Zdražujeme, aby bylo na vlaky

14. ledna 2008, 00:00 - Eva Marzini, Jaroslav Schejbal
14. ledna 2008, 00:00

Radim Jančura, majitel Student Agency

Radim Jančura, majitel Student Agency

Když brněnský podnikatel a majitel Student Agency Radim Jančura pracoval jako student ve Velké Británii, přivezl si odtamtud doutník. A řekl si, že ho vykouří, až si vydělá svých prvních deset tisíc korun. Potom však doutník někam založil. Minulý rok jeho společnost dosáhla obratu přes tři miliardy korun, ale doutník je stále někde schován. „Jednou si ho ale vychutnám, třeba až budu mít konečně ty žluté vlaky,“ plánuje si Jančura.

 

Do tří let a do tří dnů

Právě projekt žlutých vlaků ho v minulém roce zaměstnával asi nejvíce. Ty by se měly objevit na české železnici již za tři roky. Za pět nebo šest souprav chce přitom utratit 1,5 až 2 miliardy korun. Z tohoto důvodu se rozhodl odložit otevření svého prvního hotelu a dál už nepokračovat v expanzi na autobusových linkách. Brněnský dopravní magnát už byl v podstatě rozhodnut pro nákup souprav od švýcarské společnosti Stadler. Na poslední chvíli však přišel s lákavou nabídkou supervlaků ICE konkurent Siemens, takže boj o zakázku ani zdaleka nekončí.

Radim Jančura musí také vyřešit problém, jak vlak pojmenovat, protože název Student Agency znamená v překladu studentská agentura, a to podle něj není pro podnikání v zahraničí zrovna ideální název. Je totiž reálné, že jeho vlaky budou jezdit již za deset let i na mezinárodních linkách. A tak vymyslel název HighJet, což v překladu znamená něco jako rychlý tryskáč.

„V současné době je hodně těžké najít nějaký dobrý název, který má ještě volnou doménu. A tohle zní dobře. Češi ale stále budou říkat, že jedou se Studentem,“ komentuje výběr názvu podnikatel, který musel za doménu highjet.com zaplatit jejímu původnímu majiteli tři tisíce eur.

Zdražování se nebojíme

Kvůli expanzi na železnici hodlá Jančura také změnit svoji dosavadní strategii dosahování pouze nepatrného zisku. I v loňském roce totiž jeho zisk bude někde mezi 15 až 20 miliony korun, což není vzhledem k třímiliardovému obratu zrovna mnoho. „Pokud máme jít do vlaků, tak potřebujeme vydělávat více peněz. S tím také trochu souvisí zdražování,“ říká brněnský podnikatel.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Komentář: ČSSD - spící Růženka, či ďáblovo osidlo?
Hledáte levnou dovolenou?
Kdy budete mít nárok na vdovský důchod po manželovi?
Bankovní převod do zahraničí: co se vyplatí znát?
Jaká je pravděpodobnost, že se zrovna vám ztratí zavazadlo?
Auta
E5 a B7. Na českých pumpách se objeví nové značení paliva
Vector se vrací na scénu. Na supersport z 90. let má navázat WX8 s výkonem 2000 koní
Honda HR-V má po faceliftu. Nové motory 1.5 Turbo a 1.6 D dorazí příští rok
Jízda v prostředním nebo levém pruhu: Kdy to je přestupek a jaká je pokuta?
Porsche Cayman GT4 Clubsport míří do rally. Zatím jen jako koncept
Technologie
Nvidia oficiálně odhalila GPU Turing. Obří 12nm čip, GDDR6, ray tracingové jednotky
O2 TV set-top-box nové generace se povedl: umí Bluetooth, 4K, HEVC i DVB-T2
Pixelbook s Windows 10? Google na tom pracuje
Tip: Jak zjistit IP adresu počítače, routeru či kamery?
Starý Gmail skončí 16. října 2018. Google už vyzývá k přechodu
Hry pro příležitostné hráče