Vztahy k veřejnosti

06. dubna 2010, 14:45 - Ivan Pilný
06. dubna 2010, 14:45

Glosa postaršího technokrata

Public relations – špatně přeložitelné do češtiny – jsou základem vaší komunikace se zákazníky. Dá se jimi hodně získat, ale také ztratit. Většina firem má pro tuto oblast specializovaného pracovníka, nebo dokonce agenturu. Co je v této oblasti důležité?
Poznat co nejvíce svůj trh a své zákazníky. Čím přesněji cílíte, tím efektivnější je zásah. Kropit brokovnicí nebo samopalem je drahé. Soustřeďte se na výhody svého výrobku nebo služby, které jsou jedinečné. Bude samozřejmě dobře, pokud budou skutečně existovat. Odhalit v dnešní době nafouknutou bublinu či marketingový opar je snadné a rychlé. Fungují reference, zvyšují důvěryhodnost vašeho sdělení a je dobře, když se opírají o přesvědčivé argumenty. Obecná tvrzení, že někdo nebo něco pracuje lépe, nestačí. Zaměřte se na média, která jsou pro váš cílový trh a cílovou skupinu zákazníků relevantní. Při styku s médii mějte na paměti, že lidé, včetně novinářů, jsou líní. Zpráva k otištění musí zaujmout hned v prvním odstavci. Média jsou zahrnována i dalšími „důležitými“ zprávami. Měli byste mít příběh, nespokojit se s první reakcí, ale ozvat se znovu. Budujte s novináři dlouhodobé vztahy, staňte se k dané problematice dosažitelnými referenčními zdroji. Příběh musí mít šťávu, je dobře doplnit jej fotografiemi nebo videem publikovatelným na internetu. Teď si řeknete, dobrý návod, samozřejmý, ale proč to někomu funguje a jinému, přestože jeho strategie vypadá zcela profesionálně, ne? Zjednodušené tvrzení, že se prosadí ti, kteří často inzerují, bývá výmluvou. Je třeba mít cit pro každý detail, jeden podceníte a celé úsilí přijde vniveč. Stačí oslovit nesprávná média nebo přijít se zprávou podobnou té, která byla zveřejněna minulý týden. Public relations jsou během na dlouhou trať. Krátkodobá senzace nestačí, má jepičí život. Vašemu sdělení musí rozumět vaše cílová skupina. Akronymy, žargon, „odborné“ termíny nefungují. Sledujte, co se na vašem trhu děje, pouhý zasvěcený komentář dodaný včas vám pomůže získat punc odbornosti. A nezapomeňte, nejlepší PR vám poskytnou spokojení zákazníci, kteří vaši službu nebo výrobek doporučí dalším.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak získat hypotéku, nebo půjčku, kterou vám banka odmítá schválit
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Auta
Retro: Ford Mustang přežil i zlé časy. A dnes je to úplný…
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC ztrácí. ABT má řešení
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Technologie
Compact od Sharpu dostojí svému názvu. Navíc má nejrychlejší displej
Zotac uvádí krátkou GeForce GTX 1080 Ti s vodním chlazením, pro kompaktní highendová PC
OLED, QLED a Smart TV. Jaké jsou nejlepší televizory roku 2017?
Jak (ne)funguje propojení počítače s mobilem ve Windows 10 Fall Creators Update?
Mladí Číňané soutěží ve virtuálním tleskání prezidentovi, mají na to aplikaci
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít