Začne další část rekonstrukce železnice v Plzni. SŽDC vypíše tendr v červnu

09. května 2017, 13:39 - čtk
09. května 2017, 13:39

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vyhlásí v červnu soutěž na dodavatele další velké železniční stavby v Plzni za 1,6 miliardy korun. Jde o takzvaný přesmyk domažlické trati, kde na třech kilometrech přibude druhá kolej a nebezpečný úrovňový přejezd nahradí přeložka silnice I/26 po mostě směrem na Domažlice. Stavba bude zahájená ještě letos, řekl náměstek generálního ředitele SŽDC Mojmír Nejezchleb.

„Hlavní práce na téměř tříkilometrovém úseku, rozděleném na šest stavebních povolení, začnou na jaře a potrvají do roku 2019,“ řekl Pavel Paidar ze Stavební správy západ SŽDC. Kvůli přidání jedné koleje se celá lokalita Domažlické ulice promění. Demolice objektů a odstraňování kolejí vleček už začaly. „Drahé budou přeložky silnice I/26 a vleček ve Škodovce,“ dodal Paidar. Trať se narovnaná, přibude nová zastávka Skvrňany. Železnice bude připravená na plánovanou elektrifikaci trati Plzeň - Domažlice. Podle Paidara jsou vykoupeny všechny budovy a valná většina pozemků.

„V Plzni nás ještě čekají dvě další velké stavby. Komplet hotovo by to mělo být do konce roku 2022, těžiště uzlu v polovině 2021. Bude to obrovský posun vpřed,“ řekl náměstek.

Přestavba železniční stanice Plzeň, která si do roku 2022 si vyžádá 6,3 miliardy korun, je v polovině. Jde v současnosti o největší rekonstrukci železničního uzlu v České republice, 70 procent nákladů pokryjí dotace EU. Nyní končí první z pěti staveb, úpravy kolejí a nástupišť ve směru na Prahu za 1,8 miliardy. V plném běhu je druhá stavba za jednu miliardu korun, jejíž hlavní částí je přestavba dvou mostů Mikulášská a jižní části nádraží. V nulté etapě zmodernizovala SŽDC trať mezi hlavním nádražím a stanicí Plzeň-Jižní předměstí, také za jednu miliardu korun.

Ve fázi projektové přípravy je pátá stavba, tedy zvýšení kapacity výjezdu na České Budějovice. „Půjde o nové koleje, novou zastávku v centru Slovan a zruší se nástup na Koterově, vše za necelou miliardu,“ uvedl Paidar. Stavbu připravuje SŽDC spolu s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD), které postaví přeložku silnice I/20, přes niž povede nová trať po mostě.

Železniční stanice Plzeň patří mezi významné uzly v Česku. Ústí do něj šest tratí regionálního, celostátního i evropského významu. Trasy směrem od Prahy do Chebu, do Domažlic a také do Českých Budějovic jsou součástí evropské železniční sítě TEN-T. Ve směru z Prahy do Chebu je uzel součástí III. tranzitního železničního koridoru ze Slovenska do Německa.

Čtěte dále:

Modernizace trati Plzeň – Domažlice bude stát 9 miliard a zkrátí dobu jízdy o třetinu

Eurovia napadla tendr na stavbu trati v Praze za více než tři miliardy korun. Zakázka stojí

Poslanci chtějí urychlit výstavbu vysokorychlostní železnice o 10 let


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
9 rizikových suvenýrů, které si raději z dovolené nevozte
10 ekologických „kazítek“, která prodražují provoz auta
Kvíz: Poznáte tato auta podle fotografie?
Češi si s GDPR neví rady, až 65 % e-shopů stále není připraveno
Hypoték se poskytuje méně. Proč?
Auta
Retro: Toyota Supra slaví 40 let. Věhlas získala díky…
Video: Podívejte se, jak se má správně řídit staré Porsche 911
Na návštěvě Jaguar Land Rover Classic Centre v Essenu. Tak trochu jiný „showroom“
Obytný VW California slaví 100 000 exemplářů vyrobených v továrně v Hannoveru
Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník
Technologie
10 důvodů, proč už nepoužívat optickou mechaniku
Znáte World of Tanks? Otestujte své znalosti!
Umělá inteligence na GPU má konkurenci z Číny, ASIC Cambricon má výkon 166 TOPS
6 důvodů, proč si rozmyslet odchod do předčasného důchodu
Technologie VDC-M: ztrátová komprese obrazu mezi GPU a displejem bude i v mobilech
Hry pro příležitostné hráče