Zasílání novinek našim zákazníkům

24. září 2007, 00:00 - Petr Kučera
24. září 2007, 00:00

Provozujeme obchod se sportovním zbožím. Máme stále rostoucí databázi našich klientů a rádi bychom ji začali využívat pro zasílání informací o novinkách, slevách a podobně. Musím mít od klientů nějaký speciální souhlas, nebo jim mohu tyto informace zasílat rovnou? Jednalo by se o krátký e-mailový zpravodaj. Klára Zemanová

Svým stávajícím zákazníkům mohou firmy posílat elektronická obchodní sdělení i v případě, že nezískaly jejich výslovný souhlas. Ještě jednodušší pozici máte v případě, že jste kontakt na zákazníky získali přímo za účelem případného budoucího zasílání novinek.

Zasílání je však možné jen za předpokladu, že zákazníci budou mít možnost zasílání reklamy kdykoli jednoduše odmítnout. Zákon hovoří o „jasné a zřetelné možnosti jednoduchým způsobem, zdarma nebo na účet této fyzické nebo právnické osoby, odmítnout souhlas s takovýmto využitím svého elektronického kontaktu i při zasílání každé jednotlivé zprávy“.

Za jednoduchý a v zásadě bezplatný způsob odmítnutí lze podle Úřadu pro ochranu osobních údajů považovat například stručnou odpověď na e-mailem zaslaný návrh („nechci“). Přijatelnou formou odmítnutí je také jednoduchá operace v internetové aplikaci, například kliknutí do takzvaného checkboxu. Naopak pokud by k odmítnutí bylo nutné psát delší e-mail, hledat příslušný formulář na webu odesílatele nebo dokonce někam telefonovat (byť bezplatně!), nebyla by zákonná podmínka jednoduchosti splněna.

Součástí nabídky tedy musí být fungující adresa, na které může adresát zrušit zasílání informací. Zákon dále stanoví, že totožnost odesílatele nesmí být skryta ani utajena.

Výše zmíněné podmínky musí odesílatel dodržovat i v případě, že od příjemce obdržel příslušný souhlas. Možnost jednoduchého zrušení těchto e-mailů je tedy nutné zachovat kdykoliv v průběhu vzájemné komunikace.

Naopak pro oslovení lidí, kteří zatím nejsou vašimi klienty, musíte získat jejich souhlas předem, tedy dříve, než jim zašlete první obchodní sdělení.

Podrobně jsme se zasílání obchodních sdělení a spamu věnovali v Profitu č. 4/2007. Mgr. Jan Beneš, právník

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Převod dovolené z roku 2017 do nového roku
Banky mění hypoteční sazby jak na běžícím pásu
Jak vysoký je minimální důchod?
Valorizace 2018: kolik si od ledna důchodci polepší?
Jak se bude v roce 2018 počítat čistá mzda v ČR a jak na Slovensku?
Auta
Mazda MX-5 dostala motor 1.5 Turbo. Má 210 koní 268 Nm
Dacia Duster opět bohatým bere a chudým dává (první jízdní dojmy)
McLaren Senna je extrémní okruhový nástroj za 22 milionů. Už je vyprodaný
Retro: Lamborghini LM002 měl být původně stíhací off-road pro armádu
Renault-Alpine A110 bude zábavné a rychlé auto. I s automatem
Technologie
Paměťový superpočítač od HP bude bojovat s Alzheimerem. Jeden člověk je pro něj 100 GB dat
475 laptopů od HP obsahovalo neaktivní keylogger. Schovával se v ovladači ke klávesnici
Stáhněte si zdarma PC hru Assassin’s Creed IV: Black Flag
Tyto hodinky dostanou Android Wear Oreo a s ním i češtinu
Panelové prostředí přináší multitasking do betaverze e-mailu Outlook.com
Hry pro příležitostné hráče