Zdražujeme, aby bylo na vlaky

14. ledna 2008, 00:00 - Eva Marzini, Jaroslav Schejbal
14. ledna 2008, 00:00

Radim Jančura, majitel Student Agency

Radim Jančura, majitel Student Agency

Když brněnský podnikatel a majitel Student Agency Radim Jančura pracoval jako student ve Velké Británii, přivezl si odtamtud doutník. A řekl si, že ho vykouří, až si vydělá svých prvních deset tisíc korun. Potom však doutník někam založil. Minulý rok jeho společnost dosáhla obratu přes tři miliardy korun, ale doutník je stále někde schován. „Jednou si ho ale vychutnám, třeba až budu mít konečně ty žluté vlaky,“ plánuje si Jančura.

 

Do tří let a do tří dnů

Právě projekt žlutých vlaků ho v minulém roce zaměstnával asi nejvíce. Ty by se měly objevit na české železnici již za tři roky. Za pět nebo šest souprav chce přitom utratit 1,5 až 2 miliardy korun. Z tohoto důvodu se rozhodl odložit otevření svého prvního hotelu a dál už nepokračovat v expanzi na autobusových linkách. Brněnský dopravní magnát už byl v podstatě rozhodnut pro nákup souprav od švýcarské společnosti Stadler. Na poslední chvíli však přišel s lákavou nabídkou supervlaků ICE konkurent Siemens, takže boj o zakázku ani zdaleka nekončí.

Radim Jančura musí také vyřešit problém, jak vlak pojmenovat, protože název Student Agency znamená v překladu studentská agentura, a to podle něj není pro podnikání v zahraničí zrovna ideální název. Je totiž reálné, že jeho vlaky budou jezdit již za deset let i na mezinárodních linkách. A tak vymyslel název HighJet, což v překladu znamená něco jako rychlý tryskáč.

„V současné době je hodně těžké najít nějaký dobrý název, který má ještě volnou doménu. A tohle zní dobře. Češi ale stále budou říkat, že jedou se Studentem,“ komentuje výběr názvu podnikatel, který musel za doménu highjet.com zaplatit jejímu původnímu majiteli tři tisíce eur.

Zdražování se nebojíme

Kvůli expanzi na železnici hodlá Jančura také změnit svoji dosavadní strategii dosahování pouze nepatrného zisku. I v loňském roce totiž jeho zisk bude někde mezi 15 až 20 miliony korun, což není vzhledem k třímiliardovému obratu zrovna mnoho. „Pokud máme jít do vlaků, tak potřebujeme vydělávat více peněz. S tím také trochu souvisí zdražování,“ říká brněnský podnikatel.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Auta
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných…
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Kam se poděl Natural 95 a běžná nafta? Nikam, teď se značí E5 a B7
Technologie
Objevil se první dvoujádrový Ryzen, vzorek mobilního čipu s GPU Radeon Vega 3
Samsung udělá z mobilů ještě lepší počítače. Na Galaxy S8 a Note8 poběží Linux
Nejlepší protipirátská ochrana Denuvo padla. Cracky vznikají ještě v den vydání her
Podle výrobců grafik ještě těžní mánie nekončí, vydrží prý minimálně do konce roku
Tip: Jak odložit instalaci Windows 10 Fall Creators Update na pozdější dobu?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít