Zájem bohatých Čechů o privátní lety roste

 Gallistl 24. června 2016, 07:00  -  Vladan Gallistl
24. června 2016, 07:00

Bohatí Češi chtějí stále více šetřit čas. Ke svým cestám proto stále častěji využívají privátní letadla. Zvýšenému zájmu o pronájem soukromého letadla nahrává i ekonomický růst.

„Poptávka se stále zvyšuje a i letos očekáváme mírný nárůst objednávek privátních letů,“ uvádí Richard Santus, zakladatel a šéf společnosti Aeropartner, která provozuje bizjety. Podobně se vyjadřuje rovněž společnost ABS Jets. „Lidé jsou dnes více dychtiví po informacích v oblasti privátního létání a po srovnání s cenami letů běžnými linkami,“ upozorňuje Lenka Náhlovská z ABS Jets.

Potenciál tuzemského trhu přitom ještě není zdaleka vyčerpán. „Firmám se daří a zejména klíčoví manažeři si čím dál více cení úspory času, kterou doprava soukromým jetem poskytuje,“ dodává Santus.

Klienti mají největší zájem o evropské destinace. V létě jde o Středozemní moře, Madeiru, Kanárské ostrovy a Portugalsko. „V zimě jde převážně o Švýcarsko – Svatý Mořic a Sion, pak rakouské a francouzské rezorty,“ říká Náhlovská.

Mezi zájemci o privátní lety se řadí zejména podnikatelé a obchodní cestující. „V zásadě lze naše klienty rozdělit do dvou kategorií – business a leisure (trávení volného času, pozn. red.). V létě se poměr letů přesouvá více na stranu leisure,“ popisuje Santus.

Přečtěte si o slavnostním zahájení provozu linky z Prahy do Šanghaje

Přímá linka Praha - Šanghaj přispěje k nárůstu turistů, věří Sobotka

Let soukromým letadlem ovšem není pro každého. Výlet s rodinou na Menorku vyjde zhruba na 11 500 eur, což v korunách představuje částku přes 310 tisíc korun. „Romantický výlet do Benátek by stál necelých šest tisíc eur (162 tisíc korun),“ dodává Santus.

Letecké firmy proto vychází svým zákazníkům všemožně vstříc. Podle Santuse se na přání cestujících, kterým nejsou příjemné turbulence, přeplánují lety, aby se s nimi pokud možno nesetkali. „Často létáme na malá letiště, abychom zákazníky dostali co nejblíže k místu určení.“

Prodej vlastních privátních letadel vázne

I přes ekonomický růst a zájem o privátní lety se však privátní letadla prodávají méně než před finanční krizí v roce 2008. „Ještě stále nejsme při prodeji nových privátních letadel na předkrizových úrovních,“ zdůrazňuje ředitel společnosti Colibri Aircraft pro střední a východní Evropu Marián Jančařík.

Podle něj se na tyto úrovně ještě dlouho trh nedostane. „Předkrizový stav byl do velké míry spojený s dvouciferným růstem řady ekonomik východního bloku a současně velkým ‚hladem‘ po tomto typu dopravy, který na začátku nového milénia v regionu východní Evropy téměř neexistoval,“ upozorňuje Jančařík.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
Retro: Ford Mustang přežil i zlé časy. A dnes je to úplný…
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC ztrácí. ABT má řešení
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Technologie
Nvidia dává opět ke grafikám zadarmo hru Destiny 2, podporuje takto GTX 1080 a 1080 Ti
Končí norská elektrická pohádka? Na těžké Tesly se má vztahovat daň téměř 200 tisíc
Velký přehled: Kdo vlastní naše pojišťovny?
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít