Zákazníci internetových prodejců si stěžují na Českou poštu

23. února 2012, 14:43 - Profit, TZ
23. února 2012, 14:43

Zákazníci internetových obchodů nejsou spokojeni s kvalitou služeb České pošty. Poukazují zejména na opakovanou negativní zkušenost s doručováním balíků. Že jde skutečně o problém, míní i nadpoloviční většina obchodníků. Vyplývá to z průzkumu Asociace pro elektronickou komerci provedeného mezi prodejci.

Foto: Profimedia.cz

Pracovníci pošty se totiž v řadě případů nenamáhají doručit zboží k osobnímu převzetí. Namísto zazvonění automaticky vhodí do schránky oznámení o uložení zásilky. A tak ačkoli jsou zákazníci doma, pro balík si nakonec stejně musí dojít na poštu sami. Jak ukazují výsledky průzkumu, tuto opakovanou negativní zkušenost zákazníků s doručováním balíků potvrzuje 60 procent obchodníků. Někteří prodejci evidují až 10 % svěřených zásilek, které není Česká pošta schopna spotřebitelům doručit. Podle Jana Vetyšky, výkonného ředitele APEK, je důvod vždy stejný. „I přesto, že je zákazník doma a může si balík osobně převzít, poštovní doručovatelka mu automaticky vhodí do schránky oznámenku, aby si balík vyzvedl na poště, protože nebyl k zastižení. Doručovatelka nezazvoní a vůbec se nezdržuje zjišťováním, zda je zákazník doma.

Lidé musí na poštu pro balík sami

Na zmíněné praktiky České pošty si stěžují internetoví obchodníci celoročně. Výjimečnou negativní zkušenost s doručováním zásilek má 24 % z nich, žádnou stížnost nehlásí jen 16 % prodejců. Obchodníci poukazují i na skutečnost, že poštovní pracovníci mnohdy ani nenaloží zásilku do auta. Místo toho rovnou pošlou po listovní doručovatelce oznámenku, že zákazník nebyl zastižen. „Jsem však přesvědčen, že se ve všech uvedených případech nejedná o systémovou chybu nebo úmysl České pošty jako organizace. Spíš jde o chyby jednotlivců, kteří si chtějí zjednodušit práci,“ myslí si Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Obchodníci dělají práci za poštu

Trhliny v kvalitě zásilkové služby České pošty dělají internetovým obchodníkům starosti ještě v jednom ohledu. Jsou totiž denně nuceni kontrolovat na internetových stránkách přepravce funkci „sledování zásilek“. Sami pak musí upozorňovat zákazníky e-mailem nebo telefonicky, že jim leží balík na poště, což souvisí s dalším nešvarem. „Pracovníci pošty totiž lidem pokaždé nevhodí do schránky oznámení o uložení zásilky. Zákazníci si tak ve stanovené lhůtě balík nepřevezmou a Česká pošta jej odešle obchodníkovi zpátky. Vrácenou zásilku tak musí prodejce posílat zákazníkovi znovu, navíc na vlastní náklady a v některých případech dokonce opakovaně,“ objasňuje Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Známé tváře a volby: Které známé osobnosti podporují ANO, KSČM, či ODS?
Chcete půjčku vyřídit online?
Jaký má vliv sdílené ubytování na českou ekonomiku?
Po svatbě vás vyřizování na úřadech nemine!
Máté nízké příjmy? Do penze odejděte už v prosinci
Auta
Příval malých crossoverů na český trh nebere konce. Dnes…
Plug-in hybridní kupé Polestar 1 není Volvo a vyrábět se bude v Číně
Končí norská elektrická pohádka? Na těžké Tesly se má vztahovat daň téměř 200 tisíc
Sportovní Mazda s motorem Wankel? Problémem není technologie, ale byznys
Polestar dnes představí své první auto. Bude to čtyřválcové plug-in hybridní kupé
Technologie
Už i pevným diskem se dá špehovat, funguje jako mikrofon. Hrozba pro bezpečnost
Podruhé a lépe. Surface Book 2 je rychlejší, lépe vybavený a může být zcela tichý
Netflix má již 104 milionů předplatitelů. Příští rok hodlá do obsahu nacpat 8 mld. dolarů
Windows 10 Fall Creators Update: jen malé a někdy nedotažené novinky [recenze]
Bez LTE, zato s Wi-Fi. Praha nabídne v metru bezplatný internet
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít