Slabina elektromobility: extrémně drahé materiály. Automobilky řeší, jak výrobu zlevnit - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Slabina elektromobility: extrémně drahé materiály. Automobilky řeší, jak výrobu zlevnit

,
Slabina elektromobility: extrémně drahé materiály. Automobilky řeší, jak výrobu zlevnit
Zdroj: Volkswagen AG

Produkce elektromobilů je významně ovlivněna vysokými náklady. Materiály pro výrobu elektromobilu jsou o 60 procent dražší, než je tomu u vozů se spalovacím motorem, uvedla analýza poradenské společnosti A. T. Kearney. Automobilky tak musí šetřit jinde, což může být problém zejména pro prémiové značky.

Důvodem rozdílu jsou především vyšší náklady na baterie. Akumulátory navíc zvyšují hmotnost osobního vozu o 300 až 800 kilogramů oproti srovnatelné verzi s benzínovým nebo naftovým motorem. To znamená vyšší nároky na pevnost karoserie a náprav či výkonnost brzd.

Automobilky budou tlačeny k úsporám při výrobě jinde, například na chladicím systému nebo na ochraně karosérie proti korozi. Pro prémiové značky, jejichž výrobci nechtějí dělat u kvality kompromisy, to může znamenat velmi vysoké výrobní náklady.


Americký sen demokratického senátora: Dotujme elektromobily 462 miliardami dolarů

Americký senátor Charles Schumer, ilustrační foto


„Zlepšením aerodynamiky vozu snížením výšky vozidla se může snížit kapacita baterie při zachování dojezdu. Jedna kilowatthodina ušetří náklady na materiál ve výši 80 eur,“ tvrdí Marcus Weber z mnichovské pobočky A. T. Kearney.

Při výrobě elektromobilů bude důležité komplexní řízení nákladů i pro subdodavatele dílů. To znamená, že se při výrobě budou muset přehodnotit dosavadní dodavatelsko-odběratelské řetězce. Vzroste význam strategických partnerství.

„Ve věku elektromobility budou úspěšní pouze ti výrobci a dodavatelé autoprůmyslu, kteří se zaměří na efektivní řízení nákladů,“ dodal Weber.

Dále čtěte:

Chaos v Bolívii ohrožuje německou e-mobilitu. Morales před svým pádem zastavil projekt těžby lithia

Čeští houbaři a rybáři místo tání ledovců. Německý profesor radí, jak informovat o změnách klimatu

Větrné turbíny mohou vyrobit mnohem více elektřiny, než lidstvo spotřebuje

Ohodnoťte tento článek
Diskuze