Dvacet milionů pro hlasové asistenty. V-Sharp Venture Studio investuje do startupu Vocalls, pomůže mu s expanzí

24. 11. 2022
Doba čtení: 3 minuty
Zdroj: Vocalls/V-Sharp Venture Studio
  • V-Sharp Venture Studio vloží 20 milionů korun do hlasových asistentů startupu Vocalls, což je jeho zatím největší investice poskytnutá v rámci začínajících firem

  • Získanou finanční částku společnost využije k zahraniční expanzi. V Česku její služby zatím využívá řada velkých značek, jako je Alza, ČSOB či Škoda

  • Zapojení takzvaných voicebotů má klientům zefektivnit zákaznický servis, vyřešit nedostatek operátorů a snížit personální náklady

V-Sharp Venture Studio Michala Menšíka a Zdeňka Šoustala oznámilo dosud nejvyšší investici v rámci svého startupového portfolia. Dvacet milionů korun vloží do společnosti Vocalls zabývající se vývojem a produkcí hlasových asistentů, tedy takzvaných voicebotů.

„Vocalls vyvíjejí a úspěšně implementují velmi pokročilou technologii, která výrazně předbíhá existující konkurenční řešení. V tom, že jejich produkt dokáže plnohodnotně nahradit živého operátora i ve složitých konverzačních procesech, vidíme obrovský potenciál napříč různými obory i světovými trhy,“ komentuje Matej Zabadal, Managing Partner ve V-Sharp Venture Studiu.

Voicebot z dílny českého startupu Vocalls je téměř k nerozeznání od živých operátorů. Jako první na světě v projevu používá emoce
Přečtěte si také:

Voicebot z dílny českého startupu Vocalls je téměř k nerozeznání od živých operátorů. Jako první na světě v projevu používá emoce

Své první hlasové roboty zakladatelé společnosti Vocalls Artem Markevich a Martin Čermák vytvořili a zároveň u klientů implementovali před šesti lety. Reagovali tím na skutečnost, že dovolat se na zákaznickou linku může být někdy opravdu problém. Cílem tedy byla především úspora času volajícího a poskytnutí rychlého přístupu k řešení problému.

Přizpůsobivý voicebot

Během následujících let se ve Vocalls podařilo vytvořit všestranný konverzační nástroj, jehož funkce vychází z konkrétních potřeb jednotlivých klientů i samotného trhu. Produkt je koncipován tak, aby klienti mohli nejen využít základních komunikačních scénářů, ale také si hlasového asistenta snadno a rychle přizpůsobit na míru svým vlastním potřebám. Během pár kliknutí a bez znalosti programovacího jazyka.

„Své voiceboty testujeme na stovkách tisíc reálných rozhovorů a na jejich základě pak hlasové asistenty postupně ladíme tak, aby byla konverzace s nimi co nejpřirozenější. Fungující spolupráce s řadou významných českých společností nám potvrzuje, že jsou hlasoví boti žádaným a efektivním nástrojem napříč obory – proto se teď chceme kromě dalšího vývoje produktu zaměřit také na jejich expanzi do světa,“ přibližuje Markevich.

„Investici od V-Sharpu nevnímáme jen jako finanční injekci, ale především jako podporu a mentoring někoho, komu záleží na našem produktu stejně jako nám a kdo má již zkušenost se škálováním produktu a zahraniční expanzí,“ dodává.

Lepší dostupnost během špičky

V Česku voiceboty využívá řada známých společností napříč obory. Konkrétně třeba Alza, ČSOB, Zásilkovna či Škoda. O kvalitě řešení českého startupu mají pak svědčit také tři ocenění v soutěži kontaktních center Czech Contact Center Award 2022, kde uspěly hned dva projekty, na jejichž vývoji se ve Vocalls podíleli. 

Call centra už nemusí být králíkárny, profesi tlačí k lepším standardům starost o duševní zdraví a moderní komunikační technologie
Přečtěte si také:

Call centra už nemusí být králíkárny, profesi tlačí k lepším standardům starost o duševní zdraví a moderní komunikační technologie

Portfoliové firmy si voiceboty pořizují z podobných důvodů. Mezi primární požadavky patří zlepšení dostupnosti služby i v těch nejvytíženějších časech, zkrácení čekací doby na lince, ale také řešení nedostatku operátorů a snížení personálních nákladů.

„Stejně jako naše další portfoliové startupy řeší i Vocalls globální problém, a to s konkrétním cílem – zákaznickou komunikaci nejen maximálně zdigitalizovat a zefektivnit, ale též ji pro koncové zákazníky zpřístupnit v jakémkoli čase a bez otravného čekání – voicebot se vám totiž věnuje okamžitě. Vocalls se přitom záběrem klientů pohybují v oblastech, které jsou nám nejbližší, tedy v e-commerce, logistice a fintechu,“ podotýká Zabadal.

Letos navíc Vocalls rozšířili řadu svých produktů rovnou o několik novinek. Svým klientům nyní poskytují možnost využít také hlasovou analytiku, emailbota nebo advisora, který radí operátorům na lince s vhodnými a pohotovými odpověďmi, a to přímo v průběhu hovoru. Kromě toho uvedli do světa produkt LiveTranslate, který dokáže překládat cizojazyčné hovory mezi operátorem a volajícím, rovněž v reálném čase.

Investice do startupů lákají čím dál víc. Michal Ciffra z Depo Ventures radí, na co si při nich dát pozor
Přečtěte si také:

Investice do startupů lákají čím dál víc. Michal Ciffra z Depo Ventures radí, na co si při nich dát pozor

Vedle hlasových asistentů investovalo V-Sharp Venture Studio v minulosti například do startupu Ydistri, jenž vyvíjí softwarový nástroj pro redistribuci takzvaných mrtvých zásob a dnes už spolupracuje s několika nadnárodními retailovými řetězci. Finance vložilo také do fintechu Advanto. Ten zaměstnancům umožňuje vybrat si svoji odpracovanou mzdu kdykoli v měsíci.

  • Našli jste v článku chybu?