Menu Zavřít

Výrobce mercedesů věří robotické prodavačce. Avatar Sarah přečte emoce zákazníků

22. 10. 2018
Autor: Daimler

Umělá inteligence s lidskou tváří, která dokáže využívat emoční inteligenci a poradí s financováním nového vozu. Takové pojetí prodeje se zalíbilo automobilce Daimler. Technologii vyvíjí novozélandská firma Soul Machines a německý výrobce mercedesů se stal jejím strategickým partnerem.

Divize německé automobilky Daimler Financial Services bude nabízet své služby přes Sarah, robota s ženským obličejem, jejž vyvíjí firma Soul Machines z Nového Zélandu. Chatbot s animovanou tváří umí rozpoznat emoce zákazníka a jeho neverbální komunikaci. Má nahradit do budoucna pracovníky na přepážkách při konzultacích a nabídce finančních služeb automobilky.

Sarah má být schopna reagovat i na tón hlasu zákazníků. „Na rozdíl od dnešních hlasových asistentů je Sarah naprogramována tak, aby dokázala rozpoznat neverbální chování podle obličeje v reálném čase,“ vysvětlil Udo Neuman, technologický ředitel divize Daimler Financial Services.

Jak vypadá asistentka Sarah:

Avatar Sarah firmy Soul Machines byl poprvé představen v únoru v Barceloně na veletrhu mobilních technologií, od té doby byla technologie testována v Daimleru. Vyřizovala dotazy zákazníků ve Spojených státech.

Finanční vstup koncernu Daimler do Soul Machines má být přípravou na budoucí roky, kdy bude posilovat prodejní kanál online. Výše transakce nebyla zveřejněna.

Umělá inteligence má pro zákazníky zajistit kontinuální poradenství, srovnatelné s návštěvou pobočky. Má vyřizovat financování automobilů, leasing, pojištění nebo sdílení automobilů. Emoční inteligence bude hrát v následujících letech rozhodující roli, tvrdí Daimler. Firma Soul Machines byla založena v roce 2016, pracují pro ni programátoři, neurologové a psychologové, aby byl digitální asistent co nejrealističtější.

Obchodní ředitel Soul Machines Greg Gross dodal, že strategická investice německé automobilky umožní firmě dále investovat do vývoje emočně inteligentních robotů, kteří komunikují se zákazníky.

BRAND24

Dále čtěte:

Flixbus pro kamiony: Cargonexx zavádí do logistiky logiku

Roboti už jdou. Technologie pronikají i do nákladní dopravy

 Kamion na pražském Spořilově - ilustrační foto

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).