Zatím jenom bez přepážky

05. listopadu 2007, 00:00 - Erich Handl
05. listopadu 2007, 00:00

Francouzský Peugeot začal nabízet nástupce modelu 307, kterého se na celém světě prodaly tři miliony kusů. Následovník má označení 308 a konkuruje vozům v nejsilněji obsazené nižší třídě.

Vyzkoušeli jsme – Peugeot 308 Francouzský Peugeot začal nabízet nástupce modelu 307, kterého se na celém světě prodaly tři miliony kusů. Následovník má označení 308 a konkuruje vozům v nejsilněji obsazené nižší třídě. Model Peugeot 307 přišel na trh v roce 2001 a šest let úspěšně soutěžil na domácím trhu se Škodou Octavia, Volkswagenem Golf a v poslední době také s levným Korejcem Kia Cee’d vyráběným v Žilině. Nástupce s číslem 308 se letos začal prodávat za podobné ceny (od 414 900 korun) a vychází ze stejné podvozkové platformy. Karoserie se ale snížila o 12 milimetrů a její délka vzrostla – díky protaženým převisům, o více než šest centimetrů. Přední maskou se hodně podobá menšímu Peugeotu 207 a příbuznost prozrazují také vertikálně seříznuté lemy podběhů, zrcátka uchycená v první třetině délky dveří, nebo boční profil se stoupající linií spodního okraje prosklení. Klenuté zadní sklo opticky odlehčuje mohutný sloupek C a zlepšuje výhled z vozu šikmo vzad. Šest motorů s Peugeotem JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Peugeot 308 nenabízí v krátké verzi možnost odpočtu DPH, podnikatelé si musí počkat na kombík. Krátký model je díky poměrně velkému kufru možné využít jako taxík, referentský vůz, nebo kombinaci rodinného a firemního auta. Pod kapotou může být šest různých motorů a všemu dominuje jedna příplatková zvláštnost – prosklená střecha. Auto je zatím k mání jen v krátké pětidveřové verzi a nemá možnost přestavby na N1. Profit minulý týden otestoval „třistaosmičku“ s nejsilnějším benzinovým agregátem 1,6 litru. Hatchback očividně zmohutněl, je na první pohled delší a snížení střechy o centimetr mu na výšce mnoho neubralo. Masivnější je také přístrojová deska se středním panelem, který je protažený až mezi přední sedáky. Interiér v testovaném autě byl elegantní, materiály dobře slícované, ovladače přehledné. Nikde nic nevrzalo. Vpředu jsme měli hodně místa na nohy, vzadu to bylo horší, ani protažení auta tam moc nepomohlo. Ještě že mají opěradla předních sedadel dutinu na kolena. Kufr je na svou třídu solidně veliký (442 litrů). Při nakládání nám ale vadila vysoká hrana, jejíž lak navíc nebyl chráněn proti poškrábání. Zavazadelník je ale dost hluboký, vešly se do něj až půl metru vysoké krabice. Prostor bylo možné zvětšit sklopením opěradel zadních sedaček (1398 litrů), ale jeho dno nelze srovnat do roviny, za sedadly zůstává schůdek.  TECHNICKÉ ÚDAJE model - Peugeot 308 1,6 THP typ vozu - pětidveřový hatchback motor - benzinový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 110 kilowattů max. rychlost - 213 km/hod zrychlení 0-100 - 8,8 sekundy spotřeba - 7,1 litru /100 km kufr - 442 litrů cena - 569 900 Kč Do sucha i do mokra**

A co vlastní jízda? Náš benzinový Peugeot držel i na mokré silnici perfektně stopu, v zatáčkách se nenakláněl, tvrdý podvozek ale dost odskakoval na výmolech. Řízení s elektromechanickým posilovačem bylo přesné, brzdy účinné. Řazení bylo průměrné, dlouhá páka sice byla přesná, ale výkonný motor by zvládl i krátké a rychlé přeřazování. Spotřeba se pohybovala kolem solidních sedmi litrů benzinu na 100 kilometrů. Motor můžeme doporučit, je ale třeba si uvědomit, že oproti nejslabší verzi 1,4 je dražší zhruba o 70 tisíc korun.

Peugeot 308 zaujme zájemce o střední třídu. Problémem letošního roku jsou ale ceny, nižší a levnější stupně výbavy budou k mání až na začátku příštího roku.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Psaní na displeji tažením a nová gesta při psaní rukou [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít