Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Výnos z dražby sběratelské kolekce „Muži 28. října“ získají váleční veteráni a děti po úrazech

Unikátní sběratelská kolekce „Muži 28. října“ vytvořená na počest 100. výročí vzniku…

Na internetu můžete díky PayU a Google Pay platit na jedno kliknutí

Budoucnost online plateb na internetu je v jednoduchosti. Zákazník chce zaplatit snadno a…

Kávovar JURA je tradice v moderním obalu

Pokud se řekne švýcarská přesnost, zřejmě si jako první představíte švýcarské hodinky,…

Zážitky chybí hlavně v regionech

17. března 2008, 00:00 - Eva Marzini
17. března 2008, 00:00

PŘÍLEŽITOST PRO DODAVATELE - Dobrých atrakcí není nikdy dost. Pokud vás napadá nějaká bláznivá novinka, která by mohla obohatit zábavní trh, tak neváhejte a zkuste oslovit některou agenturu na zážitky.

Co by byla platná firma na zážitky bez atrakcí, jako například bagrování, jízda popelářským autem či romantická večeře na jachtě? Obchodníci nejčastěji spolupracují se dvěma typy dodavatelů. „Buď jsou nadšenci, co si pořídí atrakci a provozují ji. Pak jsou profesionálové, kteří mají třeba nějaké sportovní centrum a v něm ji v rámci jiných služeb nabízejí,“ popisuje zakladatelka firmy Allegria Linda Vavříková.

Omezený výběr hlavně v regionech

„Na začátku jsme tápali, co budeme nabízet, protože řada věcí nebyla v Česku k dostání. Začali jsme s tím, co tu bylo, tedy s horolezectvím, paraglidingem, masážemi,“ líčí první zkušenosti Eva Ginzelová, spolumajitelka firmy Den jak sen. I když časem se nabídka atrakcí přece jen rozšířila, stále nedosahuje takových možností jako v zahraničí.

Nejhůře se obchodníkům uspokojuje poptávka v regionech. Například společnost Den jak sen shání dodavatele na takzvaný floating. „Jde o koupel ve vodě z Mrtvého moře. Tento zážitek prodáváme nadmíru dobře. V Praze již partnery máme, ale potřebovali bychom nabídku rozšířit v západních Čechách,“ naznačuje možné podnikatelské příležitosti Ginzelová.

Někdy se realizace zážitku zadrhne. „Například při bagrování si lidé někdy představují, že vykopou základy pro pražský dálniční obchvat, jenže na reálnou stavbu je z bezpečnostních důvodů nikdo nepustí. Občas je problém v dodavatelích, kteří nápad z různých důvodů nemohou uskutečnit. Někteří nedokáží dotáhnout vše potřebné do konce, například zajistit bezpečnost. Někdy dodavatele napadne zajímavá novinka, která je mezi zážitky pole neorané, ale realizaci zablokují úředníci, protože nevědí, co je potřeba pro splnění požadavků,“ přibližuje Nataša Dlouhá ze společnosti Dejtonej.cz.

Co by měl potenciální dodavatel splňovat? Obchodníci se shodli, že musí být spolehlivý, cenově přijatelný a také by měl umět dobře vyjít se zákazníky. Nejlépe by už měl mít nějaké podnikatelské zkušenosti, dobře promyšlenou nabídku, která splňuje podmínky zdravotních a bezpečnostních opatření.

Někde to vázne na ceně, jinde na domluvě

Dříve si obchodníci dodavatele vyhledávali, dnes je zájemci o spolupráci oslovují sami. Ale vzájemná komunikace často vázne na nepochopení. „Někdy mě překvapuje, že někteří dodavatelé nechtějí ku prospěchu obchodníka z vlastní ceny slevit ani korunu. Přitom jsme jeho prodloužená marketingová ruka, protože zviditelňujeme zážitek na našich stránkách,“ říká zakladatel portálu Užijsito.cz Tomáš Vychodil.

David Wardas a Josef Ženčák z Ostravy před rokem založili společnost Firemky a nabízejí mezi jiným hopsání na „skákacích botách“. „Je to půl roku, co jsme registrováni u tří obchodníků se zážitky, ale zatím jsme žádnou zakázku od nich nezískali,“ říká Ženčák. Důvodem je prý vysoká cena, za kterou atrakci prodávají. „Zatímco my ji nabízíme za 400 korun, obchodníci ji prodávají za tisíc korun,“ říká.

Tajemník sportovního klubu 3eCity Jan Urbánek si zase stěžuje na neseriózní jednání prodejců zážitků. Klub, který nabízí zorbování, tedy jízdu ze svahu v plastové kouli, se musel s většinou obchodníků časem rozejít. „Ne vždy totiž zákazníky informovali, co je na zážitku čeká. Klub také odmítl tvrdou obchodní taktiku, se kterou obchodníci zakrátko přišli. Začali diktovat podmínky spolupráce, obzvlášť ceny. Jednu dobu je dokonce i třikrát navýšili. Jízda se běžně prodává za 500 korun. Dnes už spolupracujeme jen s těmi nejserióznějšími partnery, kteří ceny nepřestřelují do nereálných výšin,“ dodává.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Lucemburčané si odchodem do penze pohorší nejméně
Jak banka rozhodne, jestli vám dá, nebo nedá půjčku?
Jak a kde sehnat výpis z obchodního rejstříku snadno a rychle
3 tipy, jak si snížit daňovou povinnost ještě do konce roku
Kdy potřebujete výpis z katastru nemovitostí?
Auta
Seat Tarraco není čistý klon Kodiaqu. K Allspace má blíž …
Srovnání tříválců: Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Opel Astra 1.0 Turbo vs Peugeot 308 1.2 PureTech
BMW představuje prototyp nového boxeru s oldschoolovým designem
V Německu na zemní plyn bez mýta
Sedm ojetých aut, která se vám rozbijí už cestou z bazaru
Technologie
Prosincové záplatovací úterý přineslo řešení poškozeného Windows Media Playeru
Kdyby byly reklamy na chytré hodinky upřímné (video s CZ titulky)
LG má 17″ notebook s rozměry 15″ a hmotností 13″
Na Facebooku se letos nejvíce řešila témata spojená s Mezinárodním dnem žen
Ledecká, hokej a Freddie Mercury… Co dalšího Češi letos nejvíce googlili?
Hry pro příležitostné hráče