Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Můžeme od nového roku očekávat zdražení povinného ručení?

Povinné ručení se díky mnoha změnám v pojišťovnictví bude nejspíše nadále zdražovat.…

Výměna výtahu a potřebná povolení

Životnost výtahu v bytových domech je 15–25 let (doba životnosti je ovlivněna prováděnou…

Víte, jak sedět, aby vám práce nezničila zdraví?

Nedostatek pohybu a špatné pracovní podmínky vážně ohrožují naše zdraví. To sice všichni…

Konec slev. Tendr na část dálnice D3 ukázal, že doba levného stavění je pryč

 Weikert 21. srpna, 16:06  -  Petr Weikert
21. srpna, 16:06

Levná doba ve stavebnictví končí. I takový vzkaz se dá vyčíst z nabídek na výstavbu dálnice D3 mezi Třebonínem a Hodějovicemi, které zveřejnilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Nejlepší z nich podalo italsko-turecké sdružení firem Astaldi a IC IC Igtag, a to 3,94 miliardy korun.

Sdružení se oproti předpokládané ceně podařilo najít cenu o 33,7 procenta nižší, ale šlo v tomto případě o výjimku, protože nikdo další už s výraznými slevami nepřišel.

Ředitelství silnic a dálnic předpokládalo, že za stavbu 12,5 kilometru zaplatí 5,9 miliardy korun. Druhou nejnižší cenu ovšem nabídla italská firma Salini Impregilo společně s českou společností Doprastav v podstatě na úrovni předpokládané ceny, konkrétně 5,8 miliardy korun, a další dvě sdružení hodnotu dokonce přesáhly. Třetí byla česká firma Porr s 6,12 miliardy korun a čtvrté sdružení firem Eurovia, Metrostav, Strabag a Swietelsky - 6,16 miliardy korun.


Výstavba dálnic v Česku vázne. Kde se bude stavět letos?


Přitom když se rozhodovalo o jiném úseku téže dálnice mezi Bošilcem a Ševětínem, první čtyři zájemci nabízeli slevy od 28 do 38 procent a ŘSD si mohlo vybírat.

Trend růstu cen stavebních prací potvrzují i statistici. Byť jde meziročně jen o desetiny procenta, u výstavby dálnic je situace deformována tím, že firmy byly kvůli nedostatku zakázek dlouho vyhladovělé a stavěly na hraně únosnosti jen proto, aby využily své kapacity. Letos stát do silnic prvních tříd a dálnic investuje 72,5 miliardy korun.

Čtěte také:

Neprůhledná zakázka: ÚOHS zrušil výběrové řízení na stavbu dálnice D35

Tahle červená byla přísná. Pár kilometrů D35 může změnit pravidla hry

Šéf Hochtiefu Koranda: Chceme stavět D4 do Písku

České fiasko: dálniční síť nebude hotová ani v roce 2050

Dálnice D3 z Prahy do Tábora se má začít stavět v roce 2021. Jde to pomalu, štve Babiše



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
10 příkladů, kdy vám může vzniknout dluh na zdravotním pojištění
Jaké změny musíte hlásit na finanční úřad?
Zvýšení nemocenského pojištění pro OSVČ v roce 2019
7 zlozvyků, kterými škodíte svému autu
Na co všechno pamatovat při změně práce
Auta
Scania předala společnosti TQM 6 nových vozidel
Test Peugeot Rifter GT Line: Rodinný lev
Nový dealer DAF na východním Slovensku
Test Mack Super Liner 1985: Pozor! Zlý pes
Iveco vítá osvobození vozidel na zemní plyn od dálničního mýta v Německu
Technologie
Zimní vs. letní pneumatiky: Jak se liší brzdění z rychlosti 200 km/h?
Modem pro 5G sítě už má i Intel. Nabídne rychlost až 6 Gb/s
Levnější nikdy nebyl. Xbox One X se dvěma hrami jen za 9999 Kč [Black Friday]
Exynos 9820 představen. Galaxy S10 díky němu bude rychlejší a nabídne 8K video
Radeony budou také umět ray tracing, potvrdil šéf grafické divize AMD. Jen nevíme kdy
Hry pro příležitostné hráče