Výkonnější následník přichází

25. června 2007, 00:00 - ERICH HANDL
25. června 2007, 00:00

VYZKOUŠELI JSME – OPEL VIVARO Od roku 1996 nabízí Opel podnikatelům dodávku Vivaro. Druhá generace vozu nyní dostala údajně výkonnější a ekologičtější naftové motory. Jak se s nimi jezdí? Opel vyrábí Vivaro společně s francouzským Renaultem, který auto prodává pod názvem Traffic.

VYZKOUŠELI JSME – OPEL VIVARO Od roku 1996 nabízí Opel podnikatelům dodávku Vivaro. Druhá generace vozu nyní dostala údajně výkonnější a ekologičtější naftové motory. Jak se s nimi jezdí?

Opel vyrábí Vivaro společně s francouzským Renaultem, který auto prodává pod názvem Traffic. Oba vozy patří ke středním dodávkám určeným pro přepravu nákladu, ale mají i verzi kombi pro přepravu osob. Vyznačují se dynamickou karoserií s jakousi „čepičkou“ nad kabinou, která trochu připomíná střechu Boeingu 747.

Oba stroje dosud poháněly naftové motory 1,9, nyní je nahradily silnější dvoulitry CDTi o výkonech 66 kilowattů a 84 kilowattů. Oproti předchozím agregátům je to prý pokrok. Mají hlavy válců z lehkých slitin a čtyřventilové rozvody se dvěma vačkovými hřídelemi a s nejmodernějším systémem přímého vstřikován nafty. Na rozdíl od předchůdců mají nové pohonné jednotky rozvod opatřený bezúdržbovým řetězem, který nahradil ozubený řemen. Tím se mimo jiné snižují náklady na údržbu.

Servisní intervaly se prodloužily na 30 tisíc ujetých kilometrů, vzduchové a palivové filtry se mění dokonce až po ujetí 90 tisíc kilometrů; brzdová kapalina teprve po ujetí 120 tisíc kilometrů. Nové agregáty mají nejen vyšší výkony, ale prý až o 26 procent vyšší točivý moment při srovnatelné spotřebě paliva jako u jejich předchůdců. Je to pravda?

Profit otestoval Vivaro ve verzi kombi se silnějším naftovým dvoulitrem, které se prodává za zhruba tři čtvrtě milionu korun. Stejně jako všechny ostatní modely byl i náš vůz vybaven zdokonalenou šestistupňovou manuální převodovkou. Prvním příjemným překvapením při testu bylo relativní ticho v kabině, a to i když motor běžel po startování za studena.

Výrobce se ve svých manuálech pyšní výjimečnou spotřebou a nutno mu dát za pravdu. Uváděné hodnoty 9,8 až 10,2 litru na sto kilometrů ve městě, 7 až 7,4 litru mimo město a 7,9 až 8,4 litru v průměru se plus minus povedlo udržet i nám. Je ovšem pravdou, že jsme jezdili s prázdným vozem, spotřeba při plně obsazené kabině by vypadala jinak.

Agregát má slušné zrychlení, jde dobře odspodu. Jediné, co mu lze vytknout, je relativně malý rozsah využitelných otáček. Přísun krouticího momentu je plynulý s výraznějším zátahem kolem 1800 otáček, avšak kolem hranice 3,5 tisíc již motor výrazně polevuje. Jako užitečná se proto jeví šestistupňová převodovka, která šetří palivo ve vysokých rychlostech.

Jízdu ve Vivaru lze navzdory tomu označit jako komfortní. Řízení je přesné a rychlé, řazení precizní. Díky měkkému odpružení jsou sice dost výrazné náklony v zatáčkách, ale Vivaro není závodním vozem. Ve verzi kombi jde o pohodlný a relativně hospodárný mikrobus pro osm osob. Využijí jej taxikáři, hotely, cestovní kanceláře a vůbec všichni podnikatelé, kteří musí vozit větší počet osob.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Vivaro je homologováno jako užitkový vůz, bez dalších úprav umožňuje odpočet DPH. V provedení kombi je to pohodlný mikrobus pro osm pasažérů, kteří uvnitř vozu naleznou dostatečné pohodlí i pro delší cesty. Ve spojení s novým dieselem zaručí hospodárný provoz i dostatečné zrychlení.

 TECHNICKÉ ÚDAJE model Opel Vivaro Combi 2,0 typ vozu osmimístná dodávka motor naftový čtyřválec objem válců 2 litry max. výkon 84 kilowattU max. rychlost 160 km/hod spotřeba 8,4 l /100 km kufr 600 litrU cena 754 900 Ka

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Psaní na displeji tažením a nová gesta při psaní rukou [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít