Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Zvýšení rychlosti na 160 kilometrů. Trať do Těšína zmodernizuje Eurovia, OHL a GJW

18. srpna 2017, 12:34 - čtk
18. srpna 2017, 12:34

Trať mezi Dětmarovicemi a Českým Těšínem zmodernizuje na maximální rychlost do 160 kilometrů v hodině sdružení firem Eurovia CS, OHL ŽS a GJW Praha a Subterra. Téměř 21 kilometrů trati vyjde na dvě miliardy korun. Staveniště předala státní organizace stavebním firmám v minulém týdnu a celá rekonstrukce by měla být hotová do prosince 2019.

Vítězné konsorcium vyhrálo v konkurenci dalších šesti uchazečů a vysoutěžená cena je o přibližně o 800 milionů nižší, než na kolik zakázku původně odhadovala Správa železniční dopravní cesty SŽDC. Rekonstrukce trati je součástí modernizace železniční trasy z Ostravy na Slovensko přes Mosty u Jablunkova a podle původních plánů SŽDC měla být dokončena v roce 2014.

Zvýšení rychlosti má cestujícím přinést zkrácení jízdních dob, pro samotnou trať pak i možnost většího zahuštění spojů včetně průjezdu více nákladních vlaků. Ty by měly po modernizovaném úseku jezdit až 120kilometrovou rychlostí, uvedl mluvčí SŽDC Pavel Tesař.


České dráhy nechtějí prodat Masarykovo nádraží. Udělají si z něj výkladní skříň


Kromě výměny kolejnic a dalších prací na takzvaném železničním svršku budou železničáři muset zrekonstruovat dva železniční přejezdy a řadu mostů. Trať rovněž dostane nové zabezpečovací zařízení, vyměněno bude trakční vedení a protihlukové zdi.

Součástí zakázky je i přestavba karvinské železniční stanice, kde vzniknou nová zastřešená nástupiště pro cestující. Ostrovní nástupiště v kolejišti získají bezbariérové přístupy nově vybudovaným podchodem, který železničáři vybudují v místě původního podchodu.

Kromě Karviné čeká modernizace rovněž zastávky v Loukách nad Olší, Dětmarovicích a Chotěbuzi. Součástí stavby je i modernizace odboček na Chotěbuz a Koukolnou.

Přečtěte si také:

Železnice chtějí bourat nádraží

České dráhy si pronajmou lokomotivy Siemens za 1,6 miliardy

Oprava Negrelliho viaduktu začíná. Rekonstrukce vyjde na miliardu



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Máte alergii na podzim?
Studenti a podnikání: 6 věcí, na které si dát pozor
Kolik vás bude stát, když vám ukradnou peněženku?
Nabídka ropy roste na rekordní úrovně
O kolik se od ledna zvýší důchody?
Auta
Bude elektrické retro novou módou? Nejen Peugeot 504…
Elektrický VW I.D. Buzz Cargo zastane roli řidiče i skladníka. Na trh přijde za tři roky
Od Felicie po Octavii RS: 10 nejlepších ojetin značky Škoda
Opel Combo Life je zajímavá alternativa k MPV (české ceny + první jízdní dojmy)
Jaguar E-Type, Range Rover a Land Rover Series I: Za volantem britských klasiků
Technologie
Chrome 69 už části adres URL neskrývá. Chrome 70 s tím znovu začne, komunita nesouhlasí
Intel oživuje 22nm proces. Čipset H310C bude asi přeznačený křemík H110
Smartphony mají všichni, OnePlus se pouští do výroby televizorů
Stále není venku z problémů? Evernote propouští 15 % personálu
Samsung dorovnává Huawei: Galaxy A7 je smartphone se třemi kamerami a čtečkou otisků na boku
Hry pro příležitostné hráče