinky mohou pomoci usvědčit pachatele. Česká firma Compelson dokáže jako první získat skrytá data z Apple Watch
Přečtěte si také:

Chytré hodinky mohou pomoci usvědčit pachatele. Česká firma Compelson dokáže jako první získat skrytá data z Apple Watch

Zda budou jezdci závodící o růžový, respektive žlutý trikot používat právě audiobrýle od značky Soundeus, si rodák z Prahy odhadnout netroufá. Expanzi na zahraniční trhy firma přirozeně plánuje, avšak teprve ve chvíli, až se nastálo uchytí doma v Česku.

BRAND24

„Naše produkty budou k prodeji na Amazonu, ale velký důraz budeme klást především na náš vlastní e-shop. Prostřednictvím něho bychom chtěli nabízet brýle třeba zákazníkům v Německu, Rakousku či Švýcarsku,“ uzavírá Střelka.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).