Zdobíš, zdobím, zdobíme...

26. ledna 2004, 00:00 - MICHAL ZACHAR, info@imageaudit.info
26. ledna 2004, 00:00

Konstatování v nadpisu je mnohdy výzvou k závodům, kdo bude ve výzdobě podniku lepší. Jinde zase vítězí duch konstruktivizmu a nepřátelský postoj k detailům v interiéru zaznamenáte ihned po vstupu do společnosti. Jenže právě špatný první dojem může ovlivnit zájem spolupracovat s určitou firmou.

PROSTOR KOLEM NÁS

Dobrým duchem firemních prostorů jsou akvária nebo nádoby s proudící vodou. Voda, rostliny a ryby vytvářejí velmi dobré „či“ pro firemní život. Přinášejí do ní život. Sehnat dnes velké akvárium není příliš velký problém, nechte si ale dobře poradit s jeho uspořádáním a investujte i do dobré ochrany akvária (vodní filtry). Akvária jsou dobrým doplňkem vstupních hal, recepcí, popřípadě jednacích místností, kde dochází ke styku s klientelou. Vytváří velmi příznivý první dojem. Když koupíte akvárium, nezapomeňte si dát do smlouvy o jeho zřízení i podmínky pravidelné údržby. Druhou, ještě více důležitou, ozdobou jsou živé květiny. Jejich význam ocení firmy s již stálou pozicí na trhu. Květiny symbolizují stálý růst. Také přinášejí životní sílu a pomáhají udržovat svěží vzduch. Podle svého tvaru vytvářejí různé druhy energií. Vzpřímené druhy se špičatými listy jsou více jang. Ty se hodí především do rohů, kde ohýbají energii a vedou ji pryč z mrtvých bodů. Rostliny více převislé a s kulatými listy vydávají energii jing. Uklidňují a jsou vhodné na rušné křižovatky a kolem míst, kde se energie protíná nebo střetává. Nemocné rostliny naopak vytvářejí stagnující energii. Je vhodnější investovat a pořídit si květiny hrnkové, než „mrtvé“ květy, které se musejí neustále obměňovat, nebo suché vazby. U těch obzvláště musíme neustále udržovat čistotu a dbát na jejich barevnost. Pokud z jakýchkoliv důvodů nemůžeme využít květiny živé, pověsme místo nich alespoň umělé, případně pěkné tisky či obrazy s motivy květin a přírody. Dnes již existují specializované firmy zabývající se návrhem a výběrem rostlin pro klienta i následnou starostí o ně; jejich hnojením, přesazováním a péčí zahrnující například i pravidelnou zálivku.

Příště: Osvětlení

Autor je vizážista a specialista na firemní image.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
Retro: Ford Mustang přežil i zlé časy. A dnes je to úplný…
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC ztrácí. ABT má řešení
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Technologie
Velký přehled: Kdo vlastní naše pojišťovny?
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít