Zuckerberg: Zakládání firem v Silicon Valley je perverzní

17. srpna 2016, 10:02  -  zat
17. srpna 2016, 10:02

Šéf sociální sítě Facebook Mark Zuckerberg se pustil do kritiky některých praktik v mekce technologického podnikání Silicon Valley. Zaujal ho především neortodoxní přístup k zakládání nových firem.

Podle Zuckerberga lidé v Silicon Valley postupují při zakládání firem často obráceně. Soustředí se nejdřív na založení firmy, aniž přesně vědí, čím by se firma měla zabývat. „Přijde mi to vždycky v Silicon Valey trochu perverzní. Lidé se často rozhodnou, že chtějí rozjet firmu dřív, než vůbec vědí, co budou dělat. Připadá mi, že to dělají obráceně,“ cituje Zuckerberga server Business Insider.

Zuckerberger tvrdí, že nikdy neměl v plánu vybudovat firmu. Dokonce i když získal první rizikový kapitál a myšlenka Facebooku se ujala, pořád se chtěl vrátit na Harvard a studovat. K tomu ovšem nikdy nedošlo a v současnosti používá Facebook více než miliarda lidí denně.

„Vždycky jsem si myslel, že je třeba začít s problémem, který se pokoušíte vyřešit, nikoli začít rozhodnutím, že vybudujete firmu,“ říká Zuckerberg. Podle něho jsou nejúspěšnější ty firmy, které se pokusily prosadit určitou sociální změnu, byť jen lokální na nějakém místě, a ne ty, které vznikly se záměrem vydělat co nejvíc peněz,i zaměstnat co nejvíc lidí nebo prostě jen fungovat.

Zisková mašina

Zuckerbergově firmě se po těžkých začátcích daří vydělávat velké peníze. Čistý zisk internetové sítě Facebook se ve druhém čtvrtletí téměř ztrojnásobil na 2,1 miliardy dolarů (zhruba 51 miliard korun). Její tržby díky rostoucí reklamě stouply o téměř 60 procent na 6,44 miliardy dolarů.

Vývoj akcií Facebooku

Výsledky překonaly očekávání analytiků a cena akcií podniku po jejich zveřejnění vzrostla o více než šest procent. Dostala se tak na rekordní maximum nad 130 dolarů. Včera skončilo obchodování s akciemi Facebooku na 123,30 dolarů za akcii.

Facebook těžil z růstu zájmu o reklamu prostřednictvím populární aplikace pro mobilní zařízení. Mobilní inzerce se na celkových příjmech podniku z reklamy ve druhém čtvrtletí podílela 84 procenty, napsala agentura Reuters.

Dále čtěte:

Rozkvétá Fuchsia. Google chystá nový operační systém

Jako kočka a myš. Facebook válčí s blokováním reklam


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Valorizace 2018: kolik si od ledna důchodci polepší?
Jak se bude v roce 2018 počítat čistá mzda v ČR a jak na Slovensku?
Kdy budou jarní prázdniny ve vašem okrese?
Až 50 % můžete ušetřit při odesílání balíků do zahraničí. Kde a u koho?
Jak dlouho ještě cena bitcoinu poroste?
Auta
Mazda MX-5 dostala motor 1.5 Turbo. Má 210 koní 268 Nm
Dacia Duster opět bohatým bere a chudým dává (první jízdní dojmy)
McLaren Senna je extrémní okruhový nástroj za 22 milionů. Už je vyprodaný
Retro: Lamborghini LM002 měl být původně stíhací off-road pro armádu
Renault-Alpine A110 bude zábavné a rychlé auto. I s automatem
Technologie
Kompakty na ústupu, rostou zrcadlovky. Polovina fotek ale vzniká na smartphonech
Chrome 63 vypadá nudně, ale pod kapotou ukrývá spoustu zajímavých novinek
Toshiba předstihla konkurenci, uvádí první 14TB disk bez SMR. S héliem a 9 plotnami
Trvalo to jen 16 let. Na Wikipedii je možné ukládat MP3
Sony prodalo již 70 milionů PS4. Podívejte se na 4K remake Shadow of Colossus
Hry pro příležitostné hráče