Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Víte, jak sedět, aby vám práce nezničila zdraví?

Nedostatek pohybu a špatné pracovní podmínky vážně ohrožují naše zdraví. To sice všichni…

Podzimní novinky na silnici od 1.10.2018

Přichází podzim a měli bychom připravit naše vozidlo na studenější období. Kromě změny…

Podnikání s s.r.o. s sebou přináší mnohé výhody

Jestliže už nějaký ten pátek podnikáte jako osoba samostatně výdělečná činná, možná je…

Zasílání novinek našim zákazníkům

24. září 2007, 00:00 - Petr Kučera
24. září 2007, 00:00

Provozujeme obchod se sportovním zbožím. Máme stále rostoucí databázi našich klientů a rádi bychom ji začali využívat pro zasílání informací o novinkách, slevách a podobně. Musím mít od klientů nějaký speciální souhlas, nebo jim mohu tyto informace zasílat rovnou? Jednalo by se o krátký e-mailový zpravodaj. Klára Zemanová

Svým stávajícím zákazníkům mohou firmy posílat elektronická obchodní sdělení i v případě, že nezískaly jejich výslovný souhlas. Ještě jednodušší pozici máte v případě, že jste kontakt na zákazníky získali přímo za účelem případného budoucího zasílání novinek.

Zasílání je však možné jen za předpokladu, že zákazníci budou mít možnost zasílání reklamy kdykoli jednoduše odmítnout. Zákon hovoří o „jasné a zřetelné možnosti jednoduchým způsobem, zdarma nebo na účet této fyzické nebo právnické osoby, odmítnout souhlas s takovýmto využitím svého elektronického kontaktu i při zasílání každé jednotlivé zprávy“.

Za jednoduchý a v zásadě bezplatný způsob odmítnutí lze podle Úřadu pro ochranu osobních údajů považovat například stručnou odpověď na e-mailem zaslaný návrh („nechci“). Přijatelnou formou odmítnutí je také jednoduchá operace v internetové aplikaci, například kliknutí do takzvaného checkboxu. Naopak pokud by k odmítnutí bylo nutné psát delší e-mail, hledat příslušný formulář na webu odesílatele nebo dokonce někam telefonovat (byť bezplatně!), nebyla by zákonná podmínka jednoduchosti splněna.

Součástí nabídky tedy musí být fungující adresa, na které může adresát zrušit zasílání informací. Zákon dále stanoví, že totožnost odesílatele nesmí být skryta ani utajena.

Výše zmíněné podmínky musí odesílatel dodržovat i v případě, že od příjemce obdržel příslušný souhlas. Možnost jednoduchého zrušení těchto e-mailů je tedy nutné zachovat kdykoliv v průběhu vzájemné komunikace.

Naopak pro oslovení lidí, kteří zatím nejsou vašimi klienty, musíte získat jejich souhlas předem, tedy dříve, než jim zašlete první obchodní sdělení.

Podrobně jsme se zasílání obchodních sdělení a spamu věnovali v Profitu č. 4/2007. Mgr. Jan Beneš, právník


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jak se vám bude počítat důchod, když nepracujete na hlavní pracovní poměr
Zdanění přivýdělku z dohody o provedení práce pro rok 2019
10 morových ran české krajiny II: lány řepky a dotace
Jak jezdit na sněhu?
Samoplátci budou platit více na zdravotním pojištění
Auta
Jawa Made in India: z východu se vrací kývačka i pérák
Test Mercedes-Benz eSprinter: Vysoké napětí
Octavia Cup trochu jinak. Lamborghini připravuje seriál pro závodní verzi modelu Urus
Jak řídit na sněhu: Představujte si, že vám vůbec nefungují brzdy
Jak funguje pohon všech kol? Existuje 6 různých koncepcí
Technologie
HAL3000 Anniversary LE: nekompromisní sestava s RTX 2080 Ti a Core i7-8086K (recenze)
Šeptanda: PlayStation 5 už utáhne 4K při 60 fps
myPhone Maestro: I tlačítkový telefon může mít velký displej
O2 spouští „5G internet na doma“. Bezdrátově nabídne rychlost až 250 Mb/s (aktualizováno)
Upřímný herní trailer na Diablo 3 (video s CZ titulky)
Hry pro příležitostné hráče