Práce firemních obchodníků bývá někdy velice rutinní. Obzvláště když místo toho, aby trávili čas „v terénu“ získáváním nových klientů, musejí sedět v kanceláři a odpovídat na desítky poptávkových e-mailů, v nichž se protistrana mnohdy ptá na jednu a tu samou věc.
A právě s tímto rutinním problémem by nyní všem technicko-hospodářským pracovníkům mohl pomoct startup Ydoca, jehož lidé vyvinuli platformu fungující na bázi umělé inteligence (AI), která dokáže odpovědi na poptávkové formuláře zautomatizovat, ba dokonce i vygenerovat vlastní obchodní nabídky. A to navíc v řádu pouhých minut.
„Odpovídat na poptávky a tvořit nabídky je ve většině B2B společností stále z velké části manuální a časově náročná činnost. Přitom se často jedná o opakující se úkoly, které lze efektivně automatizovat. Ydoca umožňuje firmám šetřit čas a zdroje tím, že integruje jejich veškerá data, analyzuje příchozí poptávky a generuje personalizované nabídky, vše v rámci minut, ne hodin až dní,“ upřesňuje spoluzakladatel a šéf Ydocy Peter Dzuruš.
Důraz na centralizaci informací
Dzuruš spolu s Michalem Bukovým, který se rovněž na vzniku česko-slovenské Ydocy podílel, věří, že jejich řešení s generativní AI dokáže firmám zvýšit v daném ohledu efektivitu až o 70 procent. Vyvíjeli jej na základě vlastních mnohaletých zkušeností, jež nabyli v dřívějších fázích svých profesních kariér.
Pravda, podobné nástroje sice na trhu už nějaký čas existují, technologie Ydocy se ale přeci jen v mnohém liší, dušují se. Zatímco tradiční poskytovatelé se zaměřují na lepší správu těchto úkolů, Dzuruš s Bukovým se je snaží odstranit pomocí centralizace veškerých znalostí firmy do softwaru, který ve spolupráci s touto generativní AI zdlouhavé kroky výběrových řízení automatizuje.
Že má takové řešení potenciál, si myslí i lidé z investiční skupiny Depo Ventures a akcelerátoru StartupYard, kteří Ydoce v rámci pre-seed kola nyní posílají 1,8, respektive 0,5 milionu korun. „Zaujala nás nejen technologická inovace, ale i silný a odhodlaný tým. Podařilo se jim najít způsob, jak výrazně zjednodušit obchodní procesy bez složité implementace a správy rozsáhlé znalostní báze. Věříme, že mají potenciál stát se klíčovým hráčem v oblasti automatizace B2B prodeje,“ říká Michal Ciffra, partner Depo Ventures.
„Do října 2024 dva zakladatelé budovali produkt ve svém volném čase, než opustili své pozice, aby se plně soustředili na prodej. Jejich tým má silné zkušenosti s vývojem produktů a mentoři StartupYardu potvrdili, že Ydoca řeší reálný problém s jasně definovanou návratností investice,“ přidává se šéf zmíněného akcelerátoru Cedric Maloux.
AI jako stěžejní technologie
Jak již bylo nastíněno, finanční podporu se Ydoce podařilo získat už v klíčové rané fázi svého vývoje. A právě na něj a následné uvedení produktu na trh tyto peníze půjdou především. Konkrétně se nyní vedení společnosti hodlá zaměřit na strategii zahrnující marketing, prodej, distribuci a efektivní oslovení potenciálních zákazníků. Ti si navíc jejich platformu, respektive její základní verzi, mohou prostřednictvím nově spuštěného firemního webu zdarma vyzkoušet.
„Zavedení hráči na trhu implementují AI velmi pomalu a povrchně. Ydoca se vydala směrem využít AI jako stěžejní technologii, eventuálně s cílem úplně automatizovat většinu pre-sales procesů,“ dodává druhý ze spoluzakladatelů Bukový.