Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Nezaměstnanost je nízká, poptávka po personalistech vysoká

Nezaměstnanost v ČR se už spoustu měsíců drží na minimu. Od roku 2014 s občasnými výkyvy…

Oslavy výročí vzniku ČSR potrvají celý měsíc od 28. září

Národní oslavy 100 let Československa začnou 28. září znovuspuštěním staroměstského…

Průlom v pohledu na alternativní medicínu

Informace o předání petice na podporu biotroniky do Poslanecké sněmovny a Senátu…

ZAKÁZKY MEZI DVEŘMI NEROZDÁVÁM

07. července 2008, 00:00 - Filip Černoch
07. července 2008, 00:00

ČENĚK ABSOLON, VEDOUCÍ ZAHRANIČNÍHO ODDĚLENÍ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE - „Nechci udělat jen kvalitní servis pro jednotlivá zasedání, přínosy musí pocítit i podnikatelé a veřejnost,“ prohlašuje vedoucí zahraničního oddělení Jihomoravského kraje Čeněk Absolon. Právě jeho kancelář je v tomto regionu koordinační centrálou celých příprav.

Podle nedávného průzkumu o předsednictví EU běžní lidé a vlastně ani firmy příliš neví. Hodláte s tím něco dělat?

V prvé řadě jsme založili pracovní skupiny, v níž sedí právě i zástupci podnikatelské veřejnosti. A z hlediska marketingu chceme přitvrdit, takže jsme se rozhodli požádat o zhruba desetimilionovou dotaci z evropských fondů. Z ní část použijeme na informování občanů, reklamu na tramvajích a v médiích, letáky, bilboardy. Lidé musí vědět, že sice budou nějaké obtíže a omezení, třeba dopravní, ale že se zároveň rozhýbe sektor služeb. Všichni hosté budou někde spát, navštěvovat restaurace, bavit se a užívat si. A druhou část grantu nasměrujeme přímo na byznys.

Nakoupíte reklamu v podnikatelských časopisech, třeba v Profitu?

Spíše chceme podpořit kongresovou turistiku, hlavně z oblastí, kam od nás létají pravidelné linky, a také z okolních zemí. Tam všude se musí dozvědět, že jsme akce tohoto charakteru a rozsahu schopni zajistit. A to nebude otázka jen Evropy, myslíme i na Rusko a jeho bohaté zákazníky. Sice tam už máme úzké kontakty se třemi regiony, z toho koláče si ale chceme ukousnout podstatně víc.

Předsednictví ale není jen otázka rychlých peněz za ubytování nebo pohoštění, méně se mluví o možnostech propagace a reklamy…

Jenže právě to je pro podnikatele možná to nejdůležitější, dostat jejich značku mezi lidi. My se proto budeme během jednotlivých akcí snažit vypíchnout typické společnosti Jihomoravského kraje. Nabízí se třeba První brněnská strojírna, Veletrhy Brno, aktuálně jednáme i se Zetorem. Přičemž pokud projde naše představa, tak by součástí šesti set dárkových setů pro politiky i novináře byla například i malá plechová hračka, traktůrek s řazením a vlečkou. Je to možná drobnost, ale perfektně zpracovaná a zaujme mnohonásobně víc než tradiční letáčky či publikace. A pro úspěch leckterého jednání může být důležité i to, že kdo si hraje, nezlobí!

Také se nabízí víno a zvažovat budeme i další propagační materiály, ale limitují nás přísná pravidla ohledně jejich velikosti, skladnosti či originality.

Neustále slyšíme o zapojení firem, povzbuzení turismu a služeb. Co to ale znamená pro konkrétního podnikatele? Třeba majitele wellness centra, který s nápadem na jeho využití zaklepe u vás v kanceláři?

Byla by to partyzánština, kdybychom rozdávali zakázky na základě rozhovoru mezi dveřmi. Funguje to jinak – my spíše organizujeme pro Úřad vlády a příslušné rezorty výjezdy, kde si zhodnocujeme vybraná zařízení. Zda jsou dost velká, dostupná a také jaký mohou nabídnout program.

Může ale vyjít iniciativa od samotného podnikatele? Nebo musí trpně čekat, jestli se na něj usměje štěstí a někdo si na jeho podnik vůbec vzpomene?

Ale to rozhodně, o tom to celé přece je, zatáhnout do předsednictví co nejvíc lidí i podniků. Je jen třeba si uvědomit, že konečné rozhodnutí není na mně. Jakýkoliv nápad si rád vyslechnu a pošlu ho výš, třeba i s doporučením. To je případ třeba těch zmiňovaných vinařů, kteří se na nás teď obracejí a z nichž hodláme řadu v nejbližších dnech navštívit.

Zmínil jste podporu významných firem. Jak to spadá do projektu ikon českého byznysu, který teď trochu pod pokličkou připravuje vláda a který by měl zkombinovat sponzoring ze strany těch nejtypičtějších českých podniků s jejich propagací během akcí?

Tak do toho se právě teď snažím strkat svůj velký nos, bohužel se toho ještě příliš neví.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zpřísnění pravidel pro poskytování úvěrů se blíží. Lidé se předzásobují
Výpočet důchodu v roce 2019
Komunální a senátní volby: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Jak na "novou" hypotéku dosáhnou lidé s minimální či průměrnou mzdou?
Taky už vám přišel spam, že si vás někdo natočil?
Auta
Jaká auta jsou nejlepší na tahání karavanů a přívěsů? Volvo…
Volvo V60 Cross Country: Švédské kombi přichází ve verzi, která míří proti Audi A4 Allroad
Právě vychází časopis Auto motor a sport 10/2018
Automobilka Lotus nemůže najít své první auto. Žádá proto o pomoc každého z vás
Co ukáže Škoda v Paříži? Vision RS, Kodiaq RS, Karoq Sportline i Alexu
Technologie
T-Mobile brzdí naděje, že by optiku stavěl v každé vesnici
Konzole ≠ gamepad. Microsoft bude na Xboxu podporovat i myš a klávesnici
Debaty o tom, zda je sestavení 17763 finální. Vyjde Windows 10 v1809 začátkem října?
Vivaldi 2.0 přichází. Konečně umí synchronizovat nastavení
Mi 8 Lite přichází. Xiaomi svůj klon iPhonu X okořenilo špetkou Huaweie
Hry pro příležitostné hráče