Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Žraločí sedan s velkým kufrem

01. září 2008, 08:00 - Erich Handl
01. září 2008, 08:00

VYZKOUŠELI JSME - MITSUBISHI LANCER - Mitsubishi uvedlo letos na trh devátou generaci modelu Lancer. Jako první přišla na trh verze sedan. Vůz je nyní méně usedlý, má dynamické tvary a vylepšené motory. Japonci jej prodávají od 450 tisíc korun jako auto pro sportovně založené podnikatele a manažery.

První generace Lanceru přišla na trh před 35 lety. Model 1600 GSR v následujících letech vyhrál hned několik velkých světových rallye. V roce 1974 byl Lancer prvním Mitsubishi představeným v Evropě na tehdejší londýnské Motor Show. Druhá generace auta byla představena o čtyři roky později, v roce 1988 se pak kromě sedanu objevuje ve výrobě i hatchback, tedy verze se zadními pátými dveřmi.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Nový sedan od Mitsubishi zatím nemá verzi N1, ta zřejmě přijde až se zářijovou variantou sportback. Je to sportovní auto pro podnikatelskou reprezentaci, které zdobí majitele firmy dynamickými tvary. Užitečný je velký kufr.

Jaká je poslední generace? Profit vyzkoušel v redakčním testu verzi s benzinovým motorem 1,8 litru s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů, doplněným takzvanou plynulou automatickou převodovkou CVT. Náš první dojem z vozu byl velkolepý. Karoserie je zcela přepracována do sportovního střihu. Žraločí příď s lichoběžníkovou maskou chladiče a rovné boky evokují závodní stroj, který by rovnou mohl jet silniční rallye. Podvozek je shodný s větším terénním Outlanderem a hlavně vzadu je znát, že se auto oproti předchůdci natáhlo o devět centimetrů.

Sportovní styl vstoupil i do interiéru. Palubní deska je hodně podobná té v Outlanderu, je ale jednodušší, jak se na závodní auto patří. Vystupuje z ní kaplička s rychloměrem ocejchovaným do 240 kilometrů v hodině a otáčkoměrem končícím na úctyhodných 8000 otáčkách za minutu. Tříramenný kožený volant nám padl do ruky, ovládali jsme z něj i rádio, tempomat a hands free. Sezení je parádní – anatomická sedadla podrží tělo i v ostré zatáčce. Teď už jen dát prsty na ruční řazení pod volantem a vyjet na trať.

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Mitsubishi Lancer Sportsedan 1.8 typ vozu - pětimístný sedan motor - benzínový čtyřválec objem válců - 1,8 litru převodovka - automat, 6 stupňů max. výkon - 105 kilowattů max. rychlost - 204 km/hod zrychlení 0-100 - 9,8 sekundy spotřeba - 7,7 l/100 km kufr - 400 litrů cena (základ)** - 609 900 Kč

Po nastartování ale přichází první zklamání. Motor měl při našem testu správný zvuk a na neutrálu točil úctyhodných 6000 otáček za minutu. Vůz se ale nerozjížděl právě raketovým tempem. Museli jsme hodně šlapat na pedál, aby se výkon motoru projevil i na jízdě. Tady je zřejmě nejslabší místo Lanceru – spojení benzinového agregátu 1,8 a automatu CVT nepřináší dynamickou jízdu, a to ani v režimu sekvenčního řazení. Z nuly na sto kilometrů v hodině zrychluje vůz za 9,8 sekundy, což není pro sportovní auto příliš lichotivé. Lanceru by slušelo asi spíše manuální řazení nebo jiný motor, dvoulitrový turbodiesel od Volkswagenu by byl zřejmě lepší volbou.

Nový sedan od Mitsubishi ale jinak splní vše, co lze očekávat od vozu za 600 tisíc korun. Již základní výbava zahrnuje sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, stabilizační systém, klimatizaci, elektrické ovládání oken a autorádio.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kam plyne zisk 76 miliard Kč z českých bank?
Je výhodnější jít do důchodu v prosinci 2018 či v lednu 2019?
Na kolik vás vyjde, když vás chytnou s neplatnými doklady?
Jak prodat byt co nejdráže? Nepodceňujete profesionální fotky a home staging
Bez imunity nepřežijeme, proto si ji hýčkejme
Auta
Škoda Kodiaq GT vyráží na čínský trh. Čeští zájemci mohou…
Účet za Dieselgate má v případě Audi hodnotu 21 miliard korun. V problémech je i Opel
BMW X7 bylo odhaleno. Jak si stojí ve srovnání s Q7, Range Roverem a Mercedesem GLS?
Test Nissan Leaf 40 kWh: Obraťme list
Fungují u nás správně dobíjecí stanice? Česká obchodní inspekce je vůbec poprvé zkontrolovala
Technologie
Češi stále jedou hlavně na Wi-Fi. Víme také, kolik provolají a prodatují
Nová aktualizace pro Windows 10 October 2018 Update. Testování ještě neskončilo
Chrome 70 oficiálně podporuje progresivní webové aplikace. Zatím jen ve Windows
Netflix dostane novou konkurenci. Půjčovnu spustí Warner a bude to velké
Crucial konečně nabízí NVMe SSD: M.2 moduly P1 s 3D NAND typu QLC. Ale ne moc levně
Hry pro příležitostné hráče