Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

DVB-T končí, jsou budoucností internetové televize?

Lidé si stěžují, že v té televizi vlastně nic nedávají, a postupně se učí bavit se jinak.…

Blíží se oslavy čínského nového roku 2019 ve znamení zemského vepře 25.- 28.1.2019

Široké veřejnosti se v Praze, Ostravě a Olomouci představí nevšední kultura Číny, její…

Potřebujete dodávku na přepravu materiálu? Půjčte si ji

Občas se stane, že potřebujete přepravit materiál, hotové produkty, nářadí či jiné věci z…

Konec slev. Tendr na část dálnice D3 ukázal, že doba levného stavění je pryč

 Weikert 21. srpna 2018, 16:06  -  Petr Weikert
21. srpna 2018, 16:06

Levná doba ve stavebnictví končí. I takový vzkaz se dá vyčíst z nabídek na výstavbu dálnice D3 mezi Třebonínem a Hodějovicemi, které zveřejnilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Nejlepší z nich podalo italsko-turecké sdružení firem Astaldi a IC IC Igtag, a to 3,94 miliardy korun.

Sdružení se oproti předpokládané ceně podařilo najít cenu o 33,7 procenta nižší, ale šlo v tomto případě o výjimku, protože nikdo další už s výraznými slevami nepřišel.

Ředitelství silnic a dálnic předpokládalo, že za stavbu 12,5 kilometru zaplatí 5,9 miliardy korun. Druhou nejnižší cenu ovšem nabídla italská firma Salini Impregilo společně s českou společností Doprastav v podstatě na úrovni předpokládané ceny, konkrétně 5,8 miliardy korun, a další dvě sdružení hodnotu dokonce přesáhly. Třetí byla česká firma Porr s 6,12 miliardy korun a čtvrté sdružení firem Eurovia, Metrostav, Strabag a Swietelsky - 6,16 miliardy korun.


Výstavba dálnic v Česku vázne. Kde se bude stavět letos?


Přitom když se rozhodovalo o jiném úseku téže dálnice mezi Bošilcem a Ševětínem, první čtyři zájemci nabízeli slevy od 28 do 38 procent a ŘSD si mohlo vybírat.

Trend růstu cen stavebních prací potvrzují i statistici. Byť jde meziročně jen o desetiny procenta, u výstavby dálnic je situace deformována tím, že firmy byly kvůli nedostatku zakázek dlouho vyhladovělé a stavěly na hraně únosnosti jen proto, aby využily své kapacity. Letos stát do silnic prvních tříd a dálnic investuje 72,5 miliardy korun.

Čtěte také:

Neprůhledná zakázka: ÚOHS zrušil výběrové řízení na stavbu dálnice D35

Tahle červená byla přísná. Pár kilometrů D35 může změnit pravidla hry

Šéf Hochtiefu Koranda: Chceme stavět D4 do Písku

České fiasko: dálniční síť nebude hotová ani v roce 2050

Dálnice D3 z Prahy do Tábora se má začít stavět v roce 2021. Jde to pomalu, štve Babiše



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdy si můžete a kdy nemůžete odečíst hypotéku z daní?
Diskriminace v práci už neexistuje, ale stále na ni narazíte
Podnikající invalidní důchodci a daně za rok 2018
Jakou zvolit délku fixace úroků u hypotéky?
4 případy, kdy bude mít důchodce nárok na vrácení daní
Auta
Videodojmy: Subaru a „utajená“ možnost zamykat a odemykat…
Nejen Raptor. I běžný Ford Ranger dostal nové bi-turbo a 10st. automat
Chystaný malý crossover Škoda dostane jméno podobně velkého čínského SUV
Právě vychází časopis Motocykl 1+2/2019
Opel Vivaro třetí generace
Technologie
O2 má nové mobilní tarify. Přidává data, ale revoluci nečekejte
Honor představil první hodinky. Nabídnou GPS i dlouhou výdrž
6 zajímavých forků Firefoxu, které se snaží vyplnit mezery na trhu
Takhle by mohla vypadat nejvýkonnější konzole. Mad Box na prvních obrázcích
Xiaomi potvrdilo, že pracuje skládacím mobilu. Ohýbá se ze dvou stran
Hry pro příležitostné hráče