Zážitky chybí hlavně v regionech

17. března 2008, 00:00 - Eva Marzini
17. března 2008, 00:00

PŘÍLEŽITOST PRO DODAVATELE - Dobrých atrakcí není nikdy dost. Pokud vás napadá nějaká bláznivá novinka, která by mohla obohatit zábavní trh, tak neváhejte a zkuste oslovit některou agenturu na zážitky.

Co by byla platná firma na zážitky bez atrakcí, jako například bagrování, jízda popelářským autem či romantická večeře na jachtě? Obchodníci nejčastěji spolupracují se dvěma typy dodavatelů. „Buď jsou nadšenci, co si pořídí atrakci a provozují ji. Pak jsou profesionálové, kteří mají třeba nějaké sportovní centrum a v něm ji v rámci jiných služeb nabízejí,“ popisuje zakladatelka firmy Allegria Linda Vavříková.

Omezený výběr hlavně v regionech

„Na začátku jsme tápali, co budeme nabízet, protože řada věcí nebyla v Česku k dostání. Začali jsme s tím, co tu bylo, tedy s horolezectvím, paraglidingem, masážemi,“ líčí první zkušenosti Eva Ginzelová, spolumajitelka firmy Den jak sen. I když časem se nabídka atrakcí přece jen rozšířila, stále nedosahuje takových možností jako v zahraničí.

Nejhůře se obchodníkům uspokojuje poptávka v regionech. Například společnost Den jak sen shání dodavatele na takzvaný floating. „Jde o koupel ve vodě z Mrtvého moře. Tento zážitek prodáváme nadmíru dobře. V Praze již partnery máme, ale potřebovali bychom nabídku rozšířit v západních Čechách,“ naznačuje možné podnikatelské příležitosti Ginzelová.

Někdy se realizace zážitku zadrhne. „Například při bagrování si lidé někdy představují, že vykopou základy pro pražský dálniční obchvat, jenže na reálnou stavbu je z bezpečnostních důvodů nikdo nepustí. Občas je problém v dodavatelích, kteří nápad z různých důvodů nemohou uskutečnit. Někteří nedokáží dotáhnout vše potřebné do konce, například zajistit bezpečnost. Někdy dodavatele napadne zajímavá novinka, která je mezi zážitky pole neorané, ale realizaci zablokují úředníci, protože nevědí, co je potřeba pro splnění požadavků,“ přibližuje Nataša Dlouhá ze společnosti Dejtonej.cz.

Co by měl potenciální dodavatel splňovat? Obchodníci se shodli, že musí být spolehlivý, cenově přijatelný a také by měl umět dobře vyjít se zákazníky. Nejlépe by už měl mít nějaké podnikatelské zkušenosti, dobře promyšlenou nabídku, která splňuje podmínky zdravotních a bezpečnostních opatření.

Někde to vázne na ceně, jinde na domluvě

Dříve si obchodníci dodavatele vyhledávali, dnes je zájemci o spolupráci oslovují sami. Ale vzájemná komunikace často vázne na nepochopení. „Někdy mě překvapuje, že někteří dodavatelé nechtějí ku prospěchu obchodníka z vlastní ceny slevit ani korunu. Přitom jsme jeho prodloužená marketingová ruka, protože zviditelňujeme zážitek na našich stránkách,“ říká zakladatel portálu Užijsito.cz Tomáš Vychodil.

David Wardas a Josef Ženčák z Ostravy před rokem založili společnost Firemky a nabízejí mezi jiným hopsání na „skákacích botách“. „Je to půl roku, co jsme registrováni u tří obchodníků se zážitky, ale zatím jsme žádnou zakázku od nich nezískali,“ říká Ženčák. Důvodem je prý vysoká cena, za kterou atrakci prodávají. „Zatímco my ji nabízíme za 400 korun, obchodníci ji prodávají za tisíc korun,“ říká.

Tajemník sportovního klubu 3eCity Jan Urbánek si zase stěžuje na neseriózní jednání prodejců zážitků. Klub, který nabízí zorbování, tedy jízdu ze svahu v plastové kouli, se musel s většinou obchodníků časem rozejít. „Ne vždy totiž zákazníky informovali, co je na zážitku čeká. Klub také odmítl tvrdou obchodní taktiku, se kterou obchodníci zakrátko přišli. Začali diktovat podmínky spolupráce, obzvlášť ceny. Jednu dobu je dokonce i třikrát navýšili. Jízda se běžně prodává za 500 korun. Dnes už spolupracujeme jen s těmi nejserióznějšími partnery, kteří ceny nepřestřelují do nereálných výšin,“ dodává.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Tři čtvrtiny z nás miluje „šopingování“
Cestovní pojištění na dovolenou: ano, nebo ne?
Jak legálně pracovat s manželkou ve vlastním podniku
Jak se počítá náhrada mzdy během pracovní neschopnosti?
Prodlužujete studium? Kdy zaplatíte až 56 300 Kč?
Auta
BMW řady 8 se dočká také kabrioletu a sedanu, prozrazují…
Právě vychází časopis Auto motor a sport 7/2018
Volkswagen a Ford navazují spolupráci. Chtějí společně vyvíjet dodávky
Galerie: Ojetiny s investičním potenciálem, na kterých neproděláte
Proč kopačky Lionela Messiho vypadají na různých televizorech jinak?
Technologie
Opozdí se nová generace GeForce? Nvidia má prý problém se sklady plnými starších GPU
4K televizor Philips 7503 (vyzkoušeno)
Justin Sun, tvůrce „nového internetu“, kupuje BitTorrent za více než 100 milionů dolarů
Samsung pokračuje ve vývoji vlastního GPU. Míří s ním i na AI a samořiditelná auta
Google Podcasty sází na integraci a chytré doporučování pořadů
Hry pro příležitostné hráče