Menu Zavřít

Zvyk je železná košile

10. 5. 2004
Autor: Euro.cz

PROFIT PO DESETI LETECH Mezi podnikatelskými příběhy, které Profit před deseti lety zveřejňoval a jenž si zachovávají svoji aktuálnost, je i příběh Květy Píchové ze středních Čech. Žiji ve městě, odkud dost obyvatel dojíždí za prací. Pronajala jsem si malou prodejnu, spíše stánek, postavenou v parku ve středu města.

PROFIT PO DESETI LETECH

Mezi podnikatelskými příběhy, které Profit před deseti lety zveřejňoval a jenž si zachovávají svoji aktuálnost, je i příběh Květy Píchové ze středních Čech. Žiji ve městě, odkud dost obyvatel dojíždí za prací. Pronajala jsem si malou prodejnu, spíše stánek, postavenou v parku ve středu města. Vede tudy také cesta na nádraží. Skálopevně jsem věřila ve velký zájem o nákupy. Pro ty, kdo pracují mimo město a vracívají se až k večeru, je prodejna po ruce, nemusejí si nikam zacházet. Proto jsem se také snažila mít základní sortiment potravinářského zboží včetně chleba a rohlíků, zeleninu iovoce a něco z drogerie. Protože parkem se chodí i za nákupy do centra a hrají si tady děti, nabízela jsem také malé občerstvení. Ve všední dny dopoledne jsem otevírala až v devět hodin, v poledne byla přestávka a od půl druhé bylo opět otevřeno až do sedmi hodin večer. V sobotu jsem měla otevřeno od osmi hodin do jedenácti. Před stánek jsem umístila z dálky viditelnou tabuli scenami některých druhů zboží, které se u mě dalo nakoupit o nějaký desetník laciněji než v okolí. Zákazníci se sice zastavili, ale většinou kupovali občerstvení a z ostatního zboží jen drobnosti. Teprve pak jsem dala za pravdu předchozímu nájemci, který mi tvrdil, že stánek se sám neuživí a je vhodný jen jako příležitostný prodej. Dopadlo to tak, že jsem zboží prodávala s dvaceti i více procenty slevy, abych aspoň něco zachránila, a stejně jsem neprodala všechno.

Poučení:

DT24

Umístění obchodu i na frekventovaném a zdánlivě vhodném místě nemusí být pro zákazníky přitažlivé, zvlášť mají-li po cestě další obchody přímo v obytné čtvrti.

Vyplácí se dát na zkušenosti. Když už jim nechcete věřit, udělejte si alespoň malý průzkum trhu.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).