Znovu a lépe. Amazon chystá po předchozím fiasku nový smartphone

Adam Štěpánek 07. června 2017, 17:05  -  stp
07. června 2017, 17:05

Největší světový obchod Amazon se nenechal odradit počátečním neúspěchem ve vývoji vlastního smartphonu. Podle všeho už pracuje na nové verzi, na které se hodlá poučit z předchozích chyb. S novým přístrojem se chce prosadit především na rostoucím indickém trhu.

První pokus Amazonu vyvinout vlastní chytrý telefon skončil fiaskem. Jeho Fire Phone z roku 2014 měl velké ambice ohrozit dominantní přístroje trhu, například iPhone. Tomu odpovídala i cena ve výši 650 dolarů (15 200 korun). Amazon pro své zařízení kromě jiného vyvinul i vlastní operační systém Fire OS.

Zákazníky si však Fire Phone nenašel. Během prvních tří týdnů se prodalo pouze 35 tisíc zařízení. Pro srovnání: iPhone 6, který se dostal na trh v té době, prodal jen během úvodního víkendu 10 milionů přístrojů. Uživatelé mobilu od Amazonu si stěžovali i na nedostatek dostupných aplikací.

Amazon se ze svého neúspěchu hodlá poučit a pro nový telefon si přichystal úplně jinou strategii. Spolehne se na osvědčený operační systém Android od společnosti Google, včetně tradičních doprovodných aplikací, jako jsou Gmail a další.


Amazon chce dodávat i na Měsíc. Čtěte více


Nový model s příznačným pracovním názvem Ice by měl stát 93 dolarů (2100 korun), tedy téměř sedmkrát méně než jeho předchůdce. Důvod je jasný: Amazon cílí především na indický trh, který si na dostupných produktech pro širokou veřejnost zakládá. Smartphony se tam prodávají v průměru za 122 dolarů, takže by Amazon měl mít v tomto směru dokonce výhodu. Nový přístroj by podle prvních informací serveru Gadgets 360 neměl disponovat systémem umělé inteligence Alexa.

Amazon se v posledních letech na indický trh zaměřuje stále více. V minulém roce ohlásil investici ve výši tří miliard dolarů, celkově jich tam nalil už pět. „Mohu vás ujistit, že to je teprve začátek,“ prohlásil loni v červnu šéf společnosti Jeff Bezos s tím, že investice by měly pomoci i místním startupům.

Za rok 2015 utratili zákazníci v Indii 12,1 miliardy dolarů (asi 287 miliard korun) za nakupování přes internet. Podle analytiků by se v roce 2020 měla suma vyšplhat až na 75 miliard dolarů v souvislosti se stále větším počtem obyvatel připojených k internetu.

Dále čtěte:

Bezos je nejpozoruhodnější byznysmen naší doby, tvrdí Buffett

Bezos prodá ročně akcie Amazonu za miliardu dolarů. Podpoří vesmírné lety

Milník pro Amazon. Cena akcií poprvé překročila 1000 dolarů



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co je dobré vědět o rozdílech mezi hrubou a superhrubou mzdou
9 otázek, na které se chcete zeptat při žádosti o starobní důchod
V Česku je již 131 dobíjecích stanic pro elektroauta
Z pokuty hned exekuce? To je nový trik některých dodavatelů
Co když se vám cestou z dovolené ztratí či poškodí zavazadla?
Auta
Retro: Lotus Omega ve své době zastínil BMW M, Mercedesy…
BMW poprvé ukazuje novou generaci řady 3. Zatím ale jako maskovaný prototyp
Seat Ibiza 1.0 TGI na brzdě: Jak se liší parametry při spalování CNG a benzinu?
Za stočený tachometr pokuta až půl milionu? Ministerstvo chce vytloukat klín klínem
Jaká jsou nejoblíbenější auta v zemích Evropy? O Octavii se zákazníci perou nejen u nás
Technologie
Přehled: Co byste měli vědet o hrubé a superhrubé mzdě?
Specifikace GeForce RTX 2080 a RTX 2080 Ti prozrazeny. Nvidia asi vydá obě najednou
Prodeje GPU pro těžbu klesly o 94 %, přesto měla Nvidia v Q2 tržby 3,12 miliardy $
Rusko chce recyklovatelné rakety, jako má Elon Musk
Cnews FM #205: Právo, morálka a hranice cenzury nejen v IT [podcast]
Hry pro příležitostné hráče