Zasílání novinek našim zákazníkům

24. září 2007, 00:00 - Petr Kučera
24. září 2007, 00:00

Provozujeme obchod se sportovním zbožím. Máme stále rostoucí databázi našich klientů a rádi bychom ji začali využívat pro zasílání informací o novinkách, slevách a podobně. Musím mít od klientů nějaký speciální souhlas, nebo jim mohu tyto informace zasílat rovnou? Jednalo by se o krátký e-mailový zpravodaj. Klára Zemanová

Svým stávajícím zákazníkům mohou firmy posílat elektronická obchodní sdělení i v případě, že nezískaly jejich výslovný souhlas. Ještě jednodušší pozici máte v případě, že jste kontakt na zákazníky získali přímo za účelem případného budoucího zasílání novinek.

Zasílání je však možné jen za předpokladu, že zákazníci budou mít možnost zasílání reklamy kdykoli jednoduše odmítnout. Zákon hovoří o „jasné a zřetelné možnosti jednoduchým způsobem, zdarma nebo na účet této fyzické nebo právnické osoby, odmítnout souhlas s takovýmto využitím svého elektronického kontaktu i při zasílání každé jednotlivé zprávy“.

Za jednoduchý a v zásadě bezplatný způsob odmítnutí lze podle Úřadu pro ochranu osobních údajů považovat například stručnou odpověď na e-mailem zaslaný návrh („nechci“). Přijatelnou formou odmítnutí je také jednoduchá operace v internetové aplikaci, například kliknutí do takzvaného checkboxu. Naopak pokud by k odmítnutí bylo nutné psát delší e-mail, hledat příslušný formulář na webu odesílatele nebo dokonce někam telefonovat (byť bezplatně!), nebyla by zákonná podmínka jednoduchosti splněna.

Součástí nabídky tedy musí být fungující adresa, na které může adresát zrušit zasílání informací. Zákon dále stanoví, že totožnost odesílatele nesmí být skryta ani utajena.

Výše zmíněné podmínky musí odesílatel dodržovat i v případě, že od příjemce obdržel příslušný souhlas. Možnost jednoduchého zrušení těchto e-mailů je tedy nutné zachovat kdykoliv v průběhu vzájemné komunikace.

Naopak pro oslovení lidí, kteří zatím nejsou vašimi klienty, musíte získat jejich souhlas předem, tedy dříve, než jim zašlete první obchodní sdělení.

Podrobně jsme se zasílání obchodních sdělení a spamu věnovali v Profitu č. 4/2007. Mgr. Jan Beneš, právník

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se bude letos dařit bankám a stavebním spořitelnám?
Když zákoník práce porušuje zaměstnavatel
Počet exekucí v Česku se v roce 2018 zvýšil. Kde se lidé zadlužují nejvíc?
Daňová poradna: nejčastější dotazy
Předdůchod a daně: kdo, co, jak a kolik?
Auta
Basový koncert: Svezli jsme se legendární lokomotivou t 478…
Nové generace Porsche 911 budou mít volant a udrží si základní filozofii modelu
Škoda Kodiaq vs. Hyundai Santa Fe: Zatopí korejská novinka českému bestselleru? Asi ne
Diesel se do Porsche Cayenne přeci jen vrátí. Zatím se ale neví, kdy
Život po životě: 70 let repasí a výroby výměnných náhradních dílů (nejen) na škodovky
Technologie
MateBook X Pro je krasavec. Webkameru ukrývá v klávesnici
Telefon z Matrixu se vrací v nové verzi. Přivítejte Nokii 8110 4G
Samsung Galaxy S9 oficiálně: špičková kamera s variabilní clonou, stereoreproduktory a nechybí ani jack
Opera 52 beta: hromadné akce s otevřenými weby a efektivnější blokování reklam
MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming – zlatý střed mezi GTX 1070 a GTX 1080 (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče