Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

V Mánesu se budou dražit díla Kokoschky, Zrzavého a Špillara

Sběratelé českého umění mají další šanci rozšířit své sbírky o jedinečná díla. Galerie…

Jak vybrat správný firemní dluhopis?

Úroky na spořících účtech v dnešní době klesají tak závratnou rychlostí, že každý, kdo si…

Tipface – sociální síť pro sázkaře

Při zahájení MS 2019 v hokeji, které se odehrává na Slovensku, byl spuštěn velmi…

Manažerka koncernu Volkswagen Hiltrud Wernerová, ilustrační foto
Manažerka koncernu Volkswagen Hiltrud Wernerová, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz

Vysoká manažerka Volkswagenu způsobila poprask: zákazníci aférou dieselgate prý neutrpěli škodu

11. února, 15:44  -  František Novák
Manažerka koncernu Volkswagen Hiltrud Wernerová, ilustrační foto
Manažerka koncernu Volkswagen Hiltrud Wernerová, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz
11. února, 15:44

Šéfka právního oddělení a členka představenstva koncernu Volkswagen (VW) Hiltrud Wernerová prohlásila, že majitelé automobilů s naftovými motory, jež měly zfalšovaný software pro měření emisí, neutrpěli žádnou škodu. Proto prý nemohou uspět se žalobami. Její vyjádření kritizuje řada německých politiků. Dosavadní náklady na aféru VW vyčíslil na 28 miliard eur (722 miliard korun).

Wernerová tvrdí, že vozy s naftovými motory, kterých se týká aféra s falšováním emisí, jsou bezpečné a schopné jízdy. „Zákazníci neutrpěli žádné finanční ztráty,“ zdůraznila v rozhovoru pro Handelsblatt. Proto podle ní nejsou oprávněné žádné požadavky na odškodnění těchto majitelů aut se vznětovými motory.

Její slova vyvolala odmítavou reakci mnoha německých politiků. „Vyjádření paní Wernerové jsou troufalá, ale také objasňují, že Volkswagen nebere vážně kritiku dotčených majitelů aut,“ zlobí se ministr pro ochranu spotřebitelů ze spolkové země Sársko Reinhold Jost (SPD).

Vyzval berlínskou vládu, aby odmítla takovou interpretaci dieselového skandálu největší německé automobilky. Pokud se vláda jasně nepostaví na stranu zákazníků, bude k podvodům docházet podle Josta i nadále.

Mocný koncern ve svém přístupu k řešení aféry dieselgate kritizovala i poslankyně SPD Kirsten Lühmnannová, jež je expertkou strany pro oblast dopravy.


Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů. Vyvíjet je přestane v roce 2026

Volkswagen přestane v roce 2026 vyrábět auta se spalovacím motorem ( Autor: Profimedia.cz )


Slova manažerky odsoudila také liberální strana FDP. „Zejména u firmy Volkswagen, kterou částečně vlastní stát (v koncernu má pětinu hlasovacích práv spolková země Dolní Sasko – pozn. red.), je velmi problematické, že má tak málo pochopení pro následky svého jednání,“ zdůraznil místopředseda poslaneckého klubu FDP Michael Theurer. „Je jasné, že zákazníkům byla způsobena ztráta kvůli poklesu hodnoty vozů,“ dodal.

V Německu se již 400 tisíc vlastníků naftových vozů připojilo k hromadné žalobě proti koncernu Volkswagen. Poškozené klienty zastupuje spotřebitelská organizace VZBV a německý autoklub ADAC.

Ředitel VZBV Klaus Müller odmítl i slova Wernerové o tom, že ve většině soudních sporů Volkswagen vyhrál. „Je je v rozporu se zveřejněnými rozsudky,“ zdůraznil. Na konci ledna soud v Kolíně nad Rýnem rozhodl ve prospěch majitele vozu Audi A4 s naftovým motorem. Výrobce musí zaplatit odškodnění.

Kupec si stěžoval na to, že by použitý automobil nekoupil, pokud by věděl, že překračuje udávané emise výfukových plynů. Za vůz zaplatil 21 500 eur (555 tisíc korun), koncern mu musí vyplatit odškodné ve výši 17 tisíc eur (439 tisíc korun).

Wernerová v rozhovoru přiznala, že automobilka zaplatila od vypuknutí skandálu v září 2015 na výdajích spojených s odškodněním a právními spory 28 miliard eur (722 miliard korun).

Dále čtěte:

Make America Great Again. S pomocí německých automobilek

Pomalý rozjezd. Elektromobilita v Česku je pořád v plenkách

Svět v roce 2040: díky elektromobilům klesne spotřeba ropy o 7 procent

Jako látání děr v koberci. Němci řeší zákaz starých dieselů

Zákaz dieselových aut, ilustrační foto ( Autor: Profimedia.cz )


Čtěte také

Těžba a úprava lithia v Chile, iliustrační foto

Válka o lithium: Čína vede nad Amerikou šedesát ku jedné

Dlouhá léta se upozorňuje na posilování vlivu Číny nad dodavatelským řetězcem u lithium…

před 3 hodinami

Rakouský prezident Alexander Van der Bellen spolu s kancléřem Sebastianem Kurzem

Rakousko má obměněnou vládu. Nestraničtí odborníci nahradili členy zkompromitované FPÖ

Nestraničtí experti dnes nahradili v rakouské přechodné vládě lidoveckého (ÖVP) kancléře…

před 4 hodinami

Dodatek k pracovní smlouvě - ilustrační foto

Nelíbí se vám předložený dodatek k pracovní smlouvě? Můžete jej odmítnout

Dodatek k pracovní smlouvě není ničím neobvyklým. Dříve či později se s ním setká…

před 4 hodinami

Kryptoměny Ilustrační foto

Bitcoin se stane součástí systému, říká expert na kryptoměny Jedlinský

Digitální měna bitcoin by v budoucnosti neměla nahradit oficiální měnu, ale stane se…

před 4 hodinami

Události Zakladatelka firmy Recompose Katrina Spade

Přirozené, bezpečné, udržitelné. Stát Washington povolil kompostování lidských pozůstatků

Washington na severozápadě USA se stal prvním americkým státem legalizujícím posmrtné…

před 5 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Co dělat, když chcete dostat náhradní výplatu od úřadu práce?
Co je třeba pro vyřízení prvního občanského průkazu
Nemějte o kvalitní kolo zbytečný strach…
Jak dlouhý nepřetržitý odpočinek vám musí dopřát zaměstnavatel?
Jak na vyřazení auta z registru vozidel
Auta
Galerie fotek, které se do AMS nevešly: BMW 850i, Mazda3,…
Land Rover představil novou Discovery Sport. K dispozici budou mild-hybridní diesely i tříválcový plug-in hybrid
Nejrychlejší předokolkou na Ringu je teď Mégane R.S. Trophy-R. 4Control k tomu zřejmě nepotřeboval
Rozhovor: Do bodové pasti může spadnout i slušný řidič, říká právník
DKV radí: neodkládejte registraci na nové české mýto
Hry pro příležitostné hráče