Za kreativitou do Kodaně. Ve finále Creative Business Cup bude Česko reprezentovat startup Snuggs - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Za kreativitou do Kodaně. Ve finále Creative Business Cup bude Česko reprezentovat startup Snuggs

, Petra Sivová, Export a podnikání,
Za kreativitou do Kodaně. Ve finále Creative Business Cup bude Česko reprezentovat startup Snuggs
Zdroj: CzechInvest

V mezinárodním finále Creative Business Cup v dánské metropoli bude začátkem července reprezentovat Českou republiku startup Snuggs.

V olomouckém divadle Na cucky se koncem března 2019 během českého národního kola mezinárodní soutěže Creative Business Cup představilo sedm kreativních startupů. Vítězství si nakonec odnesla mladá podnikatelka Linda Šejdová s projektem Snuggs. Svůj produkt, menstruační kalhotky s absorpční vrstvou, které slouží jako plnohodnotná náhrada stávajících hygienických potřeb pro ženy, představí 1. a 2. července 2019 na mezinárodním finále v dánské Kodani.

„Menstruační kalhotky Snuggs jsou alternativním řešením pro ženy namísto vložek a tamponů. Používáme kvalitní materiály v kombinaci s nanovlákny. Vážíme si toho, že jsme vyhráli. Prostřednictvím soutěže jsme měli příležitost seznámit se s potenciálními partnery a už se těšíme na mezinárodní kolo do Kodaně,“ říká Linda Šejdová.

Nadčasový design rakví či solární úly

Porota Creative Business Cupu ovšem neměla snadný výběr. Hned po projektu menstruačních kalhotek Snuggs ji zaujal startup Optimistic Coffins nabízející neotřelý a nadčasový design rakví, který chce pozůstalým pomoci usnadnit nelehkou životní situaci, rozloučení s milovanou osobou. Třetí místo vybojoval startup Termosolární úly, který dokáže velmi účinně a bez použití chemie hubit roztoče včely medonosné.

 Cílem soutěže Creative Business Cup je nejen propojit kreativní podnikatele s investory a podpořit jejich vstup na globální trhy, ale také přispět k posílení podnikatelských dovedností a rozvíjení mezioborových informací

Denis Havlena a Jakub Špaček z ChemLight v Olomouci představili osvětlení, které jako zdroj záření využívá kapalinu. Startup Imaglee se prezentoval multifunkčními kartami, které pomáhají s výukou od základní až po vysoké školy, zlepšují proces učení a rozvíjejí kognitivní, analytické a kritické myšlení. Aplikace Foodgroot pomáhá vybírat, nakupovat a konzumovat potraviny dle preference zákazníka. Greenest Company navrhuje, vyrábí a dodává produkty a služby, které měří a zlepšují kvalitu kancelářského prostředí.

Kreativní ekonomika má potenciál

České národní kolo soutěže Creative Business Cup pořádala již druhým rokem agentura CzechInvest. Záměrem soutěže je nejen propojit kreativní podnikatele s investory a podpořit jejich vstup na globální trhy, ale také přispět k posílení podnikatelských dovedností a rozvíjení mezioborových informací.

„Kreativní ekonomika má obrovský potenciál k tomu, aby se stala hybnou silou regionálního rozvoje. Kreativita je klíčovou konkurenční výhodou českých podniků,“ říká Zuzana Bláhová z pořádající agentury CzechInvest. „V Olomouci se akce konala proto, že toto město považujeme za jedno z nejaktivnějších v oblasti sledování a rozvoje těchto odvětví,“ dodává.

Do mezinárodní soutěže Creative Business Cup je zapojeno více než sedm­desát států z pěti kontinentů. Mezi podporované oblasti patří například design, móda, architektura, reklama, film, fotografie, gastronomie, volnočasové aktivity, hračky, hudba, rozhlas, televize, ale i software, počítačové hry či 3D tiskárny.

Autorka je vedoucí oddělení komunikace a tisková mluvčí CzechInvestu

PDF verze květnového čísla magazínu Export a podnikání ke stažení

Ohodnoťte tento článek
Diskuze