Začne další část rekonstrukce železnice v Plzni. SŽDC vypíše tendr v červnu - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Začne další část rekonstrukce železnice v Plzni. SŽDC vypíše tendr v červnu

, čtk,
Začne další část rekonstrukce železnice v Plzni. SŽDC vypíše tendr v červnu
Zdroj: Profimedia.cz

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vyhlásí v červnu soutěž na dodavatele další velké železniční stavby v Plzni za 1,6 miliardy korun. Jde o takzvaný přesmyk domažlické trati, kde na třech kilometrech přibude druhá kolej a nebezpečný úrovňový přejezd nahradí přeložka silnice I/26 po mostě směrem na Domažlice. Stavba bude zahájená ještě letos, řekl náměstek generálního ředitele SŽDC Mojmír Nejezchleb.

„Hlavní práce na téměř tříkilometrovém úseku, rozděleném na šest stavebních povolení, začnou na jaře a potrvají do roku 2019,“ řekl Pavel Paidar ze Stavební správy západ SŽDC. Kvůli přidání jedné koleje se celá lokalita Domažlické ulice promění. Demolice objektů a odstraňování kolejí vleček už začaly. „Drahé budou přeložky silnice I/26 a vleček ve Škodovce,“ dodal Paidar. Trať se narovnaná, přibude nová zastávka Skvrňany. Železnice bude připravená na plánovanou elektrifikaci trati Plzeň – Domažlice. Podle Paidara jsou vykoupeny všechny budovy a valná většina pozemků.

„V Plzni nás ještě čekají dvě další velké stavby. Komplet hotovo by to mělo být do konce roku 2022, těžiště uzlu v polovině 2021. Bude to obrovský posun vpřed,“ řekl náměstek.

Přestavba železniční stanice Plzeň, která si do roku 2022 si vyžádá 6,3 miliardy korun, je v polovině. Jde v současnosti o největší rekonstrukci železničního uzlu v České republice, 70 procent nákladů pokryjí dotace EU. Nyní končí první z pěti staveb, úpravy kolejí a nástupišť ve směru na Prahu za 1,8 miliardy. V plném běhu je druhá stavba za jednu miliardu korun, jejíž hlavní částí je přestavba dvou mostů Mikulášská a jižní části nádraží. V nulté etapě zmodernizovala SŽDC trať mezi hlavním nádražím a stanicí Plzeň-Jižní předměstí, také za jednu miliardu korun.

Ve fázi projektové přípravy je pátá stavba, tedy zvýšení kapacity výjezdu na České Budějovice. „Půjde o nové koleje, novou zastávku v centru Slovan a zruší se nástup na Koterově, vše za necelou miliardu,“ uvedl Paidar. Stavbu připravuje SŽDC spolu s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD), které postaví přeložku silnice I/20, přes niž povede nová trať po mostě.

Železniční stanice Plzeň patří mezi významné uzly v Česku. Ústí do něj šest tratí regionálního, celostátního i evropského významu. Trasy směrem od Prahy do Chebu, do Domažlic a také do Českých Budějovic jsou součástí evropské železniční sítě TEN-T. Ve směru z Prahy do Chebu je uzel součástí III. tranzitního železničního koridoru ze Slovenska do Německa.

Čtěte dále:

Modernizace trati Plzeň – Domažlice bude stát 9 miliard a zkrátí dobu jízdy o třetinu

Eurovia napadla tendr na stavbu trati v Praze za více než tři miliardy korun. Zakázka stojí

Poslanci chtějí urychlit výstavbu vysokorychlostní železnice o 10 let


Ohodnoťte tento článek
Diskuze