Vyplatí se čekat s koupí auta na nový model? Jen někdy

23. června 2003, 00:00 - Karel Nový
23. června 2003, 00:00

Pohled cenového expertaKdo váhá, zda si koupit novou Octavii dnes, když podle veřejného tajemství má být nový model na trhu možná už do roka, řeší de facto hned několik problémů: cena, doba čekání, technická úroveň. Podle experta na vývoj cen automobilů na českém trhu Tomáše Majera je většinou lepší počkat na novou řadu.

Pohled cenového experta

Kdo váhá, zda si koupit novou Octavii dnes, když podle veřejného tajemství má být nový model na trhu možná už do roka, řeší de facto hned několik problémů: cena, doba čekání, technická úroveň. Podle experta na vývoj cen automobilů na českém trhu Tomáše Majera je většinou lepší počkat na novou řadu. Zůstává ale dost argumentů, proč ne.

* Jaký je typický argument proč nekupovat hned první nové auto na trhu?

Kvalita. Dnes už to samozřejmě tolik neplatí, ale stále na tom něco je: nechat na prvních pár tisících nových autech automobilku „naučit se“ nový model.

* Jaké je vaše doporučení u Octavie?

Kdo potřebu nového auta řeší už dnes a chce škodovku, ten ať si ji klidně koupí teď. Cenu si podrží dobře a není jasné, kdy přijde ta nová.

* Když ale někdo tak moc nespěchá?

Pak ať čeká, protože nová Octavia bude stát na podvozku páté generace VW Golfu a vůbec bude technicky dál.

* Platí obecně, že při zavádění nové generace poskočí cena nahoru?

Většinou nijak dramaticky. Také proto bych spíš doporučoval s koupí čekat. Je to ale zároveň otázka vkusu nebo i požadavků na techniku.

* Snad by mělo platit, že v novější verzi by měla být lepší technika, ne?

Obecně ano. Je tu jiný moment: zatímco současný VW Passat nabízí mimo jiné i osmiválcový motor, v příští generaci tenhle agregát podle všeho nebude.

* A jak jste se zmínil o vkusu.

To je otázka: líbí, nelíbí. Například mnoho příznivců Renaultu odešlo poté, co přivedl na trh nový Megan s onou osobitou zádí. Jenomže díky tomu zase přišli jiní kupci.

* U jakých vozů byste určitě doporučil počkat s koupí na novou generaci?

Určitě u BMW 5, Audi A6 nebo i Peugeot nasadí brzy 407.

* Není náhodou důvod ke spěchu s koupí vozu náš brzký vstup do Evropské unie?

Nemyslím, že vstup zamíchá s cenami. V Unii vlastně už jsme, jen se čeká na formální uvedení. Evropské ceny už máme, se vstupem můžeme očekávat ještě vyrovnávání cen zejména v segmentu malých aut a v luxusní třídě.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Přímá volba prezidenta ČR
Z e-shopu přivezli rozbité zboží?
4 nejznámější kryptoměnové burzy současnosti
Když končí platnost řidičského průkazu...
Black friday je tu! Nakupte snadno, rychle a bez nervů
Auta
I myslivci mají své sny. Bentley představuje lovecké…
Tesla Roadster: Z 0 na 100 za 1,9 s a z 8000 dolarů na 0 za minutu (komentář)
Volvo oficiálně odstartovalo výrobu svého historicky prvního malého crossoveru
Mercedes-Benz třídy A dostane nový interiér. Změnilo se toho hodně
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být levnější, ale velmi přesný
Technologie
EA byla příliš nenasytná. Některé země mikrotransakce ve hrách označují za formu gamblingu
Už i zdroje se vyrábí speciálně pro těžbu kryptoměn. FSP uvádí 2000W model pro 16 grafik
Nejlevnější 4K OLED televize se slevy nedočkala, ale dostane k ní zdarma PS4 Pro
Edge se právě naučil automaticky vyplňovat formuláře [Windows Insider]
DVB-T2 bude od příštího týdne pro 94 % domácností. Přibude i nová stanice
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít