Z Itálie do Davle

25. června 2007, 00:00 - RENATA BARTOŠKOVÁ
25. června 2007, 00:00

SPOLEČNOST BORO Společnost Boro se kromě školy vodního lyžování zaměřila také na rekreační ježdění. Podnikání kolem dráhy v Davli zkombinoval majitel firmy Jindřich Havlík s internetovou prodejnou. Jindřich Havlík pracoval v minulosti jako instruktor vodního lyžování v přímořském středisku v Itálii.

SPOLEČNOST BORO Společnost Boro se kromě školy vodního lyžování zaměřila také na rekreační ježdění. Podnikání kolem dráhy v Davli zkombinoval majitel firmy Jindřich Havlík s internetovou prodejnou. Jindřich Havlík pracoval v minulosti jako instruktor vodního lyžování v přímořském středisku v Itálii. Před čtyřmi lety stál před rozhodnutím, zda pokračovat i nadále jako tamější zaměstnanec, nebo zvolit jinou cestu. Rozhodl se koupit člun a fungovat jako dodavatel služeb pro kemp. „Kdysi jsem s kolegou založil firmu Boro, která ale v té době spala. Přišlo mi jednodušší rozšířit její aktivity a uvést ji znovu do chodu, než zakládat firmu novou,“ vysvětluje Havlík. Už v Itálii přišla myšlenka provozovat něco podobného také v Čechách. Vizi proměnil ve skutečnost úraz nohy, který mu znemožnil práci pro kemp. Ježdění muselo na chvíli počkat. „S nohou v sádře jsem po telefonu oprášil pár starých kontaktů a dohodl se s jedním z největších evropských distributorů značek O’rien, Bare nebo Jet Pilot. Zrodil se e-shop pro vodní lyžování, půjčovna a sklad,“ vypráví Havlík. ČTYŘICET LIDÍ ZA DEN Zároveň se spouštěním internetového obchodu zařizoval Havlík také potřebné papíry pro dráhu na vodní lyžování v Davli. „Po úspěšné rekonvalescenci a potřebných povoleních jsme vloni na jaře začali upravovat okolí dráhy a jezdit. Ostatní služby přidáváme postupně,“ vysvětluje podnikatel. Dráha je dlouhá 450 metrů. Společnost dnes nabízí jak výuku, tak i rekreační ježdění. V létě se zde sveze i čtyřicet lidí za den. „To ale vždy neznamená největší tržbu. Roli hraje délka jednotlivých jízd. Ta je dána zkušenostmi, fyzickou zdatností i náladou jezdce,“ vysvětluje Havlík. Jízdné je třicet korun na minutu s možností slev pro stálé hosty. Zapůjčení vybavení je v ceně. „Člun máme zatím jeden. Je vybavený rampou pro wakeboard a sloupkem pro vlečení vodních lyžařů. O nákupu dalšího uvažujeme možná pro příští sezonu,“ dodává. Mimo sezonu Havlík studuje na vyšší odborné škole management tělesné výchovy a sportu a živí se tlumočením italštiny. STRAŠÍ NÁS PAPÍRY

**„Komplikace? Obecně nám, podnikatelům, stěžuje práci množství papírů okolo každé maličkosti. Někdy si připadám jak úřední šiml. Pak je tu pochopitelně nepřízeň počasí, na kterém je vodní lyžování závislé,“ vypráví Havlík. Od počasí se odvíjí jak zájem o lyžování, tak i prodej vybavení.

Obrat firmy podnikatel prozradit nechce, ale prý se mu daří. Počet zájemců o lyžování i vybavení podle něho roste.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
Retro: Ford Mustang přežil i zlé časy. A dnes je to úplný…
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC ztrácí. ABT má řešení
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Technologie
Velký přehled: Kdo vlastní naše pojišťovny?
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít