Menu Zavřít

Výdaje na internetovou reklamu stouply o 14 procent

1. 6. 2010
Autor: profit

Výdaje na internetovou reklamu za první čtyři měsíce meziročně stouply podle ceníků o 14 procent na 1,14 miliardy korun. Zatímco v únoru poprvé od začátku roku 2008 stagnovaly, v březnu a dubnu se vrátily k růstu.

Autor: Martin Siebert

BRAND24

Nejvíce podle Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) utržil Seznam, který inkasoval přes 121 milionů korun, následoval Centrum Holdings s přibližně poloviční sumou. Třetí Mafra získala 51 milionů korun, CET 21 přes devět milionů a Mladá fronta 8,7 milionu Kč. Zadavatelé nejvíce inzerovali motorová vozidla, peněžní produkty a telekomunikační služby. Největšími zadavateli byli Vodafone, T-Mobile a Komerční banka.

Podle výzkumu SPIR uživatelé stále vnímají množství reklamy na internetu za více únosné než v televizi. Zatímco v televizi je reklamy příliš pro 80 procent uživatelů, na webech si to myslí jen 27 procent respondentů. Za celý loňský rok dosáhly ceníkové výdaje na internetovou reklamu 3,6 miliardy korun. Podle výkonné ředitelky SPIR Kateřiny Hrubešové je ale skutečná částka výrazně nižší o slevy, které si zadavatelé inzerce se servery dohodli.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).