Zuckerberg: Zakládání firem v Silicon Valley je perverzní

17. srpna 2016, 10:02  -  zat
17. srpna 2016, 10:02

Šéf sociální sítě Facebook Mark Zuckerberg se pustil do kritiky některých praktik v mekce technologického podnikání Silicon Valley. Zaujal ho především neortodoxní přístup k zakládání nových firem.

Podle Zuckerberga lidé v Silicon Valley postupují při zakládání firem často obráceně. Soustředí se nejdřív na založení firmy, aniž přesně vědí, čím by se firma měla zabývat. „Přijde mi to vždycky v Silicon Valey trochu perverzní. Lidé se často rozhodnou, že chtějí rozjet firmu dřív, než vůbec vědí, co budou dělat. Připadá mi, že to dělají obráceně,“ cituje Zuckerberga server Business Insider.

Zuckerberger tvrdí, že nikdy neměl v plánu vybudovat firmu. Dokonce i když získal první rizikový kapitál a myšlenka Facebooku se ujala, pořád se chtěl vrátit na Harvard a studovat. K tomu ovšem nikdy nedošlo a v současnosti používá Facebook více než miliarda lidí denně.

„Vždycky jsem si myslel, že je třeba začít s problémem, který se pokoušíte vyřešit, nikoli začít rozhodnutím, že vybudujete firmu,“ říká Zuckerberg. Podle něho jsou nejúspěšnější ty firmy, které se pokusily prosadit určitou sociální změnu, byť jen lokální na nějakém místě, a ne ty, které vznikly se záměrem vydělat co nejvíc peněz,i zaměstnat co nejvíc lidí nebo prostě jen fungovat.

Zisková mašina

Zuckerbergově firmě se po těžkých začátcích daří vydělávat velké peníze. Čistý zisk internetové sítě Facebook se ve druhém čtvrtletí téměř ztrojnásobil na 2,1 miliardy dolarů (zhruba 51 miliard korun). Její tržby díky rostoucí reklamě stouply o téměř 60 procent na 6,44 miliardy dolarů.

Vývoj akcií Facebooku

Výsledky překonaly očekávání analytiků a cena akcií podniku po jejich zveřejnění vzrostla o více než šest procent. Dostala se tak na rekordní maximum nad 130 dolarů. Včera skončilo obchodování s akciemi Facebooku na 123,30 dolarů za akcii.

Facebook těžil z růstu zájmu o reklamu prostřednictvím populární aplikace pro mobilní zařízení. Mobilní inzerce se na celkových příjmech podniku z reklamy ve druhém čtvrtletí podílela 84 procenty, napsala agentura Reuters.

Dále čtěte:

Rozkvétá Fuchsia. Google chystá nový operační systém

Jako kočka a myš. Facebook válčí s blokováním reklam


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Už jste požádali finanční úřad o prominutí pokuty za kontrolní hlášení?
Známé tváře a volby. Které osobnosti podporují SPD, TOPku, či Piráty?
Známé tváře a volby: Které známé osobnosti podporují ANO, KSČM, či ODS?
Auta
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto,…
Kam se poděl Natural 95 a běžná nafta? Nikam, teď se značí E5 a B7
Kolik může stát Škoda Karoq „v plné palbě“? Klidně přes milion
Jaguar zvažuje nástupce modelu XK. Použil by upravenou platformu z F-Typu
Volkswagen chce závodit s elektrickým prototypem. Zřejmě zkusí Pikes Peak
Technologie
Je tu Mini-ITX deska pro Skylake-X. Díky slotům SO-DIMM má pořád čtyřkanálové paměti
Právě vyšlo Ubuntu 17.10. Populární linuxová distribuce má několik klíčových novinek
Fotografové zapláčou. Adobe ukončí Lightroom 6, budoucnost je v předplatném
Dva displeje spojené v jeden. ZTE Axon M je hodně opožděnou revolucí
Nokia 7 je tady. Sympatická střední třída má skleněná záda a punc od Zeisse
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít