Zasílání novinek našim zákazníkům

24. září 2007, 00:00 - Petr Kučera
24. září 2007, 00:00

Provozujeme obchod se sportovním zbožím. Máme stále rostoucí databázi našich klientů a rádi bychom ji začali využívat pro zasílání informací o novinkách, slevách a podobně. Musím mít od klientů nějaký speciální souhlas, nebo jim mohu tyto informace zasílat rovnou? Jednalo by se o krátký e-mailový zpravodaj. Klára Zemanová

Svým stávajícím zákazníkům mohou firmy posílat elektronická obchodní sdělení i v případě, že nezískaly jejich výslovný souhlas. Ještě jednodušší pozici máte v případě, že jste kontakt na zákazníky získali přímo za účelem případného budoucího zasílání novinek.

Zasílání je však možné jen za předpokladu, že zákazníci budou mít možnost zasílání reklamy kdykoli jednoduše odmítnout. Zákon hovoří o „jasné a zřetelné možnosti jednoduchým způsobem, zdarma nebo na účet této fyzické nebo právnické osoby, odmítnout souhlas s takovýmto využitím svého elektronického kontaktu i při zasílání každé jednotlivé zprávy“.

Za jednoduchý a v zásadě bezplatný způsob odmítnutí lze podle Úřadu pro ochranu osobních údajů považovat například stručnou odpověď na e-mailem zaslaný návrh („nechci“). Přijatelnou formou odmítnutí je také jednoduchá operace v internetové aplikaci, například kliknutí do takzvaného checkboxu. Naopak pokud by k odmítnutí bylo nutné psát delší e-mail, hledat příslušný formulář na webu odesílatele nebo dokonce někam telefonovat (byť bezplatně!), nebyla by zákonná podmínka jednoduchosti splněna.

Součástí nabídky tedy musí být fungující adresa, na které může adresát zrušit zasílání informací. Zákon dále stanoví, že totožnost odesílatele nesmí být skryta ani utajena.

Výše zmíněné podmínky musí odesílatel dodržovat i v případě, že od příjemce obdržel příslušný souhlas. Možnost jednoduchého zrušení těchto e-mailů je tedy nutné zachovat kdykoliv v průběhu vzájemné komunikace.

Naopak pro oslovení lidí, kteří zatím nejsou vašimi klienty, musíte získat jejich souhlas předem, tedy dříve, než jim zašlete první obchodní sdělení.

Podrobně jsme se zasílání obchodních sdělení a spamu věnovali v Profitu č. 4/2007. Mgr. Jan Beneš, právník

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
9 rizikových suvenýrů, které si raději z dovolené nevozte
10 ekologických „kazítek“, která prodražují provoz auta
Kvíz: Poznáte tato auta podle fotografie?
Češi si s GDPR neví rady, až 65 % e-shopů stále není připraveno
Hypoték se poskytuje méně. Proč?
Auta
Video: Podívejte se, jak se má správně řídit staré Porsche …
Na návštěvě Jaguar Land Rover Classic Centre v Essenu. Tak trochu jiný „showroom“
Obytný VW California slaví 100 000 exemplářů vyrobených v továrně v Hannoveru
Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník
Škoda Karoq má dalšího sourozence. Nový Volkswagen Tharu ale nemíří jen do Číny
Technologie
Technologie VDC-M: ztrátová komprese obrazu mezi GPU a displejem bude i v mobilech
Jak si může důchodce zvýšit příjmy?
Cnews FM: Kelly Family Link je v Česku, Zuckerberg byl v Evropském parlamentu [podcast]
Kvíz: Smartphony jsou si čím dál víc podobné. Dokážete je od sebe rozeznat?
Osmijádrové procesory Coffee Lake mají spotřebu 80 nebo 95 W, Intel prozradil TDP
Hry pro příležitostné hráče