Vývoz online: Čeští exportéři zaostávají za konkurencí - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Vývoz online: Čeští exportéři zaostávají za konkurencí

,
Vývoz online: Čeští exportéři zaostávají za konkurencí
Zdroj: Profimedia.cz

České malé a střední podniky, které exportují na světové trhy, nedokážou využívat internet a sociální sítě tak dobře jako jejich konkurenti. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu The Future of Business Survey, který je společným projektem Facebooku, Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) a Světové banky.

Čeští exportéři nedokážou tak dobře pracovat s digitálními nástroji, aby oslovili své zákazníky v jiných zemích. Zatímco 39 % exportérům na celém světě pomáhá internet a sociální sítě k více než čtvrtině tržeb z mezinárodního obchodu, v případě českých malých a středních podniků dokáže takto využít moderní technologie k hledání nových zákazníků jen 28 % z nich.

Pozitivní dopady využívání online nástrojů:

světoví vývozci čeští vývozci
více než 25 % tržeb z mezinárodního obchodu 39 % 28 %
více než 75 % prodejů závislých na online nástrojích 45 % 42 %
růst v tržbách či prodejích díky online nástrojům 58 % 54 %


Čeští podnikatelé nedokážou zapojit internet do tolika svých prodejů jako jejich světoví konkurenti a neumí digitální nástroje tak dobře využívat k růstu svých tržeb. Z průzkumu dále vyplynulo, že čeští exportéři dokázali navzdory svým nedostatkům ve využívání internetu vytvořit více pracovních míst než jejich světoví konkurenti.

Srovnání současného hodnocení ze strany malých a středních podniků:

Mezinárodní obchodníci Domácí obchodníci Mezinárodní obchodníci (ČR) Domácí obchodníci (ČR)
Optimističtí ohledně současného stavu 49 % 43 % 55 % 47 %
Pozitivní výhled do budoucna 64 % 60 % 67 % 60 %
Nová pracovní místa v uplynulých 6 měsících 27 % 17 % 31 % 17 %
Nová pracovní místa v budoucích 6 měsících 49 % 40 % 41 % 27 %

Cílovou skupinu průzkumu tvoří malé a střední podniky z celého světa, které provozují aktivní profil na Facebooku. Česká republika je do výzkumu zahrnována od ledna 2017. Červencový průzkum nabídl data od celkem 49 081 respondentů z 42 zemí světa.

Dále čtěte:

Export tuzemských firem vzrostl o 5,8 procenta. Táhl ho obchod s vozidly

Český export je za svým vrcholem, podle asociace začne zpomalovat


Ohodnoťte tento článek
Diskuze