Zuckerberg: Zakládání firem v Silicon Valley je perverzní

17. srpna 2016, 10:02  -  zat
17. srpna 2016, 10:02

Šéf sociální sítě Facebook Mark Zuckerberg se pustil do kritiky některých praktik v mekce technologického podnikání Silicon Valley. Zaujal ho především neortodoxní přístup k zakládání nových firem.

Podle Zuckerberga lidé v Silicon Valley postupují při zakládání firem často obráceně. Soustředí se nejdřív na založení firmy, aniž přesně vědí, čím by se firma měla zabývat. „Přijde mi to vždycky v Silicon Valey trochu perverzní. Lidé se často rozhodnou, že chtějí rozjet firmu dřív, než vůbec vědí, co budou dělat. Připadá mi, že to dělají obráceně,“ cituje Zuckerberga server Business Insider.

Zuckerberger tvrdí, že nikdy neměl v plánu vybudovat firmu. Dokonce i když získal první rizikový kapitál a myšlenka Facebooku se ujala, pořád se chtěl vrátit na Harvard a studovat. K tomu ovšem nikdy nedošlo a v současnosti používá Facebook více než miliarda lidí denně.

„Vždycky jsem si myslel, že je třeba začít s problémem, který se pokoušíte vyřešit, nikoli začít rozhodnutím, že vybudujete firmu,“ říká Zuckerberg. Podle něho jsou nejúspěšnější ty firmy, které se pokusily prosadit určitou sociální změnu, byť jen lokální na nějakém místě, a ne ty, které vznikly se záměrem vydělat co nejvíc peněz,i zaměstnat co nejvíc lidí nebo prostě jen fungovat.

Zisková mašina

Zuckerbergově firmě se po těžkých začátcích daří vydělávat velké peníze. Čistý zisk internetové sítě Facebook se ve druhém čtvrtletí téměř ztrojnásobil na 2,1 miliardy dolarů (zhruba 51 miliard korun). Její tržby díky rostoucí reklamě stouply o téměř 60 procent na 6,44 miliardy dolarů.

Vývoj akcií Facebooku

Výsledky překonaly očekávání analytiků a cena akcií podniku po jejich zveřejnění vzrostla o více než šest procent. Dostala se tak na rekordní maximum nad 130 dolarů. Včera skončilo obchodování s akciemi Facebooku na 123,30 dolarů za akcii.

Facebook těžil z růstu zájmu o reklamu prostřednictvím populární aplikace pro mobilní zařízení. Mobilní inzerce se na celkových příjmech podniku z reklamy ve druhém čtvrtletí podílela 84 procenty, napsala agentura Reuters.

Dále čtěte:

Rozkvétá Fuchsia. Google chystá nový operační systém

Jako kočka a myš. Facebook válčí s blokováním reklam


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
7 důvodu, proč nevolit Jiřího Drahoše
Příjmy v předčasném důchodu v roce 2018
Rizikoví šoféři mají pojištění dražší
Přiznat daň z nemovitostí za rok 2018 musíte do 31. ledna
Vytápění bytu: Teplárny udrží ceny tepla v roce 2018 na uzdě
Auta
Opel vynechá ženevský autosalon, stejně jako Mini. Přichází…
Časy na Nürburgringu nevypovídají o tom, jestli je auto zábavné, říká Hyundai
Na světě se v roce 2017 prodalo skoro 100 milionů aut. Které modely táhnou nejvíc?
Galerie: 16 aut, která novými nápady a technikou předběhla svou dobu
Land Rover představil speciální Defender. Má osmiválec, přes 400 koní a stojí 4,3 milionu
Technologie
Jak koupit Bitcoin a jak na něm vydělat: Stručný návod pro úplné začátečníky
Jak pracovat se Zoner Photo Studiem #2: vylepšete zimní oblohu na letní azůro
ProtonVPN přichází na Android. Služba je spolehlivá, bezpečná a zdarma
Exynos 7872: Samsung slibuje hromadu výkonu i ve střední třídě
Čipy NAND Flash pro SSD začaly zlevňovat. Ceny operačních pamětí bohužel porostou dál
Hry pro příležitostné hráče