Zoot.cz expanduje do Polska a Maďarska, tržby překonají miliardu

25. září 2017, 15:28 - čtk
25. září 2017, 15:28

Největší tuzemský e-shop s módou Zoot.cz plánuje v dalších měsících expanzi do Polska a Maďarska. V Česku je internetový obchod poprvé v zisku a za letošní rok očekává tržby přes miliardu korun. Řekl to spolumajitel Zoot.cz Ladislav Trpák.

„Jestliže chceme být v módě hlavní hráč na trhu střední a východní Evropy, tak nám ještě několik trhů zbývá. Přemýšlíme o expanzi, kde se díváme i po akvizičních příležitostech,“ uvedl ředitel. Expanzi do Polska a Maďarska chce firma zvládnout do 18 měsíců. Ani v západní Evropě by Zoot podle Trpáka nebyl bez šancí.

Tržby letos vzrostly o 40 procent meziročně a v dalším roce by růst měl být podobný. „Naše ambice je začít šlapat na paty klasickým maloobchodním hráčům, ať už se jedná o H&M či C&A. Naše ambice je dostat se v horizontu tří let nad ně. Růst nad 40 procent ročně se dá udržet,“ dodal Trpák.

Ze sortimentu obchodu jsou nejprodávanější šaty, bundy, džíny a trička. Nyní Zoot startuje novinku, která má zákazníkům pomoci při výběru správné velikosti oblečení a odstranit nutnost si zboží zkoušet před koupí. Software bude porovnávat údaje v profilu zákazníka se skutečnou velikostí oblečení naměřenou ve skladu a zákazníka pak například upozorní na nevhodnou objednanou velikost.


Velká čtyřka. Mezi evropské „rakety“ patří i firmy z Česka


Zoot také změní celý způsob chodu výdejen. Z kamenných poboček, které firma nazývá výdejny radosti, se mají stát prodejny nového formátu. Zmizí z nich například prodejní pulty, zákazníci budou mít zboží na vyzkoušení již připravené v kabinkách. Prodavačky také mají mít k dispozici tablety a budou tak moci lépe zákazníkům poradit.
Ženy tvoří v Česku 80 procent zákazníků Zootu, v Rumunsku je to 60 procent. Nejvíce přitom utrácejí ženy starší 35 let. Řada žen ovšem nakupuje oblečení i pro své partnery.

Zoot.cz upsal v létě během jednoho měsíce dluhopisy v objemu 150 milionů korun. Podle Trpáka se další emise v blízké době nepřipravuje. Celkem má obchod nyní 40 výdejen v České republice, na Slovensku a v Rumunsku. Ve špičce předvánoční sezony očekává až 40 tisíc vyexpedovaných kusů zboží za den.

Trh s módou tvoří v Česku zhruba 80 miliard korun, on-line prodej z toho tvoří asi desetinu. Češi podle průzkumů utrácejí nejméně za módu z okolních států. Podíl výdajů na oblečení na celkových příjmech se v Česku blíží třem procentům, například na Slovensku to je ovšem 4,5 procenta.

Dále čtěte:

E-shop Zoot.cz upsal dluhopisy v objemu 150 milionů. Poptávka byla ještě větší

Wal-Mart investuje do online platforem. Tržby mu rostou už tři roky v řadě

Český Zuckerberg chce ovládnout světový cestovatelský byznys. Denně prodá letenky za 50 milionů

Velká elektronická fúze. Obchody Datart se spojí s majitelem prodejen Euronics a Kasa.cz


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik každý Čech vyprodukuje ročně odpadu?
Od ledna 2018 teče z kohoutků dražší voda. O kolik?
Jak vydat knihu? Zeptali jsme se spisovatele
Volby prezidenta druhé kolo: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Jedete autem na hory? Víte, na co si dát pozor?
Auta
Policie stále nemá dost, kupuje další Superby 4×4 DSG.…
Dacia Logan jako prémiové auto? Podívejte se, jak by mohla vypadat
Také Range Rover Velar se dočká silného osmiválce v provedení SVR
Galerie: 10 fascinujících traktorů, kvůli kterým se budete chtít stát zemědělcem
Nechcete čekat na Škodu Kodiaq RS? Čip od BSR zvedne výkon na 260 koní
Technologie
Unikly parametry chystaných nových procesorů Coffee Lake. Na pultech možná už v únoru
Vyšel Firefox 58. Je zase rychlejší a nabízí více možností při pořizování snímků webů
Microsoft chystá nástroj na prohlížení a odstranění diagnostických dat ve Windows 10
Android 8.1 vám řekne, jak rychlé jsou dostupné sítě Wi-Fi. Vyberete si tak tu nejlepší
T-Mobile spouští hybridní satelitní televizi. Nabízí méně stanic a stejně potřebuje internet
Hry pro příležitostné hráče