Menu Zavřít

Zacíleno na Česko: platforma Viber v tuzemsku hledá partnery pro nový byznys

4. 6. 2018
Autor: Profimedia.cz

Komunikační platforma Viber, která má více než miliardu aktivních uživatelů, výrazně rozšiřuje své obchodní aktivity v Česku.

Viber má v úmyslu navázat partnerství s tvůrci obsahu, influencery a možnými inzerenty, kteří by si zaplatili reklamu ve formě vlastních virtuálních nálepek, tzv. stickers. Ty si mezi sebou uživatelé posílají místo textu.

Právě tyto komerční nálepky jsou jedním z hlavních prvků byznysmodelu Viberu, který sází na jejich lokalizaci. V Česku se takovým způsobem prezentuje například slovenský hudební festival Pohoda.

„Podle posledních výzkumů tráví lidé na svých mobilních zařízeních většinu času právě na komunikačních platformách. Naopak trávení času na sociálních sítích je na ústupu,“ řekl týdeníku Euro Atanas Raykov, ředitel Viberu pro rozvoj obchodu v zemích střední a východní Evropy.

Proto chce Viber i v Česku zhruba za měsíc spustit službu Viber Communities neboli velké skupinové chaty, které mohou zážitek ze sociálních sítí částečně nahrazovat. Správci takových skupin budou moci získat od Viberu podíl z reklamy.


11 věcí, které si budete chtít vymazat z Facebooku

Protest proti falešným účtům na facebooku


Jeden z prvních skupinových chatů si u Viberu objednala televize Prima, která si vytvořila první zkušební „Community účet“ pro svůj pořad Štiky. Přes něj bude fanoušky informovat o novinkách.

Viber také chce nabídnout chatboty tuzemským korporacím, které by pomocí nich mohly na svých vlastních webových stránkách komunikovat se svými zákazníky. Firma také začala spolupracovat s pražským vývojářem sociálních her Gamee. Ten přímo v prostřední chatu zpřístupňuje asi 70 her.

„Lidé nás stále vnímají spíš jen jako telefonní nebo chatovou aplikaci, ale ne jako partnera pro byznys, marketing, komunikaci se zákazníky. To chceme v Česku změnit,“ uvedl Atanas Raykov.

Celosvětový souboj komunikačních platforem (údaje k prvnímu čtvrtletí 2018)

platforma majitel aktivních uživatelů za měsíc
Whatsapp Facebook 1,5 miliardy
Messenger Facebook 1,3 miliardy
Viber Rakuten 1 miliarda
WeChat Tencent 1 miliarda
Skype Microsoft 300 milionů
Line Naver 200 milionů

Zdroj: data jednotlivých platforem

Viber do svého komunikačního prostředí umisťuje i reklamy prostřednictvím Googlu. „Do soukromých konverzací je ale nedáváme. Využíváme je hlavně v rámci takzvaných „postcall ads“ – sponzorovaných příspěvků, které se vám objeví na obrazovce spolu s informacemi o vašem hovoru, který právě skončil,“ upřesnil Raykov.

BRAND24

Viber je součástí japonského internetového gigantu Rakuten. Po Whatsappu a Messengeru (obě platformy z provenience Facebooku) je třetím největším komunikačním nástrojem na světě. Profiluje se svým zaměřením na zabezpečení dat, veškerou komunikaci šifruje. V Česku má 27% podíl na trhu uživatelů komunikačních platforem.

Dále čtěte:

WhatsApp přišel o šéfa. Koum měl prý problémy se strategií Facebooku

První dny s GDPR. Žaloba na Facebook a Google nebo rušení


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).