Menu Zavřít

WEBOVÁ PLATFORMA PRO OBCHODOVÁNÍ

26. 7. 2001
Autor: Euro.cz

E-byznys byl tématem konference CA World 2000 v New Orleans

Třetí největší softwarová firma na světě, Computer Associates (CA), napřela veškerou svoji energii do e–byznysu. „Ať se nám to líbí, nebo ne, žijeme uprostřed revoluce. Revoluce ve využívání internetu pro byznys, řekl její generální ředitel Charles Wang minulý týden v New Orleans na konferenci CA World 2000. Společnost Computer Associates, která poskytuje kompletní programové řešení pro elektronický obchod, v Americe oznámila založení společné firmy s japonskou obchodní firmou Nissho Iwai a pokračování intenzivní akviziční politiky. CA skupuje desítky společností, přičemž některé akvizice patří k největším v oboru informačních technologií. Nyní integruje firmu Sterling Sotware, za kterou zaplatila čtyři miliardy dolarů, a loni koupila firmu Platinum za tři a půl miliardy dolarů. Od ropy k automobilu. Kybersvět je prostorem, kam pádí většina významných zahraničních firem. A nyní již nejde jen o prostou přítomnost na internetu spojenou s inzerováním některých služeb, ale o uzavírání obchodů v tomto prostředí. Hitem posledních týdnů je zakládání virtuálních obchodních tržišť, takzvaných e–market place a B2B Exchange, kde firmy nabízejí své služby, uzavírají obchody a zajišťují jejich vypořádání. (B2B je zkratka slovního spojení business–to–business.) Většina z nich je zaměřena podle průmyslových odvětví. Například více než dvanáct chemických a ropných společností, mezi nimiž jsou Shell, Conoco, BP Amoco, Phillips Petroleum či Dow Chemical, minulé úterý oznámilo založení internetového obchodního místa. Ropné a chemické giganty očekávají, že elektronické nákupy od jejich dodavatelů sníží náklady až o 30 procent. Již v prvním roce očekávají, že přes tento B2B Exchange protečou desítky miliard dolarů. Tyto velké korporace si totiž mohou dovolit oznámit svým dodavatelům, že od určitého data s nimi budou obchodovat již výhradně elektronickou formou. Se stejným cílem oznámily již dříve založení webové obchodní platformy automobilky General Motors, Ford Motor a DaimlerChrysler a minulou středu oznámil Volkswagen založení vlastní B2B Exchange. Služby mezinárodnímu byznysu. Na rozdíl od oborových webových obchodních platforem by měla společnost Cynomix, společný podnik Computer Associates a Nissho Iwai (jedna z nejvýznamnějších japonských firem v mezinárodním obchodu), poskytovat služby jakémukoli zahraničnímu obchodu. Generální ředitelé obou korporací Charles Wang a Shiro Yasutake to oznámili minulé úterý na video–telefonicky propojených tiskových konferencích v New Orleans a v Tokiu. Computer Associates a Nissho Iwai tím vstupují do rychle expandujícího prostoru mezipodnikového elektronického obchodu – podle studie firmy Forrester Research dosáhne jeho objem jen v USA hodnoty 2,7 bilionu dolarů v roce 2004. Zatímco dnešní elektronická tržiště často poskytují jen možnost uzavřít kontrakt, projektovaná B2B Exchange firmy Cynomix počítá i se zajištěním jeho logistické realizace, financování, pojištění a kontroly kreditu kupujícího. Společnost Cynomix by po–dle Charlese Wanga měla být zaregistrována v květnu a již v červnu očekává realizaci prvních obchodů. Wang v New Orleans celý týden při každé příležitosti opakoval, že pokud jde o e–byznys, jsou potřeba jen dvě věci: jednat rychle a správně. Inteligentní web. „Zákazníkům musíte poskytnout jedinečný zážitek. Web je extrémně přeplněný a každým dnem je to horší. Na začátku roku 1999 bylo na webu přes tři miliony míst, na začátku letošního již sedm milionů. Jestli nebudete vyčnívat, možná si vás nikdo ani nevšimne, řekl Wang při svém hlavním vystoupení. Webové stránky by proto podle šéfa CA měly poskytovat dynamické osobnostní zaměření. Když se návštěvník vrátí potřetí na stejnou stránku, měl by ho systém již poznat a uzpůsobit nabídku jeho zaměření. Webové systémy by tedy měly obsahovat prvky umělé inteligence, která je schopná učit se z předchozích případů, měnit své nastavení a předpovídat pravděpodobné budoucí stavy.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).