Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jak připravit dům k prodeji

Prodáváte dům a stěhujete se do nového nebo si plánujete pořídit byt? Víte, co všechno…

PayU Hub zjednodušuje expanzi českých e-shopů do zahraničí

Český e-commerce trh každým rokem roste, nicméně úspěšné e-shopy se rozšiřují i za české…

Chcete získat a udržet zákazníky a platit jen za změřený výkon? Vyzkoušejte Rondo.cz

Kamenné prodejny i eshopy dlouhodobě bojují s tím jak získat a udržet zákazníky. Přitom…

Zvýšení rychlosti na 160 kilometrů. Trať do Těšína zmodernizuje Eurovia, OHL a GJW

18. srpna 2017, 12:34 - čtk
18. srpna 2017, 12:34

Trať mezi Dětmarovicemi a Českým Těšínem zmodernizuje na maximální rychlost do 160 kilometrů v hodině sdružení firem Eurovia CS, OHL ŽS a GJW Praha a Subterra. Téměř 21 kilometrů trati vyjde na dvě miliardy korun. Staveniště předala státní organizace stavebním firmám v minulém týdnu a celá rekonstrukce by měla být hotová do prosince 2019.

Vítězné konsorcium vyhrálo v konkurenci dalších šesti uchazečů a vysoutěžená cena je o přibližně o 800 milionů nižší, než na kolik zakázku původně odhadovala Správa železniční dopravní cesty SŽDC. Rekonstrukce trati je součástí modernizace železniční trasy z Ostravy na Slovensko přes Mosty u Jablunkova a podle původních plánů SŽDC měla být dokončena v roce 2014.

Zvýšení rychlosti má cestujícím přinést zkrácení jízdních dob, pro samotnou trať pak i možnost většího zahuštění spojů včetně průjezdu více nákladních vlaků. Ty by měly po modernizovaném úseku jezdit až 120kilometrovou rychlostí, uvedl mluvčí SŽDC Pavel Tesař.


České dráhy nechtějí prodat Masarykovo nádraží. Udělají si z něj výkladní skříň


Kromě výměny kolejnic a dalších prací na takzvaném železničním svršku budou železničáři muset zrekonstruovat dva železniční přejezdy a řadu mostů. Trať rovněž dostane nové zabezpečovací zařízení, vyměněno bude trakční vedení a protihlukové zdi.

Součástí zakázky je i přestavba karvinské železniční stanice, kde vzniknou nová zastřešená nástupiště pro cestující. Ostrovní nástupiště v kolejišti získají bezbariérové přístupy nově vybudovaným podchodem, který železničáři vybudují v místě původního podchodu.

Kromě Karviné čeká modernizace rovněž zastávky v Loukách nad Olší, Dětmarovicích a Chotěbuzi. Součástí stavby je i modernizace odboček na Chotěbuz a Koukolnou.

Přečtěte si také:

Železnice chtějí bourat nádraží

České dráhy si pronajmou lokomotivy Siemens za 1,6 miliardy

Oprava Negrelliho viaduktu začíná. Rekonstrukce vyjde na miliardu



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Budou Vánoce, a tak utrácíme. Budeme mít peníze i po svátcích?
Jak se daní příjmy v invalidním důchodu?
Převod dovolené z roku 2018 do nového roku
Jak se mění zálohy na zdravotním a sociálním u OSVČ a OBZP v roce 2019?
Nechat se zaměstnat, nebo zaměstnávat?
Auta
Basový koncert: Svezli jsme se legendární lokomotivou t 478…
Výměna řidičáku v roce 2018: Sto tisíc lidí si ještě průkaz nevyměnilo
Polygon BMW u Sokolova: Víme vůbec, co za naši půlmiliardu dostaneme? (komentář)
Porsche 718 T sází na manuál, mechanický samosvor a absenci multimediálního systému
Třicítkou ke snížení emisí? Nesmysl, vzkazuje ministerstvo německým městům
Technologie
Nová verze standardu pamětí HBM2. Je rychlejší a s kapacitou až 24 GB na jeden čip
Co s podezřelým programem? Spustíte ho izolovaně díky Windows Sandbox
VirtualBox 6.0 zlepšuje škálování, nepoužijete ho už ale na 32bitových systémech
Twitter už zase zobrazuje příspěvky od nejnovějšího nahoře. Zatím jen na iOS
AMD vydalo velkou aktualizaci ovladačů pro Radeony. Streaming do mobilů a další novinky
Hry pro příležitostné hráče