Za dva miliony v první lize

11. června 2007, 00:00 - ERICH HANDL
11. června 2007, 00:00

NOVÝ VW PHAETON V nabídce velkých limuzín pro nejúspěšnější podnikatele se v červnu objeví druhá verze Volkswagenu Phaeton. Jeho cena bude začínat na dvou milionech korun. Phaeton je auto pro prvoligové podnikatele. Konkuruje takovým limuzínám, jako jsou Audi A 8, BMW řady 7 nebo Mercedes-Benz třídy S.

NOVÝ VW PHAETON V nabídce velkých limuzín pro nejúspěšnější podnikatele se v červnu objeví druhá verze Volkswagenu Phaeton. Jeho cena bude začínat na dvou milionech korun.

Phaeton je auto pro prvoligové podnikatele.

Konkuruje takovým limuzínám, jako jsou Audi A 8, BMW řady 7 nebo Mercedes-Benz třídy S. Ty si můžou dovolit jen šéfové velkých korporací nebo majitelé úspěšných firem. Phaeton ale nebyl v minulých letech tak prodejně úspěšný jako jeho konkurenti, proto výrobce přichází s vylepšenou druhou generací.

Hlavní novinkou je agregát V6 TDI s výkonem 171 kilowattů. Ten je prvním velkým vznětovým motorem koncernu Volkswagen a údajně jedním z prvních na světě, který odpovídá podmínkám připravované normy Euro-5. V porovnání s nyní již „odstupujícím“ motorem V6 TDI získal nový agregát osm koní na výkonu, ale s výrobcem udávanou spotřebou 9,6 litru na 100 kilometrů nikoli na úkor zvýšení spotřeby paliva.

Jaké jsou jízdní vlastnosti vozu s tímto motorem? S pohonem všech čtyř kol dosahuje rychlosti 236 kilometrů za hodinu. K technickým zdokonalením patří radar, který má eliminovat riziko čelního nárazu. Novým bezpečnostním systémem je také asistent při změně jízdního pruhu, jenž monitoruje radarovými senzory uloženými v zadním nárazníku prostor za vozidlem a po jeho bocích.

Kromě toho dostal phaeton výkonnější DVD navigaci s množstvím nových funkcí, rovněž modifikovaný infotainment systém a nový hlasem ovládaný bluetooth telefon s přídavným sluchátkem.

Technické inovace phaetonu jsou patrné i na exteriéru vozidla: novinkou jsou adaptivní bi-xenonové světlomety a nově navržená denní světla s technologií LED. Alternativou agregátu TDI u nové verze phaetonu jsou tři zážehové motory nabízející výkony v rozmezí od 177 do 331 kilowattů.

JAK FUNGUJE RADAR

Systém Front Assist, který má předcházet čelním nárazům, využívá radarový senzor, který v provozu monitoruje vzdálenost phaetonu od před ním jedoucího vozidla. Pokud se vůz přibližuje do nebezpečné vzdálenosti, ve dvou úrovních varuje řidiče a zároveň připravuje vůz na možné nouzové zabrždění. V některých situacích systém preventivně aktivuje brzdy do stavu připravenosti, v jiných se brzdy aktivují pouze sešlápne-li řidič pedál. Díky systému Front Assist se tak dosahuje zkrácení brzdné dráhy.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít