Menu Zavřít

AI, která generuje obchodní nabídky v řádu minut. S dalším rozvojem platformy Ydoca teď pomohou čeští Depo Ventures

12. 2. 2025
Doba čtení: 3 minuty
Zakladatelé startupu Ydoca Michal Bukový a Peter Dzuruš
Autor: Ydoca
  • Česká investiční skupina Depo Ventures spolu s akcelerátorem StartupYard investovaly dohromady 2,3 milionu korun do společnosti Ydoca
  • Tento česko-slovenský startup založený podnikateli Peterem Dzurušem a Michalem Bukovým vyvíjí platformu, jež by s využitím umělé inteligence měla pomoci firmám s rychlejším generováním obchodních nabídek a automatizací odpovědí na poptávkové formuláře
  • Získané peníze hodlá společnost využít na další vývoj svého produktu a jeho následné uvedení na trh

Práce firemních obchodníků bývá někdy velice rutinní. Obzvláště když místo toho, aby trávili čas „v terénu“ získáváním nových klientů, musejí sedět v kanceláři a odpovídat na desítky poptávkových e-mailů, v nichž se protistrana mnohdy ptá na jednu a tu samou věc.

A právě s tímto rutinním problémem by nyní všem technicko-hospodářským pracovníkům mohl pomoct startup Ydoca, jehož lidé vyvinuli platformu fungující na bázi umělé inteligence (AI), která dokáže odpovědi na poptávkové formuláře zautomatizovat, ba dokonce i vygenerovat vlastní obchodní nabídky. A to navíc v řádu pouhých minut.

Outstream Placeholder

„Odpovídat na poptávky a tvořit nabídky je ve většině B2B společností stále z velké části manuální a časově náročná činnost. Přitom se často jedná o opakující se úkoly, které lze efektivně automatizovat. Ydoca umožňuje firmám šetřit čas a zdroje tím, že integruje jejich veškerá data, analyzuje příchozí poptávky a generuje personalizované nabídky, vše v rámci minut, ne hodin až dní,“ upřesňuje spoluzakladatel a šéf Ydocy Peter Dzuruš.

Důraz na centralizaci informací

Dzuruš spolu s Michalem Bukovým, který se rovněž na vzniku česko-slovenské Ydocy podílel, věří, že jejich řešení s generativní AI dokáže firmám zvýšit v daném ohledu efektivitu až o 70 procent. Vyvíjeli jej na základě vlastních mnohaletých zkušeností, jež nabyli v dřívějších fázích svých profesních kariér.

Pravda, podobné nástroje sice na trhu už nějaký čas existují, technologie Ydocy se ale přeci jen v mnohém liší, dušují se. Zatímco tradiční poskytovatelé se zaměřují na lepší správu těchto úkolů, Dzuruš s Bukovým se je snaží odstranit pomocí centralizace veškerých znalostí firmy do softwaru, který ve spolupráci s touto generativní AI zdlouhavé kroky výběrových řízení automatizuje.

Že má takové řešení potenciál, si myslí i lidé z investiční skupiny Depo Ventures a akcelerátoru StartupYard, kteří Ydoce v rámci pre-seed kola nyní posílají 1,8, respektive 0,5 milionu korun. „Zaujala nás nejen technologická inovace, ale i silný a odhodlaný tým. Podařilo se jim najít způsob, jak výrazně zjednodušit obchodní procesy bez složité implementace a správy rozsáhlé znalostní báze. Věříme, že mají potenciál stát se klíčovým hráčem v oblasti automatizace B2B prodeje,“ říká Michal Ciffra, partner Depo Ventures.

Když je HR v režii AI. Bývalý provozní ředitel Mews zakládá startup, jenž firmám pomůže s náborem talentů. A už hlásí první investici
Přečtěte si také:

Když je HR v režii AI. Bývalý provozní ředitel Mews zakládá startup, jenž firmám pomůže s náborem talentů. A už hlásí první investici

„Do října 2024 dva zakladatelé budovali produkt ve svém volném čase, než opustili své pozice, aby se plně soustředili na prodej. Jejich tým má silné zkušenosti s vývojem produktů a mentoři StartupYardu potvrdili, že Ydoca řeší reálný problém s jasně definovanou návratností investice,“ přidává se šéf zmíněného akcelerátoru Cedric Maloux.

KL25

AI jako stěžejní technologie

Jak již bylo nastíněno, finanční podporu se Ydoce podařilo získat už v klíčové rané fázi svého vývoje. A právě na něj a následné uvedení produktu na trh tyto peníze půjdou především. Konkrétně se nyní vedení společnosti hodlá zaměřit na strategii zahrnující marketing, prodej, distribuci a efektivní oslovení potenciálních zákazníků. Ti si navíc jejich platformu, respektive její základní verzi, mohou prostřednictvím nově spuštěného firemního webu zdarma vyzkoušet.

„Zavedení hráči na trhu implementují AI velmi pomalu a povrchně. Ydoca se vydala směrem využít AI jako stěžejní technologii, eventuálně s cílem úplně automatizovat většinu pre-sales procesů,“ dodává druhý ze spoluzakladatelů Bukový.

  • Našli jste v článku chybu?