Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Češi si oblíbili nákupy ze zahraničí

Globalizace je znát v každém odvětví a nakupování není výjimkou. Dnes lidé čím dál víc…

Zabezpečení vozu proti krádeži vám zlevní pojištění

Většina dnešních moderních vozů je zabezpečena alarmem, který vás upozorní na neoprávněné…

Immofinanz a O2 prodloužily své partnerství

Společnost Immofinanz prodloužila na konci roku 2018 smlouvu se společností O2, hlavním…

Vysoká manažerka Volkswagenu způsobila poprask: zákazníci aférou dieselgate prý neutrpěli škodu

11. února, 15:44  -  František Novák
11. února, 15:44

Šéfka právního oddělení a členka představenstva koncernu Volkswagen (VW) Hiltrud Wernerová prohlásila, že majitelé automobilů s naftovými motory, jež měly zfalšovaný software pro měření emisí, neutrpěli žádnou škodu. Proto prý nemohou uspět se žalobami. Její vyjádření kritizuje řada německých politiků. Dosavadní náklady na aféru VW vyčíslil na 28 miliard eur (722 miliard korun).

Wernerová tvrdí, že vozy s naftovými motory, kterých se týká aféra s falšováním emisí, jsou bezpečné a schopné jízdy. „Zákazníci neutrpěli žádné finanční ztráty,“ zdůraznila v rozhovoru pro Handelsblatt. Proto podle ní nejsou oprávněné žádné požadavky na odškodnění těchto majitelů aut se vznětovými motory.

Její slova vyvolala odmítavou reakci mnoha německých politiků. „Vyjádření paní Wernerové jsou troufalá, ale také objasňují, že Volkswagen nebere vážně kritiku dotčených majitelů aut,“ zlobí se ministr pro ochranu spotřebitelů ze spolkové země Sársko Reinhold Jost (SPD).

Vyzval berlínskou vládu, aby odmítla takovou interpretaci dieselového skandálu největší německé automobilky. Pokud se vláda jasně nepostaví na stranu zákazníků, bude k podvodům docházet podle Josta i nadále.

Mocný koncern ve svém přístupu k řešení aféry dieselgate kritizovala i poslankyně SPD Kirsten Lühmnannová, jež je expertkou strany pro oblast dopravy.


Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů. Vyvíjet je přestane v roce 2026


Slova manažerky odsoudila také liberální strana FDP. „Zejména u firmy Volkswagen, kterou částečně vlastní stát (v koncernu má pětinu hlasovacích práv spolková země Dolní Sasko – pozn. red.), je velmi problematické, že má tak málo pochopení pro následky svého jednání,“ zdůraznil místopředseda poslaneckého klubu FDP Michael Theurer. „Je jasné, že zákazníkům byla způsobena ztráta kvůli poklesu hodnoty vozů,“ dodal.

V Německu se již 400 tisíc vlastníků naftových vozů připojilo k hromadné žalobě proti koncernu Volkswagen. Poškozené klienty zastupuje spotřebitelská organizace VZBV a německý autoklub ADAC.

Ředitel VZBV Klaus Müller odmítl i slova Wernerové o tom, že ve většině soudních sporů Volkswagen vyhrál. „Je je v rozporu se zveřejněnými rozsudky,“ zdůraznil. Na konci ledna soud v Kolíně nad Rýnem rozhodl ve prospěch majitele vozu Audi A4 s naftovým motorem. Výrobce musí zaplatit odškodnění.

Kupec si stěžoval na to, že by použitý automobil nekoupil, pokud by věděl, že překračuje udávané emise výfukových plynů. Za vůz zaplatil 21 500 eur (555 tisíc korun), koncern mu musí vyplatit odškodné ve výši 17 tisíc eur (439 tisíc korun).

Wernerová v rozhovoru přiznala, že automobilka zaplatila od vypuknutí skandálu v září 2015 na výdajích spojených s odškodněním a právními spory 28 miliard eur (722 miliard korun).

Dále čtěte:

Make America Great Again. S pomocí německých automobilek

Pomalý rozjezd. Elektromobilita v Česku je pořád v plenkách

Svět v roce 2040: díky elektromobilům klesne spotřeba ropy o 7 procent

Jako látání děr v koberci. Němci řeší zákaz starých dieselů


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdy budou Velikonoce?
Na splátku hypotéky již Češi vynakládají téměř 50 % příjmu
GDPR po roce: bouře ve sklenici vody či obří byrokracie?
Kraje rozdělí 3 miliardy korun na nové kotle. Poslední vlna dotací pomalu startuje
Jak zdanit příležitostný příjem?
Auta
V Ženevě se opět představí novodobý Stratos. Tentokrát s…
Opravdu jsou levná auta spolehlivější? Ne, nejspolehlivější je Lexus a Porsche 911
Kvíz: Poznáte správně model auta podle těchto detailů?
FCE Italia a PSA prodlužují smlouvu o spolupráci
Bentley Bentayga Speed: Téměř nejrychlejší SUV světa má 635 koní a jede až 306 km/h
Technologie
Cnews FM: Nebývale pozitivní události kolem studia Warhorse a bank [podcast]
Samsung Galaxy Tab S5e je tenký jako břitva a dlouho vydrží
Bez dotací se elektromobily nerozšíří. Lidem se nevyplatí, ukazuje studie
Nvidia měla loni tržby skoro 12 miliard dolarů, GeForce a Tegra teď ale klesly o 45 %
NASA se rozloučila s vesmírným rekordmanem Opportunity
Hry pro příležitostné hráče