Výstavba mýtného je v plném proudu

11. září 2006, 00:00 - admin
11. září 2006, 00:00

ZPOPLATNĚNÍ DÁLNIC Jedním z nových zdrojů financování výstavby dopravní infrastruktury bude od 1. ledna příštího roku mýtné. Podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic Petra Laušmana musí jít v souladu se zákonem všechny zisky z výběru mýta právě do výstavby a údržby komunikací.

ZPOPLATNĚNÍ DÁLNIC

Jedním z nových zdrojů financování výstavby dopravní infrastruktury bude od 1. ledna příštího roku mýtné. Podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic Petra Laušmana musí jít v souladu se zákonem všechny zisky z výběru mýta právě do výstavby a údržby komunikací.

Karel Feix, ředitel firmy Kapsch Telecom, která buduje mýtný systém, si vůbec nepřipouští, že by se zavedení mýta opozdilo. Od ledna se bude vybírat konkrétně na 970 kilometrech dálnic a rychlostních silnic, od poloviny příštího roku k nim přibudou i vybrané tahy prvních tříd. Mýtné brány, kterých bude celkem 178, se budují prakticky na všech dálničních úsecích, první vyrostla 15. července na 33,7 kilometru dálnice D1.

Výstavba mýtných bran vyžaduje jen omezení v odstavném pruhu a snížení rychlosti na 80 kilometrů v hodině. Pouze v případě montáže samotné brány se dálnice zhruba na 20 minut v každém směru uzavírá. Podle odhadů ministerstva dopravy a dodavatele by mělo mýto v České republice generovat výnos kolem osmi miliard korun.

Feix se neobává ani toho, že by kamiony úseky s nutností platit mýtné objížděly. „Zkušenosti ze světa ukazují, že po zavedení mýta krátkodobě stoupl provoz v některých lokalitách, vhodných pro objíždění. Zanedlouho se ale vše vrátilo k normálu,“ reagoval Feix na tyto obavy. Úspory za nezaplacení mýta by podle jeho slov nenahradily ztráty ze zpoždění, způsobené jízdou po okresních silnicích. „Nutnost maximálního využití kamionu s minimálními prostoji rozhoduje o přežití firem,“ upozornil.

Ještě před spuštěním mýtného bude v Česku vybudována síť distribučních a kontaktních míst, takzvaných Premid point a Premid point plus, kde bude možné získat a zaregistrovat palubní jednotku Premid, kterou budou muset mít od ledna všechna nákladní vozidla nad 12 tun projíždějící zpoplatněnými úseky. Distribučních míst má být koncem letošního roku už kolem dvou set.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Známé tváře a volby: Které známé osobnosti podporují ANO, KSČM, či ODS?
Chcete půjčku vyřídit online?
Jaký má vliv sdílené ubytování na českou ekonomiku?
Po svatbě vás vyřizování na úřadech nemine!
Máté nízké příjmy? Do penze odejděte už v prosinci
Auta
Příval malých crossoverů na český trh nebere konce. Dnes…
Plug-in hybridní kupé Polestar 1 není Volvo a vyrábět se bude v Číně
Končí norská elektrická pohádka? Na těžké Tesly se má vztahovat daň téměř 200 tisíc
Sportovní Mazda s motorem Wankel? Problémem není technologie, ale byznys
Polestar dnes představí své první auto. Bude to čtyřválcové plug-in hybridní kupé
Technologie
Už i pevným diskem se dá špehovat, funguje jako mikrofon. Hrozba pro bezpečnost
Podruhé a lépe. Surface Book 2 je rychlejší, lépe vybavený a může být zcela tichý
Netflix má již 104 milionů předplatitelů. Příští rok hodlá do obsahu nacpat 8 mld. dolarů
Windows 10 Fall Creators Update: jen malé a někdy nedotažené novinky [recenze]
Bez LTE, zato s Wi-Fi. Praha nabídne v metru bezplatný internet
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít