Menu Zavřít

Výchova zaměstnanců v praksi

28. 4. 2003
Autor: Euro.cz

Inspirace z I. republikyJedna velká textilní firma používá pro výchovu svých zaměstnanců k přesnosti velmi účinné metody: do všech kanceláří dala vyvěsit tabulky s varovnými nápisy: "Buďte přesní! Omyly stojí peníze." Pod každým nápisem je připojeno "corpus delicti": špatně vyplněný tiskopis, vyhotovená faktura apod.

Inspirace z I. republiky

BRAND24

Jedna velká textilní firma používá pro výchovu svých zaměstnanců k přesnosti velmi účinné metody: do všech kanceláří dala vyvěsit tabulky s varovnými nápisy: „Buďte přesní! Omyly stojí peníze.“ Pod každým nápisem je připojeno „corpus delicti“: špatně vyplněný tiskopis, vyhotovená faktura apod. Vedle je napsáno, kolik který omyl stál firmu, když byla nucena vyhotoviti nový účet, znovu jej poslati a znovu zapsati do hlavní knihy. Jedna firma udržuje výkonnost svých zaměstnanců na stálé výši tím, že zavedla klasifikaci každého třetího měsíce. Podle jejích zkušeností totiž zaměstnanci velmi rádi polevují, když klasifikace se provádí v příliš dlouhých lhůtách a když také služební doba, požadovaná pro povýšení, je příliš dlouhá. Prvního ledna, dubna, července a října vedoucí každého oddělení musí sestaviti pořadí všech svých zaměstnanců podle jejich výkonnosti. Vyplněnou listinu pošle řediteli. Při klasifikaci se posuzují tyto vlastnosti: zdraví, přizpůsobivost, výkonnost, přesnost, paměť, spolehlivost, úslužnost, energie, rychlost, iniciativa, úsudek, takt, chování, zdvořilost, družnost a péče o zevnějšek. Jedna společnost zavedla do svých podniků poradnu pro své zaměstnance. Porady se netýkají jen záležitostí čistě obchodních, nýbrž i věcí soukromých. Každému ze svých zaměstnanců firma dá osobní knížku. Tato knížka je sestavena na způsob kapesního kalendáře, v němž si zaměstnanec zapisuje vše, co se týká jeho výkonnosti tělesné i duševní. Mimo to poznamenává si zde i rady, jež mu udělil jeho představený, aby je „nezapomněl“.

Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).