Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Astratex posiluje management, novým ředitelem je Ladislav Bárta

Lídr na středoevropském trhu se spodním prádlem a plavkami Astratex posiluje svůj…

Zahradní domky dají vaší zahradě nový rozměr

Na konci zimy opět plánujeme zahradní práce. Avšak zahrada bez místa na relaxaci není…

Nebankovní půjčky prolamují svou neblahou pověst

Ještě nedávno bylo spojení nebankovní půjčky téměř sprostým slovem. Lidé se na ně dívali…

Vysoká manažerka Volkswagenu způsobila poprask: zákazníci aférou dieselgate prý neutrpěli škodu

11. února, 15:44  -  František Novák
11. února, 15:44

Šéfka právního oddělení a členka představenstva koncernu Volkswagen (VW) Hiltrud Wernerová prohlásila, že majitelé automobilů s naftovými motory, jež měly zfalšovaný software pro měření emisí, neutrpěli žádnou škodu. Proto prý nemohou uspět se žalobami. Její vyjádření kritizuje řada německých politiků. Dosavadní náklady na aféru VW vyčíslil na 28 miliard eur (722 miliard korun).

Wernerová tvrdí, že vozy s naftovými motory, kterých se týká aféra s falšováním emisí, jsou bezpečné a schopné jízdy. „Zákazníci neutrpěli žádné finanční ztráty,“ zdůraznila v rozhovoru pro Handelsblatt. Proto podle ní nejsou oprávněné žádné požadavky na odškodnění těchto majitelů aut se vznětovými motory.

Její slova vyvolala odmítavou reakci mnoha německých politiků. „Vyjádření paní Wernerové jsou troufalá, ale také objasňují, že Volkswagen nebere vážně kritiku dotčených majitelů aut,“ zlobí se ministr pro ochranu spotřebitelů ze spolkové země Sársko Reinhold Jost (SPD).

Vyzval berlínskou vládu, aby odmítla takovou interpretaci dieselového skandálu největší německé automobilky. Pokud se vláda jasně nepostaví na stranu zákazníků, bude k podvodům docházet podle Josta i nadále.

Mocný koncern ve svém přístupu k řešení aféry dieselgate kritizovala i poslankyně SPD Kirsten Lühmnannová, jež je expertkou strany pro oblast dopravy.


Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů. Vyvíjet je přestane v roce 2026


Slova manažerky odsoudila také liberální strana FDP. „Zejména u firmy Volkswagen, kterou částečně vlastní stát (v koncernu má pětinu hlasovacích práv spolková země Dolní Sasko – pozn. red.), je velmi problematické, že má tak málo pochopení pro následky svého jednání,“ zdůraznil místopředseda poslaneckého klubu FDP Michael Theurer. „Je jasné, že zákazníkům byla způsobena ztráta kvůli poklesu hodnoty vozů,“ dodal.

V Německu se již 400 tisíc vlastníků naftových vozů připojilo k hromadné žalobě proti koncernu Volkswagen. Poškozené klienty zastupuje spotřebitelská organizace VZBV a německý autoklub ADAC.

Ředitel VZBV Klaus Müller odmítl i slova Wernerové o tom, že ve většině soudních sporů Volkswagen vyhrál. „Je je v rozporu se zveřejněnými rozsudky,“ zdůraznil. Na konci ledna soud v Kolíně nad Rýnem rozhodl ve prospěch majitele vozu Audi A4 s naftovým motorem. Výrobce musí zaplatit odškodnění.

Kupec si stěžoval na to, že by použitý automobil nekoupil, pokud by věděl, že překračuje udávané emise výfukových plynů. Za vůz zaplatil 21 500 eur (555 tisíc korun), koncern mu musí vyplatit odškodné ve výši 17 tisíc eur (439 tisíc korun).

Wernerová v rozhovoru přiznala, že automobilka zaplatila od vypuknutí skandálu v září 2015 na výdajích spojených s odškodněním a právními spory 28 miliard eur (722 miliard korun).

Dále čtěte:

Make America Great Again. S pomocí německých automobilek

Pomalý rozjezd. Elektromobilita v Česku je pořád v plenkách

Svět v roce 2040: díky elektromobilům klesne spotřeba ropy o 7 procent

Jako látání děr v koberci. Němci řeší zákaz starých dieselů


Čtěte také

 Ilustrace k eseji O šimpanzích a želvách

Esej: O šimpanzích a želvách

Britská Konzervativní strana se po hlasování o brexitu stala karikaturou sebe sama, tvrdí…

23. února 2019

Praha  Pražské byty - ilustrační foto

Metr za sedm tisíc. Praha dál rozprodává byty pod tržní cenou

Navzdory bytové nouzi Praha dál rozprodává městské byty, často hluboko pod tržní cenou.…

23. února 2019

Čtvrtina se prodá, zbytek vyhodí. Ve sklárně Moser si úzkostlivě hlídají kvalitu

Sklárna Moser: čtvrtina se prodá, zbytek vyhodí

V Moseru dělají všechno ručně, úzkostlivě hlídají kvalitu a za výtvor si klidně řeknou o…

23. února 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Poradna plná daňového přiznání
Kouříte zdravě aneb jakým rizikem jsou náhražky cigaret?
Přes 371 tisíc domácností loni změnilo dodavatele. I proto, že se zdražovalo
Neomezená mobilní data nejsou a ani nebudou
Otcovská dovolená v roce 2019
Auta
Volvo XC90 se po faceliftu nezměnilo, nově ale maskuje…
První opravdová Cupra se jmenuje Formentor a sází na plug-in hybridní pohon
Audi Q8 může mít výkon 330 koní také v kombinaci s dieselem. Stačí vznést požadavek na obvyklé místo
Jak chrání SUV chodce? Forester a RAV4 na výbornou, BMW X1 v podstatě vůbec
Srovnání pokut u nás, v Rakousku, Německu a na Slovensku: Koho bolí nejvíc?
Technologie
Srovnání pokut v sousedních zemích. Kde řidiči platí nejvíc?
Nvidia vydala GeForce GTX 1660 Ti: Turing s „RTX Off“, ale levnější. Jak dopadl?
Cnews FM: Strach z vývoje Windows 10 a protispotřebitelské výroky ministerstva [podcast]
Moneta ještě pořád chce koupit Air Bank, zaplatila by ale méně
Šeptanda: Microsoft ukáže nový Xbox již v červnu na E3
Hry pro příležitostné hráče